ماراتن تا موفقیت

ماراتن تا موفقیت

اگه بگن کدوم فیلم یا کتاب درواقع داستان زندگی تو هست میگم کتاب "تیزهوش" از هرمان هسه.
البته این کتاب شرح زندگی گذشته من هست که ازش عبور کردم.

بایگانی

آخرین مطالب

نترس از اینکه بری پیش روانشناس

پنجشنبه, ۱۹ تیر ۱۳۹۹، ۰۱:۱۵ ب.ظ

رفتم پیش مشاور-روانشناس

چقد زود گذشت! 45 دقیقه... عملا هیچی نتونستم بگم.. زیاد نمیتونم الان بگم چه نظری دارم از جلسه ای که داشتم.. قرار شده هر هفته همون تایم برم پیشش.. ولی یه جوری از زیر زبونم حرف میکشید که آخرش اومدم بیرون گفتم من چطوری اینارو گفتم! ینی چیزایی بود که میخواستم بگما، نه که نخوام بگم، ولی اون با مهارت یه کاری کرد چیزایی که در اعماق وجودم میدونستم ولی خیلی هم بهشون واقف نبودم رو به زبون بیارم.. حالا یه سه چهار جلسه برم بعد نظر بدم درموردش... یه دونه دیگه بود خیلی معروفه و کارش درسته، دوست داشتم اونو برم ولی تا مهرماه نوبت نداشت (آیکن دهن کج) دیگه منم عجله داشتم گفتم فعلا همینو برم ببینم چطوریه..

بعد میدونی چی درمورد روانشناسا (البته حرفه اییاش) جالبه؟ خیلی زرنگن.. هیچوقت نمیگن تو داری اشتباه میکنی، اصن یجوری نشون میدن که انگار حق باتوعه و طرف تو هستن، ولی به صورت موش موشیانه در طی زمان و با سرعت کم نظرات خودشونو بیان میکنن، ینی نظرات خودشونو بیان نمیکنن، یه کاری میکنن خودت کم کم بیان کنی، یجورایی حرف میذارن تو دهنت :)))) .. پس اگه دیدی روانشناسه یکم تاییدت کرد جو نگیردت فکر کنی حق باتوئه :))))))) و عالم و آدم بدن فقط تو خوبی :))))))) بلکه فعلا داره میپزه تورو :))))

 

امیدوارم این مشاورم خوب باشه.. و بتونم به یه تصمیمی برسم برا زندگیم...

 

۹۹/۰۴/۱۹ موافقین ۱ مخالفین ۰
شاداب :)

نظرات  (۸)

من نسبت به روانشناسا فوبیا دارم...خب نمیخوام یه سری چیزا رو بفهمن:///

رفتم پیش یکیشون،لامصب روانشناسی نگاه بلد بود:(((

خلاصه ازشون خوشم نمیاد...تا مجبور نشم،سمتشون نمیرم...مخصوصا اونایی که ادم مراجعه اشون نیست،همین جوری عادی باهاشون رفت و امد داریم،برمیدارن ادم موشکافی میکنن...خب نمیخوام بابا،ولم کن:///

پاسخ:
آره منم قبلا یه بار دیگه هم یه جا دیگه رفته بودم.. بعدش حس بدی به خودم داشتم که انقد زندگیمو ریختم رو دایره واسه یه غریبه.. اصلا احساس سبکی نداشتم.. ولی خب الان مجبورم.. تحت فشارم و میخوام تصمیم درست بگیرم
ولی خب درکل خوبه بره آدم.. من ضعفامو میدونم و تاحد خیلی خیلی زیادی بهشون واقفم.. ولی نیاز دارم که بدونم چطوری باهاشون کنار بیام.. و اینا همه قطعا روی تصمیمی که میخوام برا زندگیم بگیرم تاثیر داره..
سلام شاداب جونم,اگه مشکلت راجع به تهران موندن یا ازدواجته چرا با خانوادت مشورت نمیکنی ? کی بهتر از خانواده میتونه به آدم کمک کنه?
پاسخ:
سلام عزیزم .. صد در صد هیشکی بهتر از خانواده نیست.. ولی اول خودم باید با خودم به یه نتیجه ای برسم.. من آخه خودمم هنوز تکلیفم با خودم مشخص نیس :)))))
وگرنه آره خب هیچوقت تصمیم نهائی مو بر اساس نظر روانشناس نمیگیرم.. کلا میخوام روانشناس به صورت کلی کمکم کنه
باور کن ته مشاوره هیچی نیست,ن اینکه موثر نباشه خوبه اما اونا چیزایی میگن که ما خودمونم از قبل میدونستیم و شاید طرز استفاده از تز هامونو بلد نبودیم.همشونم میگن تصمیم نهایی رو خودت باید بگیری.من چند سال پیش برا استرسی که داشتم میرفتم چندتا راهکار و تمرین ویه صحبتایی کرد اما برام اثر موقت داشت تا اینکه بهم چندتا کتاب روانشناسی معرفی کردن خودمم همش سرچ میکردم و تو این حوزه کتابای خوبو پیدا میکردم و میگرفتم.اینکار تاثیر بیشتری برام داشت. راستی میشه با مثال بگی چجوری زیر زبون میکشن? دوست دارم یاد بگیرم.
پاسخ:
اره خب میگم من کامل همه چیو میدونم و حتی ریشه شو هم میدونم.. ولی خب دیل کردن باهاشون برام سخته.. بخاطر همین میخوام یکم از نظر ذهنی آروم بشم.. شاید مشاوره اینکارو بتونه برام بکنه.. همین که جایی باشه که حرفامو بزنم.. تصمیم نهایی رو خودم میگیرم
والا اگه من بلد بودم چطور زیر زبون میکشه که گول نمیخوردم بهش بگمشون :دی نه ولی جدی،مثلا اینکه یه سوال رو به عناوین مختلف ازت میپرسه، چندبار میپرسه، هربار یه جور، بعد هر بار عمیق تر میپرسدش، و تو بالاخره باید فکر کنی و یه پاسخی بدی دیگه بهرحال، هرچی که باشه، و این کم کم باعث میشه یه چیزی تهش دربیاد 

