ماراتن تا موفقیت

ماراتن تا موفقیت

اگه بگن کدوم فیلم یا کتاب درواقع داستان زندگی تو هست میگم کتاب "تیزهوش" از هرمان هسه.
البته این کتاب شرح زندگی گذشته من هست که ازش عبور کردم.

بایگانی

آخرین مطالب

you can't touch my body, unless i say so

سه شنبه, ۳ تیر ۱۳۹۹، ۰۴:۰۰ ب.ظ

دوست عزیزما مهربان طی سفری که داشتن یه جمله از یه دخترخانمی شنیدن که من اینجا مینویسمش :دی

"دوست دختر/پسر ایده آل اونیه که علاوه بر س .... پارتنر ،رفیقت هم باشه."

 

همه واقعیت جامعه رو میدونیم.. الان تقریبا 90 درصد آدما توایران دوست دختر پسر دارن دیگه و بالطبع یه سری چیزها و حرفهام بینشون اتفاق میفته.. ولی ببین هرچیزی اصولی داره، مراحلی داره، نیازمند یه پراگرسی هست..

من بدم میاد همچین حرفی مخصوصا از جانب یه دختر اونم تو برخورد اول زده بشه.. واقعا هیچ لزومی نداره اشاره بهش.. و بجز پیام نامناسب هیچ چیز خوب و کولی رو به طرف مقابل منتقل نمیکنه، حالا این دوست ما مهربان آدم خوبی هست ولی بعضی پسرا سواستفاده میکنن ازهمین.. این دونفر هم نه قرار گذاشته بودن نه دوست شدن.. ولی واقعا حرصم میگیره بعضی دخترا انقد دم دستی بودن یا در بهترین حالت حماقت خودشونو دوس دارن نشون بدن.. من اصن اون دخترو نمیشناسم قضاوت هم نمیتونم بکنم، ولی وقتی به این دوست ما همچین حرفیو میزنه قطعا چهارجا دیگم میشینه همین حرفو میزنه.. وقتی برخورد اول جمله قصارت در مورد رابطه اینه که علاوه بر س.پارتنر (یعنی چی علاوه بر؟)، انگار داری میگی س...پارتنر بودن یک "باید" عه، حالااااا بعدش رفیق و همراه باشیم هم بدی نیست! .. انگار اول س.پارتنر بودن مهمه بعد چیزای دیگه.. انگار این اصل رو پذیرفتی و نگاه نمیکنی که شخص مقابلت کیه، بلکه با هرکسی وارد ارتباط شدی میپذیری که س.پارتنر همدیگه باشین.. در حالیکه خیلی خیلی بستگی داره کی جلوت نشسته.. انگار که داری میگی رابطه دوست دختر/پسری یعنی س.پارتنر بودن، حالا اگه رفیق بودن هم بهش اضافه شه که دیگه ایده آل میشه! یعنی چی؟ مگه اصلا ممکنه وقتی طرف رفیق و همراه خوبی نباشه اصلا بشه به دوست دختر/پسر شدن باهاش حتی فکر کرد؟!! که رفاقت رو توی لول ایده آل قرار دادی.. نخیر.. این فاکتور رابطه رو ایده آل نمیکنه، بلکه یک لازمه و پیش نیازه، بدون س.پارتنر بودن حتی! 

جامعه ما اصلا هنوز به اون ظرفیت نرسیده که دختر پسر حقوق برابر داشته باشن به خصوص تو مسائل جنسی.. مشکل جامعه هم اصلا از جهت دین نیست، که اگه بود پسرا الان انقد آزاد نبودن، بیشتر عرف هست تا قبح دینی.. این دید کلی جامعه و افراده، حالا اون وسط چهارتا پسر هم پیدا بشن که خلاف این فکر کنن چیزی رو عوض نمیکنه، چون جریان فکری حاکم تو جامعه اینه.. ببین من خودم دوس دارم زودتر این برابری اتفاق بیفته تا این انتظار از بین بره که پسرا هر کاری دلشون بخواد میتونن بکنن ولی دخترا نه، نمیگم همه از این کارا بکنن منظورم اینه باید حداقل به صورت برابر قدرت انتخاب داشت، حالا هرکی دلش خواست انجام بده هرکی ام نخواست انجام نده، ولی اگه دخترا نمیتونن پس پسرا هم نباید!!! ولی احساس میکنم بر اساس هیچ مرحله بندی پیش نمیریم.. یه جاهایی تو ایران یه خانواده هایی بابت دوستی با پسر میان دختر رو سر میبرن و پسر اصلا مهم نیس چه غلطی کنه، ولی یه خانواده های دیگه توهمین ایران دخترشون بدون ازدواج حامله میشه بچه هم به دنیا میاره و خانوادش حمایتش میکنن.. این نشون میده خیلی شکاف هست هنوز.. رو اصول پیش نرفته اون احقاق حق برابری جنسی.. باعث سردرگمی میشه


حالا فرض میگیریم که اون برابری هم اتفاق افتاده:

اصل صحبتم اینه که بدم میاد کسی (چه دختر چه پسر) خیلی easy باشه.. درکل یکم هارد تو گت بودن خوبه.. این کلمه hard to get رو خود امریکایی ها و خارجیام دارن حتی، براشون اینجور آدما جذاب ترن، تا کسی که خودشو سریع در اختیار میذاره.. البته خب هارد تو گت بودن هم فقط تو بدن خلاصه نمیشه، درکل یکم خوددار بودن جذابیت بیشتری داره تا با هرکسی دوست شدن و از اصول خودت عقب نشینی کردن و در آخر اجازه لمس دادن.. هم ذهنیه هم فیزیکی.. اصلا منظورم ادا درآوردن و تظاهر هم نیست...

اگه big bang theory رو دیده باشی میخوام بگم درسته شلدن خیلی رو مخ بود و در عین حال بامزه :)))) ولی از اصولش خوشم میومد، همین که نمیذاشت کسی به بدنش دست بزنه خیلی بنظر شخص من جذاب بود!!! یا با هرکسی دوست نمیشد.. با اینکه پسر بود.. کلا بنظرمن آدمایی که "هرکسی" اجازه اینو نداره که به بدنشون دست بزنه یا به حریمشون وارد شه خیلی جذابن.. چه دختر چه پسر

حالا من علیه سلام نیستم.. اصلا هم نمیگم اگه فردا با پسری دوست شدم و خیلی خیلی دوسش داشتم از 6 متری باهاش حرف میزنم، ولی درکل میگم که، از ایزی بودن بدم میاد، از با همه یه جور بودن بدم میاد.. علاقه واقعی و زیاد و شناخت طرف مقابل و هدفمندی، بله! میتونه یه سری استثنائات ایجاد کنه تو رابطه، شدت و مقدارش دیگه بستگی به خودت داره..

نظر شخصیه تمام اینها و هرکسی کاراش به خودش مربوطه..

 

یه چالش هم جدیدن خارجیا تو اینستاگرام راه انداختن که یه جورایی به پست منم مربوط میشه، با این هشتگ:

barbiegirlchallenge#

 

۹۹/۰۴/۰۳ موافقین ۱ مخالفین ۰
شاداب :)

نظرات  (۲۰)

هوم 

منظور از رفیق و رفاقت یه سطح بالاتر از دوست بودنه

من اگه به رفیقم پیام بدم و اون دیر جواب بده یا سین کنه جواب نده ناراحت نمیشم .درک میکنم که کار داشته اون حالت نیازمند بودن و آویزون بودن بینمون نیس ،پسر و دخترش هم فرق نمیکنه . این ماجرا در مورد آدمای پرمشغله بیشتر اهمیت پیدا می‌کنه

حالا بریم سراغ قسمت پارتنر 

دوست لازمه ی زندگیه. اگه رابطه ی عاطفی مد نظرت باشه هم صحبت بخای یا نیازهای فیزیولوژیک منظورم همون س...

