ماراتن تا موفقیت

ماراتن تا موفقیت

اگه بگن کدوم فیلم یا کتاب درواقع داستان زندگی تو هست میگم کتاب "تیزهوش" از هرمان هسه.
البته این کتاب شرح زندگی گذشته من هست که ازش عبور کردم.

بایگانی

آخرین مطالب

Best Friend یا بنظرت کی پیانیست میشم؟

پنجشنبه, ۱۴ بهمن ۱۴۰۰، ۰۸:۴۰ ب.ظ

1. میدونی.. یه زمانی فکرمیکنی با صمیمی ترین دوستت جدایی ناپذیرترین آدما هستین.. فکر میکنی خیلی ندار هستین باهم، فکرمیکنی هرجا بری یا هرکار بکنی "باید" اونم باشه.. بالاخره وقتی 13 سال دوست باشین همچین احساسی ظبیعیه.. ولی زندگی به این بچگانگی و سادگی نیست که.. خیلی غیرقابل پیش بینی تر از این حرفاست.. یه روز به خودت میای میبینی نمیتونی دیگه هر جا میری اونم باخودت ببری.. نمیتونی باهاش برنامه و پلن بریزی برای بلند مدت.. نمیشه همه کارارو باهم بکنین.. چون زندگی از یه جایی به بعد شمارو جدا میکنه.. و مهمه که اینو بپذیری.. باید پذیرفت.. از هیجاناتت کم کن و زندگی واقعی رو ببین.. هیچی ارزشش بیشتر از زندگی شخصی و خانوادت نیست.. اینو مطمئن باش..

تهش فقط خاتواده است که برات میمونه.. حتی اگه دوست صمیمیت خیلی هم دوست بامعرفتی باشه.. اوکی، دوست بمونین .. ولی اولویتت رو بذار روی زندگی خودت و اهدافت و خانواده...

 

2. خیلی کم تمرین کرده بودم این هفته و خداروشکر استادم عصبانی نبود دعوام نکرد :دی.. خیلی فاوریز سختههههه... یادش بخیر خدا بیامرزه پدر بیر رو .. استادم میگفت در بدترین حالت باید یکساله تمومش کنی.. میگفت اگه از یکسال بیشتر بشه دیگه قبولت نمیکنم واسه کلاس.. و من تونستم تو 5-6 ماه بیر رو تموم کنم جون :دی ... خلاصه استادم خیلی جذبه داره :دی.. میگفت یه شاگردی داشته قبلا جای دیگه کلاس میرفته بعد هنوز بعداز 6 سال بیر رو تموم نکرده بود (اموجی نگرانی) و کلی شاکی بود که بقیه استادا الکی کش میدن پول بگیرن فلان..

خلاصه الان تو مرحله خوبی هستم.. فقط از تمرین نکردنم ناراضی ام.. جدی جدی دوس دارم استعفا بدم بشینم فقط پیانو بزنم با خیال اسوده

اون روز به استادم میگفتم خیلی دوس دارم پیانیست بشم.. گفت از همون روزی که نشستی پشت پیانو شما پیانیست شدی.. گفتم شوخی نکن بابا این حرفا چیه شکسته نفسی میفرمایی :D ( البته اینارو تو دلم گفتم :دی) ولی واقعا هنوز جرات نمیکنم به خودم بگم پیانیست.. بنظرت یه 10 سال دیگه خوبه؟

۰۰/۱۱/۱۴ موافقین ۲ مخالفین ۰
شاداب :)

نظرات  (۵)

مدل صمیمتم با هیچ کدوم از دوستام جوری نبود که باهاش برنامه برای آینده بچینم...دیگه تهش همون برنامه بساط کردن بود:دی

فکر میکنم در نهایت هر یک از ادمای تو زندگی ما،زندگی جداگانه‌ی خودشون رو دارن که باید بهش رسیدگی کنن،حتی والدینمون هم اهداف و برنامه هایی دارن که ما توش نقشی نداریم...راستش من دوست دارم این مدل تنهایی رو،راحتم برای یکسری از انتخاب و تصمیم گیری ها،نمیخواد خیلی نگران نظر یا احساسات بقیه باشم...

پس استادت منو شوت میکرد بیرون:-)))

شاداب،خواهش میکنم کارتو دور ننداز،این دوبار:-)))

پاسخ:
خیلی خوبه اینجوری هستی، منم احساس میکنم توی شیش ماه یا یکسال اخیر کم کم به این نتیجه رسیدم، البته اینکه دوست صمیمیم هم خیلی پایه نبوده شاید بی تاثیر نبوده باشه، مثلا میکفتم بیا اینکارو بکنیم بعد اون شروع نمیکرد دیگه کم کن مجبور شدم خودم شروع کنم دیکه اینجوری کم کم اتفاق افتاد.. و اینکه خب تو باید زندگی خودتو بسازی، دوستت یه آدمه با شرایط متفاوت نمیشه انتظار هم داشت..
فردیت خیلی خوبه باعث رشد میشه
اوه استادم یک بی اعصابیه، فکرکنم خودشم تعجب میکنه من چطور هنوز باهاش کلاس برمیدارم :))) وفاداریم بهش ثابت شده ظاهرا
کارمو همینجوری دور نمیندازم :دی اگه شرایط ایجاب کنه اون وقت ممکنه ، وگرنه همینجوری الان نشستم چیکار دارم استعفا بدم :دی

یه بخش هابی از وب تون رو خوندم و کلی ذوق کردم 

پیانو و کلی چیز دیگه که من دوست داشتم داشته باشم .... 

