ماراتن تا موفقیت

ماراتن تا موفقیت

اگه بگن کدوم فیلم یا کتاب درواقع داستان زندگی تو هست میگم کتاب "تیزهوش" از هرمان هسه.
البته این کتاب شرح زندگی گذشته من هست که ازش عبور کردم.

بایگانی

آخرین مطالب

بجز پول چی دیگه میتونه شور زندگی بده؟

دوشنبه, ۲۰ مرداد ۱۳۹۹، ۰۱:۳۵ ب.ظ

راست میگن که انسان فراموشکاره..

مثلا من مدتها بود بی پول نشده بودم تا الان که دم جابجاییه یکم دستم خالی شده، الان تازه داره یادم میاد حس یه روزایی رو که پول نداشتم.. یادم اومد چقد این مدت بی دغدغه خرج کردم، ولی الان مجبور به حساب کتاب شدم و حداقل تواین برهه زمانی باید برنامه پولی داشته باشم.. میدونم در آینده پولدار میشم.. پولدار شدن هیچوقت آرزوم و هدفم تو زندگی نبوده، ولی کاملا ایمان دارم که یه روزی میرسه که خیلی پولدارم.. ولی میترسم دیگه این روزارو یادم نیاد و حس و حال شو نتونم به یاد بیارم.. بی پولی خوش طعم نیست ها، ولی آدم با یکم(فقط یکم) محدودیت بیشتر میتونه مفید عمل کنه، اون موقع وقتی پول دستت میاد خیلی میچسبه خیلی بیشتر قدرشو میدونی (البته نظرم درمورد آدمای خسیس هنوزم همون قبلیه).. همه اینارو میدونم که مثلا چه میدونم گریه کردن تو بنز خیلی بهتر از گریه کردن تو خیابونه و از این حرفا.. میدونم این دوره پول بیشتر از هر موقع دیگه ای مهم شده و نقش پررنگی تو زندگی همه مون پیدا کرده..

ولی من، شخصا روزی که خیلی پولدار شم، میدونم برام آنچنان لذتی نداره.. من از اون آدما نیستم که تمام زندگیشون تو پول خلاصه میشه.. ببین خیلی دوس دارم ها پول و زندگی راحت و داشتن بهترین چیزارو.. ولی هی تصور میکنم که مثلا فلان کیف چند هزار دلاری گوچی رو هم یه روزی دستم میگیرم و میدونم میگیرم (بدم میاد ملت میرن فیک میخرن.. ترجیح میدم یه کیف 800 هزارتومنی با کیفیت ولی بدون برند دستم بگیرم تا اینکه برم یه کیف 800 هزاری مثثثثلا گوچی ولی فیک و به اسم های کوالیتی دستم بگیرم، خیلی خزه بنظرم.. من برند زیاد نمیخرم ولی وقتی هم میخرم حتما اصلشو میخرم، مثلا کیف نمیتونم برند بخرم درحال حاضر تقریبا غیر ممکنه، ولی کفش و جوراب و شلوار و کوله پشتی میشه خرید)، آره داشتم میگفتم، کیف چند هزار دلاری گوچی رو هم یه روزی دستم میگیرم، بهترین ماشینو سوار میشم، به کشورایی مسافرت میکنم که شاید فکرشو نمیکردم، نمیدونم چرا تهشو که نگاه میکنم خوشحال نیستم اونجوری که باید.. خوشحال هستم ها، بالاخره بی پولی خوشحالی نداره، ولی احساس میکنم میبینم خوشحالیم بابت پولداری نیست مثلا بابت یه چیز دیگه است، ولی اون چیه؟؟.. انگار تمام اون لحظات پولداری رو قبلا (شاید به قول بعضیا زندگی قبلیم) زندگی کردم و طعمشو میشناسم، انگار یه روزی، یه جایی، همه شو داشتم..

بخاطرهمین باخودم میگم خب بعدش چی؟ یه چیز دیگه ای هم باید باشه که منو به این دنیا وصل کنه، یه چیزی که در کنار پول آرامش قلبی هم بهم بده..

یعنی اون چی میتونه باشه؟؟؟

 

۹۹/۰۵/۲۰ موافقین ۱ مخالفین ۱
شاداب :)

نظرات  (۱۰)

منو با خودت ببر...