آیا بدون دوست و پارتنر کسی میمیره ؟ نه

آیا اگه س... بین دوتا پارتنر نباشه رابطه از هم میپاشه نه لزوما اگه ه. دو هم نظر باشین

آدما با هم حرف میزنن و نیازهاشون رو بیان میکنن

خب یه مسأله دیگه .تو نوعی اگه فلان محدودیت رو داشته باشی پیدا کردن پارتنر واست بیشتر طول می‌کشه اما اینجوری نیس که حتما تنها بمونی

واقعیت های سیاه جامعه رو هم بخای ببینی به این نتیجه میرسی که بیشتر پسرا جواب سلام دختری که محدودیت داره هم نمیدن

 

پاسخ:
من نمیگم رفیق بودن خوب نیست،  گفتم اتفاقا لازمه رابطه است..  من مشکلم با تقدم و تاخر موارد ذکر شده تو جمله موردنظر بود!  و همچنین بیان کردنش در جایی که نه واقعا لزومی داره نه شناختی
درمورد قسمت بعدی: اره خب هم نظر باشن ادامه میدن،  نباشن هم نمیدن،  من فقط از اینکه نشناخته به کسی این حرفارو بزنی حس بدی بهم دست میده
شایدم به قول تو خب نظرش اینه! در اونصورت خرده ای نمیشه گرفت بهش پس لابد خیلی اوکیه با اون قضایا و اون دیگه بحثش جداست و پس خوبه که همون اول گفته این جمله رو اتفاقا.. ولی همچنان نظرم در مورد هارد تو گت بودن پابرجاست.

اصلا برام مهم نیس اون جور پسرا جواب سلامم رو هم ندن :))  اتفاقا من و امثال من جواب اونارو نمیدیم :)) بهتره اینجوری به قضیه نگاه بشه .. درکل خیلیم خوبه اگه این دو تایپ از آدما باهم سلام نکنن اینجوری بهتر فیلتر میشن نخاله ها ... ولی خداروشکر از اون مدل پسرا تاحالا به پست من که نخوردن، هرکی خواسته باهام دوست بشه آدم حسابی بوده و هدف و نیتش کاملا مشخص بوده چیه، حالا به دلایل دیگه گفتم نه.
اره خب طول میکشه ولی نتیجه اش با ارزشه.. من یک دونه پسر اونجوری رو که این مدلی وارد زندگیم بشه رو روی سرم میذارم و با هزارتا پسر مثل اونایی که گفتی عوض نمیکنم
یعنی چون واقعیت جامعه اینه که پسرا جواب سلام دخترای محدودیت دار رو نمیدن مجوزی بر این میشه که دختر برای تنها نموندن خودشو دم دستی نشون بده؟  نه

اخ اخ اخ 

از اون بحث های مورد علاقه منه...

ببین بذار یه مثال بزنم...وقتی میری استخر،اب سرد باشه،ادم عادی و عاقل،اول مچ پاشو میبره تو اب،بعد تا زانو میره،بعد تا شکم،بعدش یواش یواش سرشو میبره زیر اب...اینکه یهو شیرجه بزنی تو اب یخ،ممکنه باعث ایست قلبی بشه،مخصوصا اگه هوای محیط خیلی با اب تفاوت داشته باشه...اینجا،هنوز پذیرش این مدل طرز فکر رو نداره،پایه ها هنوز همون پایه های قدیمین،اینکه ماها طرز فکرمون رو عوض کنیم،و شیرجه بزنیم تو اب یخ،خب خطر سکته داره...باید یواش یواش این عقاید وارد بشه،باید اروم اروم تحول پیدا کنه...نمیشه یهو وقتی پایه اماده نیست،یه طرز فکر کاملا مدرن شده رو وارد یه جامعه نیمه سنتی کرد...ماها هنوز تو مدارس از هم جداییم،تو دانشگاه یه عده جزوه میخوان بگیرن سرخ و سفید میشن و...هنوز دختر و پسر به اون معنا باهم اشنا نیستن تو اینجا،هنوز روحیات هم رو نمیدونن...هنوز که هنوزه،پسرا سواستفاده میکنن،دخترا ضربه میخورن...چطور انتظار داریم یه همچین جمله کلیشه ای که تو محیطی مثل اینجا جواب بده؟؟...

هارد به دست اومدن،ببین،الماس اگه ریخته بود تو خیابون،اینقدر ارزشمند نمیشد...ولی خب،به نظرم سلیقه ایه،خودمونی بودن،برای بعضی افراد جذابه،به شخصه از ادمای با ارتباط اجتماعی بالا خوشم میاد...ولی خب به دست اوردن...نه...این که یکی بتونه هندل کنه که هم ادم اجتماعی و کولی!!باشه،با اینکه جوری رفتار بشه،که حس راحت به دست اومدن بدی به طرف فرق داره...هرچند،بازم میگم سلیقه ایه،دیدم که افراد رو که ،دخترایی که راحت ترن،و زیاد دختر و پسر نمیکنن،و براشون فرقی نداره جنسیت طرف،براشون دوست داشتنی تره...ممکنه بود من و تو هم با دوست دخترمون بشینم حرف بزنیم،حتی اگه یه روز از اشناییمون گذشته باشه،این جمله رو بگیم...ولی همون طور که گفتم،این جامعه هنوز نمیپذیره که دختر،به پسر این جمله رو بگه...نمونش ماهایی که حس کردیم ممکنه اوشون،ایزی باشه...اگه دکتر مهربان،دختر بود هم،اینو میگفتی؟؟...من نه،میذاشتم پای خودمونی بودن طرف...ولی وقتی تو ذهنمون نوشتن که از بچگی باید جدا بشیم و حد و مرز بذاریم با اقایون فقط،نه حتما خانوم و اقا،فقط اقایون،باعث میشه ذهنیتمون این جوری بشه...

راحت بودن و نبودن تو روابط باید باشه،نه فقط واسه دوست پسر یا دوست دختر...درکل ادم باید حریم شخصی داشته باشه...

بیچاره یه مسافرت رفت بعد سه ماه،کوفتش کردیم جمیعتا://...شرمنده دکتر✋🏻

پاسخ:
درمورد پاراگراف اول : دقیقا
ببین اجتماعی بودن خیلی فرق داره با ایزی بودن ها..  من اصلا منظورم ادمای اجتماعی نبود..  من خودم ارشد یه هم اتاقی داشتم خیلیم اجتماعی بود و با همه هم بگو بخند میکرد و دسته جمعی بیرون میرفت دختر و پسر هم نداشت،  اتفاقا عاشق اخلاقش بودم بس که خوشرو بود همیشه..  ولی حتی وقتی با پسری دوست میشد هم یه حد و حدودی قائل میشد واسه رابطه اش
من نمیگم اون دختر ایزی بوده که اون حرفو زده،  چون نمیشناسمش،  شاید فقط از روی بلاهت بوده که نمیدونسته چه موقع باید همچون جمله ای رو گفت

+چیکار کنم خب خودش استقبال کرد :دی قبلش اجازه هم گرفتم :دی

شاداب،بخوایم واقع بین نگاه کنیم،تو دید خیلیا،اجتماعی بودن زیاد،همون حس ساده به دست اومدن میده...از دید همین منو تو ممکنه کسی که اجتماعی بوده صرفا،مثل همون مورد ذکر شده و غایب://...به نظر بیاد بلد نیست جای درست حرفی رو بزنه.

راحت به دست اومدن رو داری از چه زاویه ای نگاه میکنی؟؟...مگه حتما باید کار به جای باریک برسه ؟؟...بعضیا از نظر ذهنی تو مشت ادمن...اونم به دست اومدنه...اینکه طرف رو جوری جذب خودت کنی که حرفات براش حجت باشه،یه جور به دست اوردنه...این دقیقا میتونه پشت سر روابط اجتماعی بالا به دست بیاد...نمیخواد که حتما به اون مکان خاص ختم بشه://...بذار این طوری بگم،برای اجتماعی و کول بودن باید صمیمیت ایجاد کنی،و اگر مواظب نباشی،ممکنه صمیمتی که ایجاد کردی به ایزی به نظر اومدن تو ختم بشه...

خودمونی بودن،اجتماعی بودن،صمیمیت ،راحت بودن و...با راحت به دست اومدن تو ارتباط مستقیم هستن،ولی باید تفکیک بشن...اونم چون تو اینجا هنوز پایه روابط مشکل داره...و دختر و پسر باهم تو یه کاسه بزرگ نشدن...هنوز تو خیلی از ابعاد نصف جامعه رو بعضیا حساب نمیکنن...حالا میخواد دختر خجالتی باشه که نمیتونه با جنس مخالف ارتباط برقرار کنه...یا در نظر گرفتن خانوم ها تو خیلی از جاها....