 

یه وسایل می تونم بپرسم؟ یه جا راجع به شغلتون گفتید یه مهارتی بلدید که کمتر کسی بلد هست و به همون خاطر شغل پیدا کردن با حقوق مناسب براتون راحت تره 

میشه بپرسم چه مهارتیه ؟

پاسخ:
عزیز شما هر مهارتی رو خوب بلد باشید تو جای مناسبش میتونید بهترین کارهارو پیدا کنید
ناراحت نشی حقیقتو بخوام بگم مشکل ایران اینه همه دنبال اینن کدوم رشته پولساز تره برن همون رو بخونن… نتیجه اش شده اینهمه پزشک بیسواد که با جون آدم بازی میکنن
توی حوزه من هم خیلیا هستن چیزایی که من بلدم رو مثلا خوندن و بلدن ولی شاید فقط ده نفرشون بتونن اندازه من پول دربیارن، بقیه شون دیگه چیزی درحد جوک هست سطح دانششون.. پس مهم اون رشته نیست، مهم خود آدمه 
مثلا من الان به شما بگم جراح بینی هستم و ماهی دو میلیارد پول درمیارم، شما از فردا دوباره میرید کنکور میدید؟ که جراح بینی بشید مثل من؟ بالاخره ماهی یکی دو میلیارد وسوسه کننده است و چی از این بهتر
شما امکان نداره یه مهارت رو‌خوب خوب بلد باشید و کسی شمارو نخواد واسه کار کردن
بگردید دنبال علاقتون و توی همون متخصص بشید قول میدم بهترین جاها کار پیدا کنید :) به این چیزا فکر نکنید عزیزم

ممنونم بابت جواب کامنت ها :) 

یه حس خیلی خوب از دیشب که وبت رو خوندم همراهم هست ..... 

 

همه ی آدم ها تو زندگی شون قطعا چالش سختی و ... داشتن و دارن 

 

اما این حس شیطنت و تنوع  آسانگیریت یه انرژی مثبت خیلی خوب به نوشته هات (و یقینا به زندگیت) میده 

 

خوشحالم که باهات آشنا شدم :) 

پاسخ:
چه خوب :) واقعا خوشحال شدم اینو شنیدم :)
اونقد که اینجا متروکه اس کاهی میگم چرا اصلا پابلیک مینویسم؟ کسی که نمیخونه
حس شیطنت و تنوع اسانگیری ینی چه شکلی دقیقا :)) اره کلا شنگولم یکم :))

خب بذارید جدا جدا توضیح بدم مشخص بشه 

شیطنت : در پس هر شرایط سختی هم که داشتی ٫ باز یه دید فان و طنز به ماجراهای زندگیت داری که قشنگش می کنه . شیطنت نه به معنای شر بودن ٫ به معنای دید بامزه به مسایل 

تنوع : زندگیت تک بعدی نیست با وجود شاغل بودن و تفریحات(مثل همون موسیقی) کنارش گذاشتی 

آسانگیری : سخت نمی‌گیری ... بعضی ها یه کاری می‌خوان بکنن صد سال بهش فکر می کنن آخر هم اجراش نمی کنن 🤣... وقتی تصمیمی رو میگیری دیگه تردید نمی کنی و اجراش می کنی ... منظورم دقیق تر بخوام بگم این بود که فاصله که فکر کردن راجع به مسأله ای تا اجرایی ک دانش چند ده سال طول نمی کشه 

 

انرژی مثبت هم که مشخصه ... با نمک نگاه می کنی به ماجرا ها ... مثلا تو دسته بندی وبیلاگت هست « شرکت گوگلی مون» خب محیط کار به هر حال تنش و چالش هم داره .... این دید مثبت و خوبت هست که کلمه «گوگولی » رو اضافه کردی به محیط کار 

 

 

پاسخ:
:))) تحلیل بامزه ای بود 
شیطنت و تنوع رو قبول دارم
درمورد آسون گیری بخوام بگم چرا اتفاقا خیلی واسه هر تصمیمی فکرمیکنم شاید حتی زیاد از حد… شاید زیاد اون پا اون پا بکنم ولی اگه تصمیممو بگیرم که انجامش بدم حتما انجامش میدم… کم پیش میاد کاری رو نصفه ول کنم.. یعنی یا کلا شروعش نمیکنم یا اگه کردم دیگه ولش نمیکنم.. درکل وفاداریم زیاده :))
اون شرکت گوگولی مون هم چشمت روز بد نبینه تبدیل شد به سوهان روحم در آخر :)))) الان شرکت گوگولی مون رو با متعلقاتش جایی ببینم کلا فرار میکنم :))

نه می خونیم

شاید حوصله کامنت گذاری نیست. 

خودم که نمی دونم چی بگم اصلا. 

پاسخ:
عه؟ :دی
همینم خوبه 
اشکال نداره راحت باشید اجباری نیست  که حتما حرف بزنید

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">