ماراتن تا موفقیت

ماراتن تا موفقیت

اگه بگن کدوم فیلم یا کتاب درواقع داستان زندگی تو هست میگم کتاب "تیزهوش" از هرمان هسه.
البته این کتاب شرح زندگی گذشته من هست که ازش عبور کردم.

بایگانی

آخرین مطالب

چند بُعدی

سه شنبه, ۲۴ تیر ۱۳۹۹، ۰۴:۰۰ ب.ظ

حتما شنیدین که خردادی ها چندتا شخصیت دارن.. من خودم به این چیزای ماه تولد اینا اعتقاد ندارم و بنظرم یکم بچه بازیه و بیشتر جنبه فان داره برام.. ولی متاسفانه باید بگم عمیقا موافقم این چند شخصیتی بودن در خردادی ها حداقل به طور کامل در مورد من یکی صدق میکنه...  من چندتا شخضیت درونم دارم که در مواجهه با افراد مختلف یک کدومش رو بروز میدم ناخوادآگاه.. مثلا احساساتی و مطیع / بچگونه و ملوس / دیکتاتور و bossy /  مغرور /  پررو

(بچگونه منظورم بچگونه حرف زدن نیست عوق، منظورم مثلا خودتو ملوس کنی، دوس داشته باشی یکی حواسش بهت باشه)

بستگی به طرف مقابل داره که باعث شه من کدوم وجهه ام بروز پیدا کنه... دیگه شانست چی باشه :)))) ... ولی مشکلی که دارم اینه وقتی تو یک کدوم از این بعدها فرو میرم دیگه در اومدنم خیلی خیلی سخته.. این مسئله در مواجهه با افراد کم اهمیت مشکلی ایجاد نمیکنه، مثلا من دربرابر حسابدار و ایرانی عقده ای یه شخصیت کاملا پررو دارم، و این اصلا مهم نیست چون جایگاهی تو زندگیم ندارن.. ولی مثلا اگه یه نفر از من خوشش بیاد و بخواد باهام ارتباط شروع کنه این بعد اصلا برا آیندم خوب نیست و باهاش راه به جایی نمیبرم.. یا مثلا وقتایی که اون بعد مغرورم زیادی بروز پیدا میکنه باعث میشه همه رو رد کنم نادیده بگیرم.. یا مثلا اگه کسیو دوس داشته باشم میرم تو بعد احساساتی مطیع بچگونه، و این ایراد بزرگیه، چون ضعیفم میکنه.. از اون مسند قدرتم پایین میکشه منو :)) و این اصلا خوب نیست.. نمیدونم چطور کنترلش کنم.

بعضی وقتام دوتا از بُعدها باهم ترکیب میشه.. مثلا احساساتی مطیع ملوس بچگونه.. تاهمین چندوقت پیش فکر میکردم بُعد دوست نداشتنی اییه، فکر میکردم حداقل بُعد بچگونه ملوس دوست نداشتنیه، ولی عجیبه که برا اون ظاهرا خیلی دوست داشتنیه! میگه دوس داره حامی باشه! فکر میکنم این خصلت تمام مردای واقعی باشه، حامی و تکیه گاه بودن و مراقبت کردن بهشون لذت میده.. درمورد مردای غیر واقعی بچه ننه صحبتی ندارم.

 

ولی درکل باید یاد بگیرم بین بُعد هام تعادل برقرار کنم،  وگرنه زیادی تو یکیشون فرو میرم و دیگران منو دیگه به اون شخصیت غالب میشناسن.. و من اینو دوست ندارم..

۹۹/۰۴/۲۴ موافقین ۱ مخالفین ۰
شاداب :)

نظرات  (۶)

اووم،فکر کنم منظور از چند بعدی یعنی اینکه فقط تو یه مسئله بولد نمیشن،مثلا هم میتونن مادر خوبی باشن،هم همسر خوبی،هم همکار خوب...یا اینکه فقط تو زمینه‌ی کارشون حرفه ای نیستن،میتونن به بقیه ابعاد زندیگشون هم برسن...تو هم احتمالا تو هر کدوم از این جایگاه ها و نقش ها یکدوم از این روحیات رو پیدا میکنی...