اون دختر ایزی نبود از نظر من هم...ولی من دارم میگم ممکنه من با یه دختر دوست بشم،و کل ارتباطمون در حد چند روز باشه،و اون حرف در مورد رابطه ایده ال رو بهش بزنم...از نظر خیلیا من اجتماعی و صمیمی به نظر میام...ولی چون تو این مورد،طرف مقابل پسر بوده،دختره رو داریم به بلاهت یا ایزی بودن متهم میکنیم...طرز تفکرش به درد این محیط نمیخوره،همین.

پاسخ:
پاراگراف وسط پست منم همین بود، هنوز به درد این محیط نمیخوره همچین مدلی از حرف زدن
راحت به دست اومدن رو توی پست توضیح دادم.. به بدن ختم نمیشد، گفتم که، هم ذهنی هم فیزیکی!
دختری که میگی ممکنه از روی راحتی و اجتماعی بودن فقط اون حرف رو زده باشه و منظوری نداشته ولی به نظر من و تو ایزی به نظر اومده باشه، همون حماقتیه که ازش گفتم، چون تو محیط و جامعه ای که این چیزا تابوعه و زمینه برای سواستفاده پسرا خیلی زیاده، گفتن این حرف و انتظار ضربه نخوردن و گول نخوردن داشتن همون عین بلاهت و حماقته!!! کسی که زرنگ باشه اصلا دریچه سو استفاده رو باز نمیکنه از همون اول که.. حالا هرچقدم اجتماعی و اهل بگو بخند و صمیمیت باشه..بعد بازم تکرار میکنم، گفتن همین جمله تو برخورد اول با گفتنش بعداز آشناییت چندساله خیلی فرق میکنه.. 
ببین میدونم چی میگی.. الان شخص غایبی که داریم جمله شو تفسیر میکنیم رو من فرض بر این گذاشتم که ایزی نیست(ولی حرفش باعث میشه اینجور بنظر برسه) ولی در اصل منظوری نداشته، یا از روی حماقت این حرفو در برخورد اول زده.. اتفاقا در این دو صورت جا برای انتقاد هست که چرا همچین حرفی بزنه، چون نیتش چیزی نبوده که از حرفش برداشت شده
ولی اگه واقعا منظور داشته و خواسته پیامی رو برسونه، اونجوری انتقادی بهش وارد نیست! چون داره حقیقت رو میگه در مورد خودش خب! همچون آدمی که دیگه جای انتقاد نداره

میبینی تو همین الان داری حتی میگی اگه مواظب صمیمیت تو حرف زدن هم نباشه آدم، ممکنه به قضاوت اشتباه در موردش بیانجامه.. بعد انتظار داری گفتن س.پارتنر تو برخورد اول هیچ قضاوتی از طرف پسر در پی نداشته باشه؟ میبینی؟ توهمچین جامعه ای زندگی میکنیم.. من تازه خیلی روشنفکرانه به قضایا نگاه میکنم و از صمیمیت در برخورد و اجتماعی بودن فاکتور گرفتم و به دست اومدن رو رو همون روابط نزدیک دختر پسری معنی کردم
۰۳ تیر ۹۹ ، ۲۱:۰۹ یه نفر(Arezooo)

با مجموع حرفاتون درباره خوددار بودن به شدت موافقم :دی جامع و کامل :))

امااااااااا درباره اون دختر که اون حرف رو زده باید بگم صرفا با یه جمله نمیشه به یه دختر انگ دم دستی بودن زد. من معتقدم برخورد طرف مقابل به شدت روی جملاتی که ادا میکنیم، لحن حرف زدنمون و برخوردمون تاثیر داره. باید دید طرف مقابل چه برخوردی داره که یه آدم جسارت پیدا میکنه حرفی رو بی محابا بزنه :))

هرچند من معتقدم حرف منزجر کننده ای نزده و صرفا اعتقادش درباره یه رابطه ایده آل رو گفته. با جملش مخالفم. اینکه س... رو یه اصل مهم میدونه ولی جسارتش رو تحسین میکنم که بدون ترس از قضاوت شدن حرفش رو زده. به نظر شما نمی تونست نقش بازی کنه؟؟؟ هوووووووم؟؟؟

پاسخ:
:(( جوابم به کامنت قبلی رو بخون عزیزم
من گفتم گفتن اون جمله در برخورد اول و تقدم و تاخر موارد، پیام خوبی منتقل نمیکنه... اینو واسه اون دخترایی گفتم که دوس ندارن پسر فکر کنه دم دستی هستن، ولی اشتباها با گفتن همچین حرفایی باعث میشن پسر این فکرو بکنه.. نگفتم لزوما دم دستیه همچین دختری! من گفتم گفتن این حرف به پسری که هنوز نمیشناسی باعث میشه پسر فکر بد بکنه و به خودش اجازه سواستفاده بده.. پس یا میذاریمش به پای حماقت ،، یا برات اهمیت نداره که دم دستی بنظر بیای، بنظر بیای، نه که لزوما باشی... دیگه واضح تر از این نمیتونستم بگم :(((
بعد من به اون دختر کاری ندارم.. فقط به عنوان مثال ازش استفاده کردم.. دارم در مورد خودم حرف میزنم، میگم من نمیپسندم اینجوری .. من دوست دارم هارد تو گت باشم، و دوس ندارم همچین بحثایی رو همون اول رابطه راه بندازم با پسر.. خودمو دارم میگم..

چندتا نکته که لازمه بگم که انگشت اتهام از بنده خدا برداشته بشه 

اولین برخورد نبود . نقش مترجمم رو داشت و کل روز رو با هم ارتباط داشتیم . سه روز

از جنبه ی دیگه توضیح بدم اگه به فرض دوست پسرت پیامت رو سین کنه و جواب نده یا دوبار زنگ بزنی رد بده ، به تمام معنا باهاش قهر میکنی چون این توقع در تو ایجاد شده که (( باید )) برات وقت بزاره و اولویت زندگیش باشی در مورد رفیق نه ، درک میکنی که کار و زندگیش ((تو)) نیستی . من دختری رو که بتونم بهش بگم (رفیق) تقریبا نداشتم یا حداقل الان یادم نمیاد . چنین موجودی بسیار کمیابه

مسئله دیگه

هر دومون اونقدر عاقل و بالغ بودیم که رابطه مون کمک به عنوان دوسته و هیچ بحث عاطفی یا جن سی توش نیست  پس مشکلی توش نیس که از چنین مسایلی حرف بزنیم بدون ایجاد شبهه

پاسخ:
اقا من اشتباه کردم :((( من چرا باید تهمت بزنم اصلا :((  در ضمن 3 روز هم کمه :(( من رو یکسال به بالا فکر میکنم :))))
درمورد بحث رفیق بودن صحبتی ندارم چون به منظور من تو این پست ربطی نداره آخه 
من کجای حرفام تورو حداقل دخالت دادم تو نتیجه گیریم؟؟ گفتم که شما نه دوست شدین نه دیت گذاشته بودین! خیلی واضح توی پست اینو نوشتم.. گفتم اون دختر اگه این حرفو به تو زده اوکیه چون تو پسر سواستفاده کنی نیستی! ولی بنظر من کسی که بعداز 3 روز همچین حرفی میزنه حداقل احساس من اینه 4 چهارجای دیگه هم بازم تکرارش میکنه و میشه همون زمینه سازی برای سواستفاده افراد بد.. حالا تو سو استفاده نکردی، از کجا معلوم چهارنفر دیگه هم سواستفاده نکنن؟
میخوای پاک کنم پست رو؟ اصلا اشکالی نداره.. نمیخوام سوتفاهم بشه

در مورد دم دستی بودن 

بحث عدم تناسب بین عرضه و تقاضاس . اکثر دخترا ترجیح میدن دوستیشون رابطه ی عاطفی با حداقل رابطه جن سی باشه اما پسرا برعکس

حالا اگه دخترایی باشن که به اون نیاز هم پاسخ بدن متقاضی یا اصطلاحا خواهان بیشتری دارن و دخترهای پایبند به ارزش های اعتقادی محجور میشن و کمتر بهشون توجه میشه

تفکر های رویایی احساسی پرنسسی و دروغ گفتن بخود برای ارضای تله ی مهرطلبی شدت پیدا میکنه و خب مشکلات خاص خودشو داره

پاسخ:
من اصن به ارزش های اعتقادی اعتقاد ندارم! ولی برا خودم چارچوب دارم.. ربطی به اعتقادات دینی نداره بنظر من این چیزا.. چارچوب شخصی فرق داره با محدود کردن خود به علت مسائل دینی.. 
مهرطلب تعریفش نمیخونه با چیزی که گفتی.. شایدم من درست متوجه نشدم خط آخرو.. میشه توضیح بدی؟

اگه یه دختر اجازه نده کسی حتی باهاش دست هم نمیده

اتفاقا به نظرم بد نیس واسه ارزیابی !