من واقعا دلم میخواد برم پیش یه روانشناس درست وحسابی هرچندتاحالا پیش هیچ روانشناسی نرفتم چون وقت نداشتم! خیلی دلم میخواد یکی هرچی که اون ته ذهنم هستش رو بکشه بیرون چیزایی که خودم تو تنهاییم از اینکه برای خودم به زبون بیارمشون هم ترس دارم!

پاسخ:
حالا امتحانش بد نیس، من قبلا هم یه بار رفته بودم ولی خوشم نیومد و دیگه نرفتم، ولی این بار میخوام یکم بیشتر ادامه بدم ببینم واقعا به درد میخوره یانه.. فعلا تحمل میکنم و ولش نمیکنم، یه 5 جلسه حداقل برم ببینم چیه
ببین روانکاو ها بیشتر این کاری که میگی رو میکنن.. و من خیلییییی میترسم ازشون.. اون دفعه اول و اخری هم که قبلا رفته بودم یارو روانکاو بود مثل اینکه.. با اینکه قبلش اصلا حالم بد نبود ولی تو جلسه یه کاری کرد جوری زدم زیر گریه و هق هق ام گرفته بود، که به غلط کردن داشت میفتاد :))))) کلا روانکاو دقیقا همین کارو میکنه، از اون پشت مشت ها همه چیو میکشه بیرون...
حالا این مشاورم هم کارتشو دیدم تازه فهمیدم اینم روانکاوه..ببینم این میخواد چه بلایی سرم بیاره :)))

میدونی بنظرم دقیقا خوبیش به همینه ماها فکر میکنیم خیلی چیزا رو میدونیم درباره خودمون ولی واقعا اینطور نیست چیزایی که به ناخوداگاه فرستادیم به صورت غیرعمد  بخاطر مکانیسم دفاعی دربرابد هراتفاقیو اون ته تها مخفی شده شاید علت خیلی چیزا باشه.من اینکه خودم بخوام یه کتاب روانشناسی رو بخونم قبول ندارم الی گفتش استرسش کنترل شده برای استرس شاید جواب بده ولی برلی مسائل پیجیده نه.هرچند خود استرس هم مطمینا یه منشا داره که گاهی پیداکردنش به اون راحتی نیست.

پاسخ:
خودشناسی باعث میشه خیلی از اون چیزای ریشه ای مخفی که میگیو آدم درمورد خودش بفهمه.. من فکر میکنم تا حدود 90 درصد به خودشناسی رسیدم.. ولی نیاز دارم بدونم چطوری باهاشون کنار بیام.. و این یه مقدار سخته.. بخاطر همین به وجود یه مشاور حرفه ای نیازه
عزیزم امیدوارم بهترین تصمیمو بگیری و اتفاقای خوب برات رقم بخوره.بوس.
پاسخ:
مرسی عزیزم امیدوارم برای خودت هم همینطور

سلام شاداب خله

روانشناس مال دیوونه هاس

اگه مردم بفهمن چی میگن

خودت باید به خودت کمک کنی

چیه این دارو های شیمیایی 

 

 

پاسخ:
:)))))
نبودی یه مدت.. میخواستم بیام سراغت کم کم دیگه 
حالا میدونم داشتی کلا افرادی که این چیزارو مسخره میکنن رو مثال میزدی و خودت بهتر از من میدونی روانشناس دارو نمیده روانپزشک دارو میده.. ولی خدانکنه من کارم به دارو بکشه :دی.. خداروشکر به درجه روانپزشک نرسیدم :دی... چیه این داروهای شیمیایی :دی

در کل روانشناس تجربه خوبی میتونه باشه براتون. روانشناس خوب باعث میشه آدم بازتر بتونه فکر کنه و این خیلی کمک کننده است برای اینکه واقعا خودمون رو بشناسیم و نه این تصوری که الان از خودمون داریم.

پاسخ:
حداقل یکی باشه حرفامو بشینم بزنم
دوستام سرسام گرفتن از دستم :دی

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">