من از ادمای پررو خوشم میاد:دی

جداها،دوست دارم یکی سرتق باشه،باهاش کل کل کنم،از شخصیت های حمایت گرم خوشم میاد،ولی نه واسه حمایت کردن من،واسه اینکه کم پیش میاد ادم از سمتشون اسیب جدی ببینه...ولی خب نقطه ضعفه به نظرم،هرکسی با یکم تمارض میتونه ازشون سواستفاده کنه!!

حالا من نمیدونم منظورت واسه پاتنر و ازدواج بود یا نه،ولی اینکه دوطرف باهم دوست باشن بهتره...اینجوری هردو حمایت میکنن از هم دیگه...اتفاقا همین دیشب،بابام به من و برادرم گفت.بهترین دوستم مادرتونه.این همه سال همراهم بوده و...

اینکه حالت حمایتگر داشته باشن مردها نسبت به ماها،انگار بابا داریم به جای شوهر://

بعدشم یواش یواش برای اینکه خطری ادمو تهدید نکنه استقلال ادمو زیر سوال میبرن...

البته بستگی به روحیه خودمونم داره دیگه،اگه یکی حمایت دوست داشته باشه.خب مطیع طرف میشه...به نظرم دونفر از نظر روحیه شبیه هم باشن بهتره...البته نظر منه،وگرنه دیدم که دوست دارن یکی یک سره مواظبشون باشه...در واقع به جای همسر،مادر میخوان یا پدر:///...به شخصه فکر میکنم یکم این حالت خودخواهانه است...

حالا این مورد تو منظورم نیستا،شاید ایشون یهویی گفتن و با خلوص نیت...کلی میگم...

من وقتی یکی رو دوست دارم حالت حمایتگر نسبت بهش پیدا میکنم،و اگه بهم اسیب بزنه یا اذیتم کنه،خیلی خیلی خیلی سخت میتونم حالشو بگیرم:///

در واقع از نظر روحیه دوحالت بیشتر ندارم الان که فکر میکنم،یا دوسشون دارم و همون حالت بالا پیش میاد،یا برام فرقی ندارن کلا...معمولی برخورد میکنم!!...البته من همیشه یه حرف گوش نکن سرتقه قانع نشو خواهم موند:///

باشد که ما نیز متعادل شویم!!

پاسخ:
ببین من همه جور بعدی در وجودم دارم.. ولی خدانکنه اون مضرهاش بروز پیدا کنن.. و مثلا خوبه که بتونم همزمان همه شو باهم داشته باشم.. در رابطه با یک آدم خاص.. مثلا ازدواج کنی بتونی هم گاهی وقتا ملوس باشی هم گاهی وقتا مطیع باشی، هم به جاش مغرور باشی، به جاش پررو باشی ... ولی نمیتونم من همه شو باهم درمقابل یک شخص خاص بروز بدم.. این بده
اوه من وقتی پررو میشم بدجور پررو میشم ها.. این بعد ام خیلی بنظر بقیه جذابه ولی بنظر خودم اصلا :)))) حداقل واسه رابطه و ازدواج دوس ندارم این شکلی باشه زندگیم، حالا هرچقد میخواد جذاب بنظر بیاد
من نمیدونم ولی زیاد قبول ندارم دوست بودن رو.. از اونجایی که گفتم دوتا چیز همزمان نمیتونم :)) در نتیجه نمیتونم هم با کسی خیلی دوست باشم هم بهش حس عشقولانه داشته باشم.. واسه من هر چیزی جایگاه خودشو باید داشته باشه.. البته دوست باشیم ها، ولی نه دیگه از اون دوستیای فوق صمیمی مثل رز دوستم مثلا
نه نه اصلا با پدر بودن اشتباه نگیر.. خیلی فرق دارن.. مرد حمایتگر یعنی وقتی غمگین باشی ازت بپرسه چی شده و سعی کنه شادت کنه، رهات نکنه به حال خودت بگه من خودم به اندازه کافی بدبختی دارم!!! بی مسئولیت نباشه اینجوری.. تو سختی ها رهات نکنه.. فقط به فکر خودش نباشه، خودخواه نباشه... میتونی مستقل باشی کار کنی ولی اون هیچ انتظاری از درآمد تو که نداره هیچ، بلکه خودش اضافه هم دوست داره ساپورتت کنه.. 
نه اتفاقا روحیه شبیه هم نباید داشته باشن، بنظر من هیچ دو آدمی که مثل همن نمیتونن باهم کنار بیان در درازمدت.. باید مکمل باشن بنظرمن.. البته دیگه درحد 180 درجه هم نباشه ولی درکل تاحدودی مکمل بودن خیلی بهتر از شبیه بودنه..
آره خب دخترا هم میتونن حمایتگر باشن فقط مدلش فرق میکنه با مردا.. 
۲۴ تیر ۹۹ ، ۱۸:۴۲ یه نفر(Arezooo)