عمیق تر فکر کنیم به ماجرا

تو ادم باهوشی هستی و تک به تک رفتار طرف مقابلت رو میخای ارزیابی کنی ...نیاز به برنامه ریزی داری

جلوش چنین حرفی میزنی و صبر میکنی

ببین از زمانی که متوجه سطوح محدودیتت میشه جسور تر میشه یا همونقدر واست احترام قائله ؟ایا این حرف تو باعث میشه شوخی کلامی رکیک بکنه؟ حرکاتش هدفمند بشه یا نه

اگه قبلش فقط کنارت راه میرفت ایندفعه دستت رو گرفت یا دست انداخت دور کمرت .... برنده تویی ! میفهمی با یه فرد بی ظرفیت طرفی

ادامه رابطه با خودته که بهش هشدار بدی بی محلی کنی یا اجازه بدی چنین رفتاری رو ادامه بده

یاداوری میکنم دوست مترجم من بسیار باهوش بود مسلط به چندین زبان و سالها تو جامعه رفت و امد داشت

ممکنه واسه شناخت من این کار رو کرده باشه 

پاسخ:
هوم.. از این زاویه هم میشه بهش نگاه کرد.. چقد تو خوشبینی ولی، این خیلی خوبه! 
خب اگه اینجوری به قضیه نگاه کنیم میشه گفت این دخترخانم هم از همون فیلتری که من گفتم نخاله هارو جدا باید کرد استفاده کرده.. ولی یه ریسکی هم داره همچین حرکتی.. ممکنه از این حربه واسه فهمیدن ظرفیت پسره استفاده کنی، ولی تضمینی نیست که پسره(با فرض اینکه بی جنبه نیست و دستشو دور کمرت نخواهد انداخت) نظرش درموردت عوض نشه و این بار اون تورو ول نکنه.. همه مثل تو فکر نمیکنن و احتمال آزمایش نمیدن! ینی این حالت هم وجود داره که تو برای امتحان این حرکتو بکنی ولی نتیجه دلخواه رو نگیری.. میتونی یه آدم بی ظرفیت رو با همچین امتحانی بشناسی، ولی برعکسش هم ممکنه یه آدم با ارزش رو با این امتحان از دست بدی.. ینی بازم از آدم باهوش همچین کاری در جهت صرفا امتحان یکم حرکت نپخته ای بنظر میرسه.. چون باید این احتمال رو هم بسنجه

+ کاری به حربه کلی ندارم که میشه رو هرکسی امتحان کرد.. ولی شناخت تو برای چی؟ شما که قصدی برای دوستی نداشتید، هرچند جوری که بنطر میاد دخترخانم زیادم بی غرض نبوده.. حالا فاصله رو یه کاریش میکنیم :دی تو که داری از این شهرم میری، راستشو بگو کجا میخوای بری :دی البته اگه منظورت اون مهاجرته که قبلا گفتی نباشه

نه بزار پست سرجاش باشه

خوشحال میشم نظر سایرین رو بدونم 

من کار بدی نکردم که بابتش شرمنده باشم و تو هم فقط نظرت رو نوشتی و داریم در موردش حرف میزنیم 

چه عیبی داره؟

این حرف زدن ها باعث رشد شخصیتمون میشه برخورد درست تر توی اجتماع .اینکه کمتر ضربه بخوریم ادمای پخته تر و مفیدتری بشیم 

پاسخ:
باشد :دی

در مورد روحیات پرنسسی ترجیح میدم حرف نزنم . بهتر بود عنوانش نمیکردم . جاش اینجا نبود

پاسخ:
ایکن تفکر

تحلیل و تفسیر احتمالی رفتار و گفتار افراد یه چیزه تفکر و هدفشون یه چیز دیگه

ممکنه واسه رشد شخصیت و اشنایی با افراد دیگه به عنوان نمونه ازمایشی باشم . ممکنه از سطح غربالگری اولش رد شده باشم و واسه تحلیل باشه اما بعید میدونم طرف از من خوشش اومده باشه.

اگه من دستش رو میگرفتم متوجه میشد که هول م

از این تجربه تو روابط اینده ش میتونه استفاده کنه

ایا ممکنه یه فرد بارزش رو از دست بده؟ من تصور نمیکنم . اگه کسی پیش خودش بگه این مترجم قبلا روابط ازاد داشته پس به درد من نمیخوره احتمالا از اول ادم با ارزشی نبوده . ضمن اینکه این حرف غربالگری اولیه نیست . سطح دوم ازمایشه !

من ازش خوشم اومد اما به عنوان یه فرد باهوش نه دوست دختر اینده م

پاسخ:
نه همونطوری که تو پست گفتم منظورم این نبوده که اگه کسی گذشته ای داشته پس دیگه هیچی، و به قول تو پسری که اینجوری بره شاید از اولم با ارزش نبوده.. من منظورم از اینکه پسر با ارزشی رو اینجوری از دست دادن اینه که پسره با شنیدن همچین جمله ای همون ایزی بودن تو ذهنش بیاد..  خب ایزی بودن و روابط آزاد داشتن خیلی فرق داره با کسی که با شخصی رابطه عمیق و اصولی داشته ولی به دلایلی به ازدواج منجر نشده و الان سینگله ولی گذشته ای هم داشته.. این دوتا آدم رو اصلا نمیشه به یک چشم دید.. خیلی باهم فرق دارن
آخه آزمایش کردن نمونه ای که قرار نیست به چیزی ختم بشه بنظرمن کار بیهوده اییه و نتیجه اش هم نمیتونه اصلا reliable باشه.. چون آدم تا آدم فرق میکنه.. این آزمایش روی تو انجام بشه ولی نتیجه ای که میده ممکنه خیلی متفاوت تر از کیس های دیگه باشه.. همونجوری که من واقعا شخصا انتظار نداشتم تو به عنوان یک پسر ایرانی انقد روشنفکرانه و مثبت به جمله گفته شده نگاه کنی.. یجورایی غیر منتظره بود.. چون اکثرا جور دیگه برداشت میکنن... اینستاگرام و کامنتای پایین هر پستی نمونه بارز تفکر عموم پسرای ایرانیه

اینکه کلا بیایم یه رابطه رو فقط به س... و رفیق بودن محدود کنیم نمیدونم چقدر درسته.حالا هر کدوم از ما ممکنه اینطوری باشیم و بعضی رابطه ها رو کلا برای س... بخوایم. این دختر خانم به درک درستی رسیده به نظرم حداقل تکلیفش با خودش روشنه و داره انتظاراتش رو از طرف مقابل میگه.

حالا اون که شما میگی شخص باید hard to get باشه همونطور که خودت گفتی ربطی به دختر و پسر نداره یه ویژگی شخصیتی. درسته از لحاظ روانشاسی این رفتار باعث میشه طرف مقابل حریص بشه و.... اما به نظرم اگه طرف نه از روی اینکه اعتماد نداره به شخص مقابل و... بلکه فقط برای اینکه اونو تشنه وحریص کنه ناز کنه برام قابل قبول نیست. در واقع مثل این میمونه که جلو یه نفر یه لقمه دستت بگیری و هی ببری تا دهنش و بر گردونی و این غیر اخلاقیه.

نظر شخصی. من با date کردن موافق نیستم اصلا. 

هیچوقت هم با دختری که عاشقم به س... فکر نمی‌کنم مگر اینکه خودش بخواد. اما اگه قبل از اینکه عاشق بشم بخوام دنبال دوست دختر بگردم حتما هدفم س.. هستش. نیاز عاطفی ممکنه داشته باشم اما هیچوقت دوست دختری که با date کردن باهاش آشنا میشی نمیتونه گزینه خوبی باشه برای رفعش.