اون کشور و فلان و اینا...

پاسخ:
خودمم نمیدونم کی میرم :)) 
ولی باشه هروقت روزی اومد که تونستم برم قبلش میام خبر میدم خوبه؟ 

کسی که میگه پول همه چیز نیست یا پول زیاد ندیده یا هیچوقت مزه بی پولی رو نچشیده

الان کسی داره واست کامنت میزاره که گمونم سرجمع تو کارتاش سه چهارتومن بیشتر نداره

نذورات و وجوهات شرعی کفاره فطریه خمس زکات حج جهاد اینا پذیرفته میشود

پاسخ:
خب پول "همه چیز" نیست دیگه! چندتا میلیاردر نشونت بدم که شاد نیستن؟ از تو اینترنت هم نه، از فامیلا و دور و بری های خودم
بنظر منم کسی که این حرفو میزنه هنوز مونده تا بفهمه آرامش یعنی چی

بگم یه گلریزون برامون بکنن :)) 
۲۰ مرداد ۹۹ ، ۲۱:۳۷ یه نفر(Arezooo)

خب خانواده خیلی مهمه مگه نه...

من خودم  رسیدن به تمام خواسته هامو کنار پدر و مادر و برادرم تصور میکنم. خوشحالی من وصله به اونا. حتی اگه خوشی تمام عالم تو وجودم باشه ناراحتی شون غمگینم میکنه...

+ در مورد پول و استفاده از برند هم کاملا باهاتون موافقم. ماشین های چینی هم مصداق بارزش هست. طرف هرجور شده میخواد شاسی بلند سوار بشه😐

+ در مورد کامنت های قبلی هم ممنون که تایید نکردین:))

پاسخ:
تو چرا انقد رسمی حرف میزنی بامن بعداینهمه مدت :دی معذب شدم :دی
صد درصد خانواده مهمه.. جواب سوالم یجورایی توهمین خلاصه میشد.. درسته
آره خود چینیا انقد ماشین چینی سوار نمیشن که ما میشیم :دی.. البته نمیشه هم بنده خداهارو ملامت کرد، دیگه مگه ماشین دیگه ای هم میشه خرید با این اوضاع؟ بعداز پراید و 206 دیگه فقط میشه چینی خرید.. 
آره دیگه پس چی حواسم هست  :دی 
یکی از اقوام ما مولتی میلیاردره ولی هر روز با مادر بزرگم تماس میگیره و یک ساعت گریه میکنه و درد و دل,همیشه هم میگه من بدبختم .....
پاسخ:
مشکلش چیه
۲۱ مرداد ۹۹ ، ۰۹:۱۶ خانم مترجم

سلاااااااااااام شاداب...اون چیز همون شور زندگیه که به واسطه یه چیز دیگه ایجاد میشه که میتونه معنوی یا مالی باشه...مالی ها رو که خودت گفتی معنویات هم میتونه مثلا حس قشنگ دوست داشته شدن یا دوست داشتن یه آدم خیلی دوست داشتنی باشه (فارغ از داستان های سیندرلایی ها) از همون آدما که ممکنه حتی قیافه قشنگی نداشته باشن ولی تو وقتی میبینیش کیف میکنی چون میدونین بین خودتون چه ها رفته و چه ها افتاد بقول شاعری که شعرش یادم نیست :))

یا یه حسی که مثلا ناشی از کمکی خاص در حالتی خاص به فرد یا یه موقعیت خاص بوده...اممممم مثلاً CSRمانند یا از این قبیل

شایدم حس ناشی از درست کردن نودل خیار D:    ;)

 

پاسخ:
:))))))))))
سلااااااااام خانم مترجم :))
دقیقا همین چیزای کوچیک میتونه شور و حال بده به زندگی.. فقط نمیدونم احساس میکنم هرچی بیشتر پولدار تر میشه آدم آستانه لذت بردنش هم به نسبت تغییر میکنه.. شاید یه چیزی که الان حس خوب به آدم میده وقتی پولدارتر شی دیگه اون حسو بهت نده.. و این بده ازاین میترسم.. انگار جذابیت همه چی کمتر و کمتر میشه هی..
۲۱ مرداد ۹۹ ، ۱۰:۳۱ یه نفر(Arezooo)