سلام...

ولی من فکر میکنم این چند شخصیتی بودن برای همهصدق میکنه. هر کدوم از ما در برابر آدما رفتارهای متفاوتی داریم. رفتارمون با خانواده و دوست و همکار متناقضه. با اینکه میگن درست نیست در برابر بعضی ها شخصیت خودتو در حد طرف پایین بیاری ولی من تقریبا با هرکس مثل خودش رفتار میکنم. سکوت بعضی آدما رو پررو تر میکنه :////

مطیع بودن در برابر کسی که دوستش داشته باشی و طرف مقابل هم حامی بودن رو درک کنه و بهش علاقه داشته باشه خیلی هم حس خوبیه به نظرم :دی چون خودم یه همچین شخصیتی دارم گفتم ولی خب شاید از نظر شما خوب نباشه و دوست داشته باشین کنترل کنید.

+ راستش منم خیلی به این طالع بینی ها اعتقاد ندارم ولی به شدت خصوصیات ماه مهر با من جور درمیاد :دی

پاسخ:
سلام درسته.. آدم نمیتونه با همه یکجور برخورد کنه، اصلا نشدنیه.. ولی من منظورم بیشتر این بود تو موقعیت های مختلف با همون فرد یکسان هم باید رفتارهای مختلفی رو بروز داد، من مشکلم اینه رفتارام ثابتن! در مورد هر شخص خاص.. مثال میزنم.. مثلا با مامانت متفاوت از شوهرت برخورد میکنی خب قطعا.. ولی همون شوهرت هم بالاخره همیشه که بیجور نیستی باهاش، گاهی باید عصبانی بشی، گاهی باید مهربون باشی، گاهی باید مخالفت کنی و غیره.. که این سخته
نه من اصلا دوست ندارم کنترل کنم.. البته تاحدی دوس دارم بکنم :دی ولی خب حالت کنترلی نباشه، بیشتر معنویه.. مثلا قبلش بگه کجا میره با کی.. از این چیزا.. ولی کنترل نمیکنم و دستور بدم این کارو بکن اینکارو نکن.. درحد اطلاع کافیه.. در عوضش خب منم میتونم تو یکسری موارد به حرف اون گوش کنم
+عه چه جالب :دی

خب سلیقمون باهم فرق داره دیگه...من مادر و پدرم الگومن...هر دو از هم حمایت میکنن...چه معنوی،چه مادی...واقعا رفیق واسه هم...خب منم اینجوری بیشتر میپسندم...

درمورد اینکه زن کار کنه ولی پولش مال خودش باشه و اینا...ببین من فکر میکنم وقتی ادم وارد زندگیه مشترک میشه،اینکه بحث مال منه،مال توعه بکنه،حتی فقط تو ذهنش خودش،یکم رابطه رو  خشک و با سیاست میکنه...هرچی دراوردن واسه همه دیگه است،واسه خانواده دارن تلاش میکنن...