یه مساله دیگه چون ما جدا از هم بزرگ شدیم منظورم دختر و پسره. اون مفهوم دوست اجتماعی کمتر نمود پیدا کرده تو جامعمون و این باعث شده ما دوستی‌ها مون تک جنسیتی باشه. این که مثلا اگه من با مثلا علی برم سفر و عشق و حال و فوتبال و سینما مشکل نداره ولی اگه بخوام مثلا با زهرا این کارو بکنم هیچکی نمی‌پذیرده که آقا رابطه عاشقانه نیست و مگه قرار نیست برابری باشه خوب من از گشتن با زهرا منظوری ندارم. جالب این جاست که خود زهرا هم فک میکنه من حتما یه منظوری دارم و این طوری میشه که هر کدوم از ما از معاشرت با نصف دیگه جامعه محروم میشه. 

قبول دارم دخترا آسیب پذیرترن ولی خوب دختری که فریب میخوره رو کار ندارم. دختر زیر سن قانونی هم به کنار که اگه کسی رفت طرفشون باید محاکمه کنن چه دختر چه پسر. اما  آیا دختر بالای سن قانونی و تحصیل کرده ما نمی دونه آسیب پذیره، واقعا نمیدونه یا صرفا براش مهم نیست. و وقتی براش مهم نیست باید با پسری ازدواج کنه که اونم براش مهم نیست. اگه اینطور نباشه همون بهتر که ازدواج نکنن چون مطمئنن تفکراتشون بهم نمیخوره و تو بقیه زمینه ها هم تفاهم ندارن. 

 

 

 

پاسخ:
خب آره هارد تو گت بودن هم نباید نمایشی باشه همونجور که گفتم.. ادا نباشه.. و زیاده روی هم نشه توش.. اون دیگه میشه play hard to get
منظورتون از دیت چی هست؟؟ به معنای خارجیش؟ یا همون دوست دختر پسر مدل ایرانی؟ اگه منظورتون این دومیه و میگین کلا دوست دختر گزینه خوبی برای رفع نیاز عاطفی نیست، من موافق نیستم، البته اگه توهمون سطح بمونه آره موافقم درست نیست.. ولی اگه هدفدار باشه رابطه بنظر من اشکالی نداره.. یه هدف اشنایی بیشتر برای ازدواج در آینده من موافقم و میپسندم.. چون بنظرمن ازدواجای سنتی خوب نیستن و من اصلا نمیپسندم اونجور ازدواج هایی رو
سن قانونی یعنی 18 سال؟؟ من فکر نمیکنم.. دختر تو سن 22-23 سالگی هنوزم آسیب پذیر میتونه باشه.. دخترا اکثرا تا سن 24-25 سالگی احساساتشون به عقلشون غلبه داره.. بنظر من بالای 25 سال دیگه احتمال گول خوردن خیلی کم میشه، ولی لزوما احتمال اشتباه کردن پایین نمیاد.. آدما تو هر سنی ممکنه اشتباه کنن
افرین شاداب جان کاملا با نگرشت موافقم,البته ی احتمال دیگه هم وجود داره خاسته میزان جذابیت ج خودشو محک بزنه!!!!!خدا داند......:)))))
پاسخ:
نه بابا اینجوری که جذابیت جنسی رو نمیشه فهمید چون برا پسرا زیاد جذابیت جنسی ملاک نیست بیشتر لبیک گفتن بهشون ملاکه :دی

بعضی نظرات رو میخونم خندم میگیره...دوستان،ور ار یو فرام؟؟...صدای مارو از کجا دارید؟؟...

چرا خودمون رو گول بزنیم؟؟...توی هر رابطه ای که بری،چه از سمت دختر،چه پسر،برای دوطرف انتظار ایجاد میشه،غیر اینه؟؟...حالا یه عده رو خودشون کنترل دارن،یه عده نه...یه عده نشونش میدن،یه عده نه...

از نظر روانی ثابت شده،حتی اگر یه زن به پارتنر باریک خودش،احساس نداشته باشه،بعد از باریک،دچار وابستگیه روانی و عاطفی میشه...مرد نرمالم همینه،به قاعده انسانیم هممون...

پسری که تو این محیط،همچین حرفی بزنه،من نمیذارم پای روشنفکری شاداب...سواستفاده گر و خودخواهه...

منم دارم اینجا زندگی میکنم،منم دوست هایی دارم،از استاد ۳۴ساله دانشگاه و فول پکیچ گرفته،تا پس ۲۲ساله هیچی ندار...از اون جتنلمن ترین ها،تا اون ادعا خفن ها و سیگار به دست ها...چرا قایم میکنید خودتونو پشت منطق؟؟...توی سر مرد ایرانی از بچگی نوشتن یه سری مسایل رو...اگر میخواین منطقی باشین...واقع بین نگاه کنید...

اینکه توی رابطه دختر و پسر،با اون مدل دوستی بی غرض،حتی تو خود ناف اروپا هم،یه بار کار به جای باریک میرسه،چیزی عادی هست...ولی تو اون محیط،دختر،واسه صدمه ای که میبینه نباید جواب پس بده،اگر صدمه ای ببینه،و نیاز به جواب پس دادن باشه،میتونه از راه درستش حقشو بگیره...

باهوش بودن رو من به آی کیو بالا نمیدونم،به این میدونم که طرف بتونه تو موقعیتش،بهترین تصمیم رو بگیره...این مهمه...

توی محیط اینجا،ایا شما روشن فکر ها،میتونید،بگید،حق اون س..پارتنر و رفیقتون رو نمیخورید؟؟...ایا میتونید ادعا کنید ازش سواستفاده نمیکنید...حتما نمیخواد جسمی باشه،یه نگاه نا به جا،یه حرف نادرست،یه انتظاری که ایجاد کنید ولی براش پاسخی نداشته باشید،میشه سواسفاده...میگید طرف عقل داره،خودش انتخاب کرد و خواست؟؟...اون خیلی چیزای دیگه هم میخواد،حاضرید به اونا هم پاسخ بدید؟؟...

کنترل نیاز سخته؟؟میگید ماها درک نمیکنیم؟؟...شما هم درک نمیکنید دوهفته از ماه رو فقط هورمون بودن یعنی چی...کنترل احساسات رو نداشتن یعنی چی...این به اون در...

هممون اگاهیم داریم کجا زندگی میکنیم،هممون به شرایط دید کامل داریم...پس اگر،این طرز تفکر رو میذارید به پای روشن فکری و بدون توجه به محیطی که توش هستید،براورد میکنیدش...باید بگم نهایت خودخواهی تون رو میرسونه...

ایا واقعا دختری زیر نظر خانواده های اینجا هست که بره دنبال این مسایل...ایا دختری هست که بدون هیچ مشکل مادی و روانی،تو این محیط بره دنبال س..پارتنر؟؟...

درسته،منطق ادم داره،عقایدش عوض میشه،ولی ماها تربیتمون این بوده...چه عزیزانی که روشن فکریشون ادمو کور میکنه...چه من و ایکس و ایگرگ...تا وقتی محیط همونه،تربیت عوض شده،به درد نمیخوره،چون باعث اسیب میشه...

اول برید فکر کنید،ببینید میتونید این طرز تفکرات محشرتون رو واسه خانوم های اطراف خودتون بخواید،بعد از زهرا ها طلب کنید...

اینکه چهارتا از عقاید لوث شده،تو فیلم و کناب های اونور رو ادم کش بره،و تو جایی که هیچ سنخیتی نداره با اون عقاید،اجراشون کنه...یا سودی براش تو اون مسئله هست،یا از عقل و منطق بویی نبرده...

پس پشت منطق خودتون رو قایم نکنید،بگید میخوایم استفاده کنیم،تا راحت تر بشه درکتون کرد...

دختری با این طرز تفکر،ازش سواستفاده میشه،(منظورم به این شخص نیست،کلی میگم)...چون هیج پشتوانه ای وجود نداره درصورت ضریه خوردن...و پسری که میره سمت این افراد،کاری به هوشش نداشته،مسایل دیگه مد نظرش بوده.(بازم کلی میگم،نه این نمونه خاص)

کلا فقط واسه این دو تا منظور رابطه برقرار کردن،یه سطح از خودخواهیه بالا رو میطلبه،که پسرا دارن،ولی عموما دخترا نمیتونن و وابسته میشن...تو این محیط شدید تر،تو محیط های دیگه با درجات کمتر...

خودخواهی لازمه،ولی به شرطی که طرف مقابلت هم به اندازه کافی خودخواه باشه،وگرنه یه رابطه ارباب برده ایه ناب رو مثل همیشه،شاهد هستیم...

