ماراتن تا موفقیت

ماراتن تا موفقیت

اگه بگن کدوم فیلم یا کتاب درواقع داستان زندگی تو هست میگم کتاب "تیزهوش" از هرمان هسه.
البته این کتاب شرح زندگی گذشته من هست که ازش عبور کردم.

بایگانی

آخرین مطالب

جهان آنتروپی

سه شنبه, ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۶، ۰۹:۱۰ ب.ظ
"انبساط کیهانی خود، دو عملکرد ساده و عادلانه دارد: انبساط بزرگ می تواند تا ابد نیز ادامه داشته باشد یا سرانجام میتواند از انبساط بیشتر باز ایستد و سپس دوباره منقبض شود و درنهایت به چگالی فوق العاده زیاد و دمای بسیار بالا فروپاشیده گردد. چنانچه منقبض گردد برای مدت زمان طولانی نخواهد چرخید و هنوز ده ها بیلیون سال از "پاشیدگی بزرگ" میگذرد. وضعیت نهایی با حالت اولیه تفاوت بسیار زیادی خواهد داشت که این به خاطر رشد ساختاری در خلال تکامل کیهانی می باشد. حالت نهایی مثل حالت اولیه نرم و هموار و ساده نخواهد بود. بلکه ناهموار و درهم برهم و بی نظم و پراز آشوب و پیچیدگی است."
پاراگراف بالا از کتاب انفجار بزرگ نوشته Craig Hogan هستش...

بیگ بنگ که میدونید چیه دیگه... خلاصه که جهان درحال حاضر هنوز در حال انبساطه... اما بعداز این انفجار و انبساط در پاراگراف بالا دوحالت برای ادامه جهان درنظر گرفته شده... حالا اینارو ببینید که من تو قرآن پیدا کردم و الان که دارم مینویسم موهای تنم سیخه

آیه 30 سوره انبیا نوشته: " آیا کسانى که کفر ورزیدند ندانستند که آسمانها و زمین هر دو به هم پیوسته بودند و ما آن دو را از هم جدا ساختیم و....آخر آیه" (خب اینجا داره به همون بیگ بنگ اشاره میکنه احتمالا)
تو آیه 47 سوره الذاریات نوشته: "و آسمان را که با قدرت خود بناکردیم و همانا ما آن را توسعه می دهیم" (اینجام به همون انبساط کیهانی داره اشاره میکنه...)
آیه 104 سوره انبیا میگه:"روزی که آسمان را همچون طومار درهم می‏پیچیم ، ( سپس ) همانگونه که آفرینش را آغاز کردیم آنرا بازمى‏گردانیم ، این وعده ‏اى است که ما داده ‏ایم و قطعا آن را انجام خواهیم داد" .(اینم داره به همون پدیده انقباض اشاره میکنه احتمالا.. اینکه بعداز توقف انبساط ، همه چی سرد میشه و دوباره منقبض میشه...)


درکل خیلی باحاله... کم کم دارم میفهمم زندگی یعنی چی ...

۹۶/۰۲/۱۹ موافقین ۲ مخالفین ۰
شاداب :)