ولی خب زیاد دیدم که وقتی مرد فقط حالت حمایتگر داره،زن مطیعش میشه...من اینو دوست ندارم...

در‌ مورد شبیه بودن...اخلاق ،نوع برخورد با مسایل،طرز دید به مشکلات مختلف،اصولی که براش ارزش قائلین،با فاکتور گرفتن از حاشیه ها شبیه به هم باشه خوبه فکر میکنم...مهمه دیگه،نیست؟؟...البته بازم سلیقه ایه...

اصلا تا اشتراک پیدا نکنن که نمیشه ازدواج کرد اخه...منظورم از شبیه بودن اینه...

پاسخ:
الگوی هر کسی پدر مادرشه.. رابطه پدر مادر منم مثل توعه.. منظور منو اشتباه برداشت کردی
من نگفتم پول زن برا خودش! من گفتم مرد انتظاری از پول زن نداشته باشه..چشمش به دست زن نباشه!! ولی زن باشعور قطعا خودش داوطلبانه پولاشو تو زندگی میذاره و تو صندوقچه قایمشون نمیکنه!! مثل مامانم که 27 ساله داره کار میکنه و پولاشو تو زندگی گذاشته..  درکل هر دو طرف باید شعورش رو داشته باشن.. منظورم اینه من خودم از وقتی شاغل شدم هزارتا خواستگار جدید که نه دیدم نه میشناسم به مامانم زنگ زدن! و این چندش آوره برام، بخاطر همین ترجیح میدم سنتی نباشه ازدواجم و ترجیحم دوستیه چون تو دوستی میدونم طرف بابت چی جلو اومده.. حالا این خودش یه پست جداگانه میطلبه.. 
من نگفتم فقط مرد حمایتگر باشه.. گفتم دخترا هم میتونن حمایتگر باشن ولی با مدلی متفاوت.. 
آره اینایی که گفتی خوبه و مهمه.. صد درصد باید اصول و طرز برخورد با مسائل مختلف شبیه باشه به هم.. مثلا یکی مذهبی باشه یکی نه خب سخت میشه، یا چیزای اصلی دیگه.. ولی من منظورم روحیه و اخلاق بود.. اینکه مثلا دوتا آدم لجباز اصلا نتیجه خوبی نداره.. یا مثلا هر دو مغرور باشن.. یا هردو ولخرج باشن.. یا هردو درونگرا باشن! یا خیلی چیزای دیگه که الان به ذهنم نمیرسه..  اینا نتیجه خوبی ندارن
مثلا یکی لجبازه حداقل اون یکی باید یکم ایزی گویینگ تر باشه تا مسئله پیش نیاد و رد شه بره.. یکم مکمل ایرادای هم باشن تا اینکه کپی هم!

خب من اعلام عقب نشینی میکنم...ما نیز هم...همینایی که تو میگی...در مورد روحیه باهات موافقم...ولی دیدم که دوتا درون گرا یا دوتا برون گرا،خیلی راحت تر میتونن همو درک کنن و کنار بیان...خب به عنوان یه پرحرف که خیلی تو جمع حرف میزنم،سختمه مثلا شوهرم،هی فقط گوش بده و من هی حرف بزنم،دوست دارم یکی پابه پام بیاد...فکر میکنم شبیه باشن از نظر روحیه،راحت تر همو درک میکنن،ولی خب حرف تو رو هم قبول دارم...

درمورد لجبازی و اینا،کلا به نظرم ازدواج یه مقدار خیلی زیادی ادمو از موضعش میاره پایین،ولی اینو موافقم،باید یکی کوتاه بیاد تو این جور زوج ها...اما دوتا لجبازم جلبه ها،زندگی یکنواخت نمیشه،وااای،فکرشو بکن،هرروز مخم همو بخورن*_*

یه سوال،اگه رز پسر بود،مشکل چی بود که تو کامنت اول گفتی،من متوجه نشدم...