رفیق خوب دختر نمیشه پیدا کرد؟؟...رفیق خوب پسر هم پیدا نمیشه...هرکسی وارد هر رابطه ای بشه،یه چیزی از ادم میکنه...صورتی فکر میکنن دختر ها؟؟...پسرها هم زیادی ذهنشون حول یه مسئله میگرده که شاهدش هستیم...همه چی دوطرفه و نسبیه،چون تو تربیتمون بوده...همین ماهارو تو یه محیط دیگه با یه عقاید دیگه بزرگ میکردن،شاید خیلی از کارها رو میکردیم.

+من درس گرفتم،تو ولی حواست باشه،ببین هرجا لازمه ستاره دار کن،هم من باز به فنا نرم،هم تو...

پاسخ:
پارتنر باریک یعنی چی؟ :| باورکن به همه زبونی خوندمش بازم نگرفتم
دقیقا دخترا همه جای دنیا یه جورن.. و دقیقا درجه اسیب پذیری اینجا بالاتره اونجا هم هست ولی درجه کمتر.. در هرصورت دخترا همه جای دنیا یه جورن
میدونی چی جالبه.. اگه آدم چهارتا از ویدیوهای استیو رو ببینه متوجه میشه حتی تو امریکاش هم مسائل جنسی انقد حل شده نیستن که بعضی افراد سعی میکنن تو ایران حل شده و اوکی نشونش بدن
شرمنده بعداز یه روز فقط دو خط نوشتم برا حرفات :|

سلام

 

با عرض معذرت

 

من اون قسمت متن که گفتی 90 درصد افراد جامعه دوست پسر و یا دوست دختر دارند را اصلا به هیچ وجه قبول ندارم!
با این ارزیابی شما خیلی از دخترهای واقعا خوب و اصیل زیر سوال میروند!همینطور پسر های خوب! ولی خوب دخترها بیشتر!!

وقتی یک دختر سنگین و رنگین ، تنها و یا با خانواده در جامعه حضور پیدا میکند ، هیچ کس متوجه آن نمی شود و تقریبا دیده نمیشود
اما دخترها و پسرانی که با هم دوست هستند تابلو هستند!! و همیشه از 100 کیلومتری توی چشم هستند!

ما چیزهایی در ذهنمان می ماند و بولد میشود که غیر طبیعی و غیر عادی هستند! مثل یک درخت سبز در دل کویر! یک کلاغ سیاه در بین کبوتران سفید!

همین الان توی ذهنت مرور کن تمام رستوران ها و ... که رفتی چند زن و شوهر و یا چند خانواده را به یاد میاری؟
چند دوست دختر و دوست پسر؟
 

احتمالا خانواده ها و زن و شوهر ها را به یاد نیاری ، چون تابلو نبودند و نیازی به تقش بازی کردن برای همدیگر نداشتند! که تابلو بازی در آورند.

من خودم به شخصه در دوستان خودم خیلی ها را میشناسم که تا حالا دوست دختر نداشتند و ندارند! نه که نتوانند داشته باشند!! بلکه خودشان نمیخواهند!   و این در مورد دختر ها هم صادق است.

 

حالا از این بحث ها به کنار:
خلاصه برات بگم
98 درصد پسر ها فقط یه یک دلیل با یک دختر دوست می شوند و لا غیر: س...

اون دو درصد باقیمانده استثنا هستند و موارد دیگر.

 

باز من اومدم اینجا در فشانی کردم، ببخشید

پاسخ:
حالا من که آمار دقیق ندارم، فقط دارم دیده هارو میگم.. خب اصلا 80 درصد، 70 درصد.. ولی مطمئن باشین تعدادشون بیشتر از دختر پسرهاییه که دوست دخترپسر ندارن..حتی خیلیایی که فکرشو نمیکنید.. من تو خوابگاه خودم کسایی رو دیدم که نگاشون میکردی فکر میکردی مظلوم تر از اینا دیگه نیست حتی هنوز ابروهاشو برنداشته بود، بعد کاشف به عمل اومد دوست پسر داره و رابطه خیلی نزدیک، و اتفاقا در آخر با یه پسری که دوست هم نبودن سنتی ازدواج کرد.... از رو ظاهر خواهشا نگین، چون من میتونم هزارنفر آدم رو نشونتون بدم که حداقل خلاف ظاهرشون عمل میکنن.. ولی اگه منظورتون آدمای دور برتون هست که ازشون مطمئنید که هیچی.. ولی بازم تعداد اون آدما زیاد نیست..
بعدم اینکه یعنی هرکی دوست دختر یا دوست پسر داشت دیگه آدم بدیه و اصیل نیست ؟؟ من خانواده اصیلی دارم، پدرمادرم مذهبین، تحصیلکرده بهترین دانشگاها هستن، من دلم میخواد با دوستی ازدواج بکنم و مشکلی هم ندارم با مادرم در میون بذارم بعد از اینکه با کسی آشنا شدم، ولی خواهرم با هیچ پسری دوست نشد تا وقتی که ازدواج کرد. الان یعنی خواهرم از خانواده اصیلی بود ولی من نیستم؟
 بعد میشه بگین چرا دخترها بیشتر؟؟ یعنی دخترها بیشتر زیر سوال میرن تا پسرها؟؟ چرا اون وقت؟؟ چون پسرها هرکاری بکنن توایران ایرادی نداره نه؟
نه قبول ندارم که 98 درصد پسرها فقط برای س. دوست میشن.. من الان بیشتر دوستام ازدواج کردن همه شون هم قبلش دوست بودن با شوهراشون.. دیگه تموم شد اون دوران که پسرا فقط به منظور بد با دخترا دوست میشدن، الان دیگه پسری که به 29-30 سالگی رسیده دیگه قصدش جدی هست و کمتر آدمی پیدا میشه که دنبال بازی باشه مگه اینکه دیگه خیلی داغون و هول باشه... حداقل من چون آدمای دور برم همه آدم حسابی بودن اون مدل پسرایی که میگی ندیدم.. بستگی به محیطی داره که توش هستی و آدمایی که باهاشون برخورد داری.
ولی اینکه جمله ای که توی پست نوشتم رو به پسری بزنی قبول دارم نظر اون پسر عوض میشه و احتمال زیاد قصدش به سمت س. کشیده میشه.. اینو قبول دارم.. به خاطر همین گفتم بدم میاد دختری این حرف رو به پسری بزنه! بنظر من رفتار دختر تعیین کننده همه چیز توی رابطه است.. همه چیز.. دختر خیلی راحت میتونه از خیلی چیزا ممانعت کنه و یا اجازه خیلی چیزارو بده. 
خواهش میکنم، بالاخره همه باید نظرشونو بگن

شادی خانوم لطفا یک بار دیگه نظر من را خارج از تعصب بخون
منظور من را کلا اشتباه متوجه شدی!!
 

کل کامنت پاسخت را قبول دارم و درسته

 

اولا من اصلا به گفته اون دختر خانوم که شما نقل قول کردی کاری ندارم! و اصلا برام مهم نیست ، چون به خودش مربوطه

 

اما بریم سراغ نظر خودم

گفتم اینکه گفتید 90 درصد اشتباه و هنوز هم روش پافشاری میکنم ولی نگفتم تعداد اونهایی که دوست پسر یا دختر ندارند کمتر است!!

من منظورم این است که جمله شما به عنوان یک دختر، دل یک پسر مجرد که به دنبال ازدواج بر اساس باورهای سنتی خودش است را خالی میکند! و ایجاد بدبینی میکند نسبت به تمام دخترها، یعنی مشت نمونه خرواره!!!

 

من هم از آن مدل دختر خانوم هایی که شما مثال زدی زیاد دیدم!!
سنتی ازدواج کرد، اما سوال اینجاست، با چه کسی ازدواج کرد؟ گذشته اون پسر چی بود؟ با اطمینان میتوانی بگی؟
 

خوب شد گفتم یک دختر سنگین و رنگین!! روی رنگین مکث کن!

من نگفتم هر کسی دوست دختر یا دوست پسر داشت آدم بدیه

 

کلمه دوست دختر و دوست پسر اصلا و اصالتا بار معنایی برای رابطه جنسی داره!