خب مسئله دقیقا همینه طرف توان خرید ماشین کره ای و آلمانی نداره چینی میخره که بگه خارجی خریدم. دقیقا حکایت گوشی های آیفون یازده طرح اصلی که ساخت چینه با قیمت دو سه تومن🤦‍♀️

+ راستش گفتم شاید دوست نداشته باشی زود حس صمیمانه بردارم ولی حالا که مشکلی نداری کامنتامو غیر رسمی مینویسم😁😁😁

 

پاسخ:
گوشی آیفون فیک که از خیلی وقت پیش بوده تاجایی که یادمه.. فقط 11 نیست.. اون دیگه طرح اصلی نیست اون دیگه علنن فیکه :دی
البته چین شعبه شرکت اپل اصلی رو هم داره ها.. یعنی همه آیفون هایی که تو چین تولید میشن فیک نیستن.. اونجام آیفون گرونه.. و اگه کسی پولش نرسه فیک نمیخره، به جاش میرن برندهای داخلی شونو میخرن مثل oppo.. ولی پول داشته باشن ایفون میخرن، فک کنم هیچ جای دنیا به اندازه ایران خودشونو مجبور نمیکنن زور بزنن چیزیو که توانشو ندارن بخرن :دی
ولی واقعا درک نمیکنم کسی بخواد ایفون فیک بخره.. خب از صفحه نمایشش که تابلوهه :)) ینی کسی که خودش ایفون داشته باشه با یه نگاه میفهمه گوشیت فیکه.. این از دلایلی هست که من لباس فیک هم نمیخرم.. چون کسی که برند بپوشه یه نگاه کنه میفهمه فیکه.. و این به مراتب ضایع تر از وقتیه که آدم یه لباس درست حسابی ولی بدون برند بپوشه.. چه کاریه خب.. یا پولشو داری یا نداری.. اگه داری بخر، اگه نداری دیگه کلیه هاتو نفروش، یا کلیه هاتو نفروختی دیگه فیک نخر که
+ نه بابا راحت باش خیلی وقته اینجا میای

نمیخام مثل تازه به دوران رسیده ها برخورد کنم و همه چیز رو توی پول ببینم اما ۹۰درصد مشکلات با پول حل میشه . ده درصدش با پارتی و پول بیشتر

اگه من الان پول درست حسابی تو‌دست و بالم بود به جای کار کردن ته دنیا الان تو اون واحد نود متری نشسته بودم و داشتم دیزاین خونه م رو طبق نظر یه ارشیتکت فرنگ برگشته هماهنگ میکردم.

 

پاسخ:
خب آسایش خیلی معنیش فرق داره با آرامش .. آره آسایش فقط با پول ممکنه و منم دوس دارم.. منم دوس داشتم به جا اینکه هر روز قیافه ایرانی عقده ای رو تحمل کنم میتونستم بی دغدغه سالی چندتا کشور بگردم
ولی آرامش بحثش جداست.. فقط کسی وقتی حس کنه آسایش داره تازه میتونه بشینه فکر کنه آیا آرامش هم داره یا نه..  قضیه همون هرم مازلو..  هرچی بالاتر میری چیزای دیگه ای مهم تر میشه
البته اینو صد درصد قبول دارم که همون آرامش هم بخش بزرگیش توسط همون آسایش ناشی از پولداری تامین خواهد شد.. مثلا من اگه خیلی پولدار بودم مجبور نبودم بخاطر حقوق مناسبی که الان دارم تواین شرکت بمونم و ایرانی عقده ای رو تحمل کنم، راحت میذاشتم میرفتم حقوقشم برام مهم نبود.. اونجوری خب قطعا یه مقدار از درگیری فکریم هم از بین میره و آرامش بیشتری پیدا میکنم.. 
پول آسایش میاره، تا حدودی آرامش هم میاره به صورت غیر مستقیم.. ولی بازم همچنان یه تیکه ها و بخش هایی باقی میمونه که پول قادر نیس پرشون کنه.. 
۲۱ مرداد ۹۹ ، ۲۳:۰۱ شال جارویی خاموش

سلام.  نیازها ورحیات و انسان پیچیدگی های خودشو داره

برخی نیازها مادیه مربوط به جسم وبرخی نیازها روحی ومعنوی. هرکدوم نباشه یکجا کار میلنگه...