این جریان درامد و اینا هم یه سوال،بدون جانب داری بخون،صرفا سواله واسم...مرد نمیخواد چمش به دست زن باشه،ولی برعکسش چی...مثلا هردو به یه اندازه مشارکت کنن تو مخارج یا فکر میکنی وظیفه مرده بار اصلیه مخارج؟؟...من تقریبا هر دوهفته در میون با یکی از دوستام سر این بحث میکنم://

ولی جدای اینا،باشد که رستگار بشی،بیام واست شاباش بریزم:دی

پاسخ:
آره خب اینکه یکی بشدت درونگرا باشه یکی بشدت برونگرا هم مشکل پیش میاد.. مخصوصا که درونگراهه اوکیه ولی اعصاب اون برونگرا بهم میریزه.. ولی یکم باید متفاوت باشن درکل.. کاملا هم هردو درونگرا باشن خب چه زندگیه :)) هرکی میره تو لاک خودش :دی یا هردو برونگرای شدید باشن کلا نمیشه جمعشون کرد دیگه :))
لجبازی فقط توی ازدواجی موضعتو میاره پایین که درک و شعور رابطه رو داشته باشی.. وگرنه ازدواج لزوما چیزی رو عوض نمیکنه.. هر روز مخ همو بخورن حال میکنی ؟ :دی
اگه رز پسر بود مشکل این بود که رومون خیلی تو روی هم باز شده بود و بنظرم زندگی قشنگی نمیتونستیم داشته باشیم.. خیلی باهم خوب میشدیم ها، خیلی عشق و حال میکردیم باهم هرچی میشد باهم بودیم ولی زیادی دیگه همه جوره تو سر و کله هم زده بودیم.. بنظر من ازدواج باید با احترام همراه باشه.. یه سری حریم ها باید حفظ بشه 
درمورد سوالت بنظر من تقریبا آره.. من آدم پولکی نیستم، ولی مردی که میگه مسئولیت (مادی) زندگی با خودش، خیلی جذابیت بیشتری داره .. بازم تاکید میکنم این خصوصیت مرد لزوما به معنی مجوز عقب کشیدن زن نیست تواین مسائل.. بلکه فقط من شخصا باید اون جربزه و مسئولیت پذیری رو توی مرد ببینم تا بیشتر جذبش بشم.. حالا بعد از اونجایی که خودم باشعورم منم جبران میکنم.. میگم که هردو باید شعورش رو از خودشون نشون بدن..
نه بابا من حالا حالا ها ازدواج بکن نیستم :))))

راستی این حمایته هم یه توضیح بده...چیزی که تو کامنت اول گفتی برای حمایت مرد از زن...خب،دخترا مگه قراره چه مدلی حمایت کنن؟؟...حمایت معنوی که خب اصلش شبیه همه دیگه...

پاسخ:
حمایت زن از مرد مثلا اگه میبینه مرده میخواد کاری رو شروع کنه(اگه منطقی باشه) هی غر نزنه هی نه نیاره، همپا باشه دلگرمی بده تشویق کنه.. یا مثلا البته که باید تقسیم وظایف تو کارای خونه باشه ولی زن میتونه حرکتای اضافه ای انجام بده .. کلاس دلبری اقدس خانوم میذارم الان ها :)))) بیشتر جنبه محبتی قضیه.. خب مردا کمتر از زنا به این چیزا توجه میکنن
آره دیگه معنویه بیشتر.. مادی هم زن مشارکت میتونه بکنه 
همینا دیگه بازم سوالی داشتی در خدمتم :دی

مرسی عشقم،مرا کامل پختی...

#چگونه زن زندگی شوید

شاداب،از همین تریبون اعلام میکنم،کوفت اون شوهرت بشی،با تشکر://

پاسخ:
نه بابا درس پس میدیم :))
نه اصلا فکر نمیکنم خیلی بلدم.. مطمئنا یه سری مشکلات خواهد بود ولی خب باید یاد گرفت چطور باهاشون کنار اومد دیگه

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">