اما آشنا بودن قبل از ازدواج و یک دوستی کنترل شده خیلی هم خوبه، مثل ازدواج دو همکلاسی و دو همکار که کاملا با هم آشنا بودن! که اینجا اسمش دیگه دوست دختر یا دوست پسر نیست، بدون هیچ چشم داشتی با هم دوست هستند

 

خیر هم شما و هم خواهر شما از خانواده اصیل هستید

اصالت یعنی خانواده و محیط رشد! کسی که در یک خانواده خوب و با شخصیت و همه جور خوبی های اخلاقی بزرگ شده با کسی که در یک خانواده بیشعور و یا دزد و قاچاقچی و قاتل پروش یافته یه جور هستند؟

 

پس منظورم از اصالت یعنی کسی که خانواده اش خوب است، اگر اشتباهی هم انجام بده در نهایت بر میگرده به اصل خوبی خودش، چون نهادش خوبه!

هر کسی کو دور ماند از اصل خویش

 

باز جوید روزگار وصل خویش

 

اینکه گفتم دختر ها بیشتر از پسرها زیر سوال میروند: اولا به خاطر عرف جامعه است که همیشه اینطور رفتار کرده دوما : که بیشتر منظورم روی این قسمت بود، در ایران دختر ها نمی توانند بروند خواستگاری ، بلکه پسر ها باید بروند خاستگاری ، پس اگر پسرها بد بین شوند نمی روند خاستگاری! در نتیجه ...دختر خوب پاسوز میشه! و تو خونه و اطرافیان حسودش بهش سرکوفت میزنن و میگن ترشیده! :((

 

الان پسره 70 سالشه، دیگه پیر پسره ، صدای کلنگ قبرش داره میاد!! ولی دنبال ازدواج نیست!! همیشه هم چند تا از همین اعتباری های ارزان قیمت جوان دم دستش داره!!

 

دنبال مثال نقض هر جا بگردی هست!! باید ببینی چه چیزی و چه روشی بیشترین آمار خوشبختی را دارد(این نظر من است و نظر من اصلا مهم نیست)  :))

چند ماه پیش یک بنده خدایی خانوم بیوه 27 ساله را به ما معرفی کرد که براش شوهر پیدا کنیم، ما هم در دوستان و آشنایان خوب مجرد به هر کس که عکسش(چهره خیلی خوبی داشت)را نشان دادیم اول موافقت میکرد و بعد که بهش میگفتم این بنده خدا بیوه است و قبلا ازدواج کرده  مردد میشد!! کسانی هم که مردد نبودند وقتی با خانواده اشان موضوع را در میان میگذاشتند مادرهاشون مخالفت میکردند که پسرشان با یک بیوه  ساله 27 ساله ازدواج کند!! ...

 

حقیقتا اکثر پسرهایی که من دیدم فقط به یک دلیل دوست میشوند! اونایی هم که ازدواج کردند از زرنگی دختر خانوم بود.

 

یادمه داستانی درباره یکی از پادشاهان دیوانه انگلستان میخواندم که 4 زن قبلی خودش را کشته بود!!! و زن پنجم داشت نحوه ازوداج هر یک از زن های اول تا چهارم را برای خدمتکارش تعریف میکرد، سوال خدمتکار برای ازدواج پادشاه با این 4 زن این بود که پادشاه که معشوقه های زیادی داشت پس چرا با این ازدواج کرد؟ و زن پنجم جواب میداد چون این زن ها باهوش بودند و بعد از ازدواج به پادشاه بله گفتند!!

 

والا اون هایی هم که می بینم پسر هاشون اروپا و امریکا دارند با دوست دخترشون زندگی میکنند وقتی میخوان ازدواج کنند میان یک دختر آفتاب مهتاب ندیده براشون از ایران پیدا میکنند!!!

 

شما خودت فرض کن

دو تا خواستگار داری با شرایط کاملا مشابه از هر نظر !

اولی دوست دختر داشته

دومی دوست دختر نداشته

 

کدوم را انتخاب میکنی؟ :))

 

 

امیدوارم ناراحت نشی از متن من

 

 

به امید خوشبختی همه

چه دوست دختر ، دوست پسر

چه زن و شوهر

و ...

 

پاسخ:
چرا دیگه!! الان دارین حرف قبلیتونو انکار میکنین.. شما گفتین وقتی من مینویسم 90 درصد آدما دوست دختر/پسر دارن در واقع دارم دخترهای اصیل و خوبی که دوست پسر ندارن رو زیر سوال میبرم!!!! خب یعنی اینکه اون دخترهایی که دوست پسر دارن خوب نیستن و اصیل هم نیستن.. شما میتونستید بگید آماری که من میگم زیاده و خیلیارو میشناسید که دوست دختر/پسر ندارن.. همین
والا منم نمیدونم با چه کسی ازدواج کرد، اینو دیگه کسی نمیدونه! هیچ تضمینی وجود نداره که مطمئن بشید کسی قبلا دوست دختر/پسر داشته یا نه.. من فقط منظورم این بود بعضیا خیلی خوش خیالن و دوس دارن خودشونو بزنن به خوش خیالی.. باید با واقعیت جامعه رو برو شد .. همینه دیگه چندین ساله سرشونو کردن زیر برف الان یهو تغییر فرهنگی بزرگ پیش اومده دارن سنکوب میکنن و نمیشه هم دیگه جلوشو گرفت.. پس چه بهتر حداقل باهاش درست برخورد بشه.. سرکوب کردن چیزی رو درست نمیکنه.. شما یادتونه تا 10 سال پیش اگه دختری عکس 3*4 اش گم میشد میخواست خودکشی کنه؟؟ میگفت وای عکسم پخش شد آبروم رفت.. الان چی؟ همه دیگه خودشون عکسشونو میذارن رو پروفایل هاشون.. پس ببینید نمیشه جلوی تغییر رو با زور گرفت.. بلکه باید پذیرفت و عکس العمل مناسب رو انتخاب کرد

خب عرف جامعه بیخود اینجوریه :)) چرا پسرا باید هر کاری میخوان بکنن ولی دخترا برچسب هرزه بودن بخورن؟؟ چون جامعه مرد سالاره؟ درسته.. بعدم اینکه اون پسرا که میگین به جهنم که نمیرن خواستگاری :))) والا اتفاقا من فعلا برعکسشو بیشتر دیدم، پسرا اککککثرا الان میرن دخترهای خیلی راحت و سلیطه و جلف رو میگیرن، من هرچی دختر خوب ساااااااده که تو عمرش با پسری نخندیده رو میبینم همشون از دم مجرد موندن، میتونم بهتون ثابت کنم با آمار واقعی.. چرا؟؟؟؟؟ توروخدا اینارو دیگه به ما نگین.. الان پسرا اتفاقا دخترای جلف رو بیشتر میپسندن.. هرچند من اصلا اونجور پسرایی رو تایید نمیکنم و صدسال بمیرم هم با اون مدل آدما ازدواج نمیکنم، ولی میگم کلا جامعه اینجوری شده... پس اون پسرای خوبی که می فرمایید چرا نمیرن اون دخترای آفتاب مهتاب ندیده رو بگیرن؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ پس متاسفانه تئوری های شما در حد همون تئوری میمونه و از حرف تا عمل فاصله بسیار زیاده..
در مورد بیوه ای که گفتین.. نمیدونم ولی من برعکسشوخیلی دیدم اتفاقا.. یعنی دیدم دخترایی که یکبار ازدواج کردن و طلاق گرفتن خواهان بیشتری هم دارن و الان همشون دارن ازدواج دومشون رو میکنن بعد همون افتاب مهتاب ندیده هایی که میگین مجرد موندن... اگه به این مثال ها باشه که منم زیاد دارم مثال از اطرافیان بزنم..

درمورد سوالتون:
واقعا اصلااااااا برام مهم نیست ، باورتون میشه؟؟؟ البته بگم ها، نه که دیگه با ده تا دختر بوده باشه و کلا هرزگی کرده باشه.. اونجوری دیگه به دردم نمیخوره.. ولی اگه با تعداد محدودی به منظور آشنایی و با جدیت بوده باشه میتونم هضم کنم.. من خودم هم با کسی به قصد ازدواج داشتم آشنا میشدم ولی به دلایلی نشد، ولی قبل از اون شخص هم طرز فکرم همین بود، بازم برام مهم نبود پسری که میخوام باهاش ازدواج کنم حتما افتاب مهتاب ندیده باشه، بیشتر باید دید شخصیت طرف چه جوریه..

