ماراتن تا موفقیت

ماراتن تا موفقیت

اگه بگن کدوم فیلم یا کتاب درواقع داستان زندگی تو هست میگم کتاب "تیزهوش" از هرمان هسه.
البته این کتاب شرح زندگی گذشته من هست که ازش عبور کردم.

بایگانی

آخرین مطالب

رنگ رخساری که لو میده!

دوشنبه, ۲۶ بهمن ۱۳۹۴، ۰۹:۴۱ ب.ظ

اون روز با "وی" که از دوستایه خوابگاهه، داشتیم درمورد اپلای و اینا صحبت میکردیم.. میگفت تنهایی رفتن سخته اگه آدم یکی همراهش باشه خیلی خوبه و اینها... هم اتاقیم "ام" گفت که اتفاقا تو رشته شما (برق) خیلیا اپلای میکنن و احتمال اینکه کسی مثل خودت پیدا بشه زیاده.. "وی" گفت آره اتفاقا چندتا از پسرای کلاسمون میخوان برن ولی خیلی تک بعدی هستن، حرف زدنم بلد نیستن چه برسه ازدواج کردن :)))))))))))))))

دیروز استاد مین پروژه هارو مشخص کرد.. و گفت هرکی میخواد گروهی کارکنه هم بگه.. من به سرعت دستم رو برای کار انفرادی بلند کردم.. میدونم اینکه آدم تنهایی پروژه انجام بده هنر نکرده و اصولا باید کار کردن با افراد رو آموخت!.. علی ای حال دیروز همگروهی ترم قبلم که از باعث و بانی های نمره کذایی م توی امتحان دکتر پن بود، اومد سمتم دلم نمیخواست حتی جواب سلامش رو بدم.. با لبخند گفت برای درس دکتر مین تنهایی میخوای انجام بدی؟ (سنگ پای قزوین که میگن ایشون هستن)!! گفتم آره.. گفت تاحالا شرکت ایکس رفتی؟؟ گفتم نه! گفت مطمئنی میتونی با مدیرعاملاش قرار بذاری؟؟ گفتم نمیدونم!

از سوال هاش خوشم نمیومد بوی این رو میداد که " منو هم تو گروه بیار " .. تمام سوالاتش رو یک کلمه ای جواب دادم و همزمان به این ور اون ور نگاه میکردم (به صورتش نگاه نمیکردم) .. اصولا من تو بروز احساساتم خیلی ناشیانه عمل میکنم.. از کسی بدم بیاد خیلی واضح تو رفتار و حرفام نمود پیدا میکنه و ازکسی هم خوشم بیاد به همین صورت.. به هیچ وجه من الوجوه سیاست ندارم و هیچ وقتم اونایی رو که تو روی طرف میخندن و قربونش میرن و پشتش یجور دیگه هستن رو درک نکردم!!

راستی من یه عادتی دارم و اونم اینه که موقعی که یه نفر داره باهام صحبت میکنه به لباش نگاه میکنم!!! تا حالا چندبار سعی کردم به چشمای طرف نگاه کنم ولی بعداز چندجمله دوباره زوم شدم روی لباش!!! دست خودم نیس واقعا!! عادت بدیه؟؟ و آیا طرف صحبت متوجه میشه که زوم شدی رو لباش؟!!!


بی ربط:

مدتیه طبق عادت بچگی خون دماغ میشم! 6-7 سالم بود هروقت بیرون میرفتم خون دماغ میشدم!!! البته الان اصلا به شدت اون زمان نیست.. شاید خنده دار به نظر بیاد ولی من بشدت از خون میترسم و وقتی خون میبینم دست و پام شل میشه، ولی از این خون دماغ شدن خوشم میاد صرفا به این خاطر که منو به حال و هوای کودکی م میبره :)


۹۴/۱۱/۲۶ موافقین ۰ مخالفین ۰
شاداب :)

نظرات  (۴)

۲۷ بهمن ۹۴ ، ۰۱:۰۳ هولدن کالفیلد
خون میبینی عضلاتت رو منقبض کن!
جواب میده!
پاسخ:
من اگه عضله داشتم که الان اینجا نبودم :))) نمیدونم چه ربطی به اینجا داشت :)) ولی درکل
آهان خوب همون دیگه.. نمیتونم.. چند دقیقه کلا بی حس میشم :دی

تنهایی کار کردن خیلی هم هنره.چون تنهایی خودت زحمت میکشی و خودت اعتبارشو میگیری ولی گروهیتوزحمتشو میکشیاعتبارشو بقیه می برن تازه اگر اشکال هم داشته محکوم به کم کاری میشی

پاسخ:
بجز جمله اولت با بقیه حرفت موافقم 
ولی ببین مشکل ما کجاست؟ چرا کشوری مثل ژاپن اینهمه موفقه؟ درصد بالاییش بخاطر روحیه کار تیمی هستش.. ما دیگه نمیتونیم با تک روی موفق باشیم...شاید منفعت شخصیمون رو تامین کنه ولی در درازمدت هیچ نفعی به حال سازمان شرکت و درنهایت کشور نخواهیم داشت.. ما اینو میخواییم؟؟؟. تا الان اینجوری بوده ولی نمیشه ادامه داد..سینرژی حاصل از کار گروهی رو نمیشه انکار کرد به شرطی که یاد بگیریم چطور هدایت کنیم گروه رو..  
ما اصلا بلدددد نیستیم باهم همکاری کنیم.. درسته یه سری افراد هستن که از زیر کار در میرن ولی کسایی که توانا هستن و وجدان کاری دارن باید سعی کنن که گروه رو هدایت کنن باید هنرمند باشن... من خودمم تو اون قضیه کار کلاسیمون بی تقصیر نبودم! شاید باید بهتر مدیریت میکردم! نه؟؟
مدیریت افراد شرکت ها سازمان ها یا حتی همین گروه کوچیک کلاسی هم علمه و هم هنر.. اینا مختص رشته مدیربت نیست بلکه چیزیه که تو تمااااام ابعاد زندگی نمود داره حتی توی خانواده!! تو همه رشته ها نمود داره... باید یادش بگیریم.. دیگه نمیشه اینجوری ادامه داد..

منم مثل شما یک آدم بی سیاست تو روابط اجتماعی ام !


من تو چشای کسی که دوسش ندارم نمیتونم نگاه کنم !!

کسی که دوستش دارم دقیقاً زل میزنم تو چشاش !!

زل زدن به لبم بد نیست ! مال توئه ! ویژگیِ توئه ! چرا بد باشه ؟! :)


و در آخر باید بگم آخ جون اپلای :))))))) !!!

پاسخ:
ضربه ها میخوریم از این بی سیاستی ماها

چه محبت آمیز :)) چش فک کنم بهتر باشه 
آخه اینم ویژگی بود؟؟ :)))) پس فک کنم هیشکی مث من نیس .. خلاصه اگه کسی رو دیدین که موقع حرف زدن به لب طرف نگاه میکنه کشف کنید که اون شخص منم :)))))

چرا آخ جون؟ :))))
پیرو پی نوشتت، هر وقت هر اتفاقی افتاد اول آرامشتو حفظ کن! بزار مغزت کار کنه!
پاسخ:
جدای از اتفاق و اینها، کلهم اجمعین با خون قرمز رنگ مشکل دارم :D
اییییییی

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">