+ نه اصلا ناراحت نشدم، ممنون که کامنت میذارین.. اینجا نظرات بیشتر مواقع بازه تا شما دوستان نظرتونو بگین دیگه

سلام...چه موضوع بحث برانگیزی!!!

میدونی شاداب طرز فکر همه ما نتیجه باید ونبایدهایی هست که مادر و مادربزرگ های ما بهمون یاد دادن چیزی که جامعه ما میخواد حالا درست یا غلط!و من به این فکر میکنم ما کی از این طرز فکر عبور میکنیم چندسال دیگه!؟من یه دخترم تمایل دارم به اندازه ای که یه پسر تو جامعه ازادی داره ازادی داشته باشم بابت گفتن اعتقادم و باورم و اون چیزی که دوست دارم سرزنش نشم و بهم برچسب نزنن برچسب دم دستی بودن!!!این تغییر باید از خودمون شروع شه و به دخترامون هم یاد بدیم که حق دارن اونجور که میخوان زندگی کنن نه صرفا بخاطر جنسیت دربرابر نیازشون و خواستشون سکوت کنن بی بندوباری فرق میکنه تا احساس راحتی بی بندوبار نباشیم ولی حق صحبت کردن درباره نیازهامون رو داشته باشیم!بدون برچسب خوردن جامعه ما با اینهمه محدودیت ایا جامعه سالمی هست؟! سکوتی که نشون دهنده عفته!استوری های یه پیج تو اینستا رو چند روز پیش دیدم چه تعدادزیادی که توی بچگی مورد دست درازی قرارگرفتن از طرف عمو ودایی و...خب این یعنی چی یعنی یه جامعه مریض جامعه ای که اینقد برای طبیعی ترین نیاز ادم محدودیت میذاره که فقط یه مشت عقده ای ومربض بار میاره.یه دختر حق داره بدون برچسب خوردن نیازاشو به زبون بیاره بدون اینکه بهش بگن دم دستی .این بحث خیلی جای حرف داره.

پاسخ:
سلام خوبی
کاملا با حرفات موافقم و من اصلا و اصلا تاکید میکنم نگفتم که دختر نباید نیازهاشو بگه و آره تغییر باید از خودمون شروع بشه و درسته همه اینها.. میگم که، من خودم اصلا نه با حجابم نه چیزی.. دوست پسر ازدواجی هم داشتم و بعدا هم اگه بازم از کسی خوشم بیاد خواهم داشت.. در مورد خودم توضیح دادم که ذهنیتت در مورد من مشخص بشه.. من اصلا از این جامعه مردسالاری که داریم واقعا چندشم میشه، به قول تو مادرها و مادربزرگها یه جوری پسرهارو تو طلا گرفتن ودخترهاشونو به حاشیه بردن که واقعا آدم متاسف میشه که از ماست که بر ماست..
ولی همچنان رو حرفم هستم، اصلا موافق این نیستم که دختر تو برخوردای اول همچین چیزی رو مطرح کنه.. حتی اگه اینجا بشه امریکا.. با گفتنش مشکلی ندارم، با زمان گفتنش و شخص مقابلی که داریم بهش میگیم مشکل دارم.. مثلا با یه پسری دوست باشم مدت طولانی همو بشناسیم و خیلیم دوسش داشته باشم اونجا اصلا برام مهم نیس چه برچسبی بخورم هرچند از خودم اونقدر مطمئنم و میدونم چطور رفتار کردم که اون موقع از طرف دوست پسرم برچسبی نخواهم خورد.. چون میدونم دارم به کی همچون حرفی رو میزنم..
بنظرم هر حرفی جایی و زمانی داره، که متاسفانه میگم تعادل نمیتونیم داشته باشیم، بهمون یاد ندادن.. باید یاد بگیریم از روش درستش و آروم آروم و طی زمان حقمونو بگیریم.. نظر من اینه یهویی اینجوری این راهش نیست.. تبعات داره.. میتونیم از بچه هامون شروع کنیم، مخصوصا به پسرامون طرز برخورد درست با دخترهارو یاد بدیم

سلام..من منظورم نبود تو برخورد اول بگی های من این خواسنه ها رو دارم حتی پسرا هم دربرخورد اول نمیگن حتی تو صحبت دومم نمبگن حداقل من ندیدم منظور کلی من اینه یه دختر بدون برچسب خوردن حق داره خواسته ها و نیازهاشو بگه و حقوق برابر داشته باشه..از کامنتت اینطور برداشت کردم تا حد زیادی هم عقیده ایم با اینکه پستت این حس رو بهم نداد!

جوابتون به کامنت اون دوست عزیز درباره دوست دختر دوست پسر رو خیلی دوست داشتم اتفاقا منم بیوه هایی که دوباره ازدواج کردن رو زیاد دیدم و اتفاقا دخترایی که ساده نیستن هم بیشتر ازدواج کردن تا اونایی که ساده هستن کلا با جوابتون به اون کامنت موافقم.

پاسخ:
آره شاید لحن پستم تند بود یکم.. عصبانی بودم آخه حرصم گرفته بود :دی هرچند سعی کردم از جهات مختلف توضیحش بدم ولی خب لحنم مناسب نبوده حتما که همچین حسی داده
آره دقیقا من که خیلی دیدم اونجوری

یعنی ماجرای بیرون رفتن ما عجب بگیر و ببندی شد 

کاش میشد به خود طرف بگم بیا یه نظری بده 

اون از نیازش حرف زد اما من واسش نقش پارتنر دوست یا هیچی نداشتم و هیچ اینده ای هم با هم تصور نکردیم . من یه گوش شنوا هستم و یاد گرفتم که داستان های مردم رو بشنوم و اگر خواستن بهشون مشاوره بدم . 

چند تا از رابطه هاش رو واسم تعریف کرد و چندتا تحلیل و دلیل واسش اوردم 

حتی یه چیزایی گفت که جا خوردم و اونقدر برام تازگی داشت و فراز و نشیب زندگی سخت و عجیبش برام جالب بود

ادما زود بهم اعتماد میکنن و احتمالا اشتباه میکنن

پاسخ:
اینارو که به من نمیگی؟ احتمالا برا خواننده هایی که میان اینجا میگی که بدونن جریان چی بوده

ینی واسه من درس عبرتی شد دفعه دیگه از این مدل پست ها که نذارم هیچ، کلا فقط در مورد دیده ها و شنیده های خودم حرف بزنم، به من چه آخه یکی اون سر ایران به یکی دیگه چی گفته
سلام شاداب,اتفاقا خوب بود پستت.من به یه نتیجه ای رسیدم کلا پسرا همه چیو پیچ وتاب میدن ی استنتاجایی دارن ک اصلا نگم برات.زیادم نباید خودتو درگیرشون کنی.ی بار من با یکی برخورد داشتم اتفاقا پزشک بود,بعد یه تیکه هایی پروندم ببینم چجوریاس مدلش_ البته ن اینجور حرفایی_ بعد ی جوری ری اکشن داد ک مثلا خیلی پاک و مطهرم ولی معلوم بود داره ادا میاد,سری بعد ک باهاش صحبت کردم ک تلفنی هم بود یک ساعت و نیم بکوب خودش متکلم وحده بود و جوری خوده واقعی شو بیرون ریخت ک کلا همه پیش فرضای ذهنمو بهم ریخت,اره بعضیاشون بد جور وا میدن زودم وا میدن.منم دیگه ارتباطمو باهاش قطع کردم از بس بچه پررو بود. اینم بگم هیچوقت این حرف پسرا رو باور نمیکنم ک گذشته دختر مهم نیست و فاکتورای مهمتری وجود داره,برا 90 درصدشون ب شددددت مهمه بالاخص بکر بودن طرف. بشنو ولی باور نکن,اون مدل اوپن ماینداش خیلی کم هستن.
پاسخ:
چه خوب حداقل اگه برا یک نفر هم مفید بوده باشه من خوشحالم
خوب کاری کردی ارتباطتو قطع کردی

من متوجه اشتباه خودم شدم

ولی خوب شجاعت عذر خواهی را دارم

و از همین تریبون معذرت میخوام

 

من اصلا به اون بُعد جمله خودم دقت نکرده بودم :(

 

شرمنده

 

 

پاسخ:
:))  خب همین که متوجه شدین بعدش هم خوبه
خواهش میکنم اشکالی نداره

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">