طزف خیلی پولدراه ولی مثلا عشقش بهش خیانت کرده تو پول غلت میزنه ولی حال دلش خوب نیست!برعکسش طرف بعد عاطفی روحیش تامینه بهترین معشوق داره پدرومادرخوب ولی نیازهای مادیش برطرف نیست چالش مالی زیادی داره باز حال دلش خوب نیس!

وقتی ام  همه چی براهه هم مادی وهم روحی  طرف دچار پوچی میشه...خوب که چی؟تهش؟؟

دیدی خیلیا از شدت رفاه زیاد و بی مشکلی حس پوچی میگیرن؟؟ ودنیال تنوع درزندگی ان؟ یا یک کارایی میکنن به خودت میگی اونقد پول داره که نمیدونسته چکار کنه؟!

یا دیدی بعد اینکه به هدفت میرسی بازم حس پوچی داری؟ الن رسیدم به هدفم خوب که چی؟

کلا تو ذات انسان این حرص هست هی میدوی که بهترشو داشته باشی هرچقد داشته باشی بازم میخوای داشته باشی...

درون هر فردی یک چیزی هست که حرصش رو داره.... 

برای برخی ادما این حرص مادی هست...خصوصا اگر در گذشته دچار چالش مالی باشن....

برای یکسری که از همون اول در رفاه مادی بودن و چشم و دل سیرن قطعا باز یکچیزای دیگه حرص داره....

برای یکسری شهرت .. برای یکسری مقام اجتماعی... و ...

 حتی ممکنه ه..حرص علم هم باشه! نمیدونم داستان این دانشمندارو خوندی که چطور سر نظریاتشون دعوا داشتنن؟ یانه؟  ... یک حس کمال طلبی منفی که هی میخوای بالاترین وبهترین باشی و تو رقابت فلان چیز به نام خودت تموم بشه! ...


 

پاسخ:
سلام اصلا اسمتو دیدم شاد شدم :)))))))))
دقیقا اون حرص هیچوقت تموم نمیشه.. بخاطرهمین خوبه که آدم تو هر مرحله ای چیزایی که داره رو باخودش مرور کنه تا حالش بهتر بشه.. وگرنه که هیچوقت نمیتونه به آرامش برسه، حتی اگه به ته همه خواسته هاش هم برسه
۲۱ مرداد ۹۹ ، ۲۳:۰۸ شال جارویی خاموش

  به نظرشخص من  در جامعه فعلی ما با شرایط اقتصادی این سالها   اکثر جوانان معمولی ( نه انگل زاده ها وپارتی داره وقشر های خاص)  

هم نظر با کاربر " مهریان" هستند...  واقعا حق دارن چون مشکلات مالی تمومی نداره که نداره.... تا میان ساغل بشن خونه گرون میشه تا میان حقوقشون پس انداز کنن ماشین گرون میشه...تا میان ازدواج کنن سکه وطلا  میره بالا....

عین دویدن رو تردمیله میدوی میدوی باز برمیگردی به نقطه اول...... رسیدن به نیازهای اولیه مادی تو جامعه ما سخت شده خیلی سخت... نیازهای اولیه مثل خونه ماشین و..

درصورتی که همه میدونیم تو سایر کشورها جوونی که تخصص داره ودرس خونده وشاغله وداره تلاش میکنه به سی نرسیده همه رو داره...

دیدگاه ادم خیلی بستگی داره به محیط وشرایطی که توش زندگی میکنه...

من وشمام اگر اینجا نبودیم دیدگاهی که الان داشتیم فرق داشت حتی خودت هم اگر درگذشته در شرایط مالی وخانوادگی متفاوت بودی شاید حس الانت رو نداشتی ونظرت فرق میکرد..

 

 

اصلا نمیدونم چی باعث میشه تووبلاگ تواینقد خرف بزنم خخخخخخ

باز روشن شدم... موفق باشی.

پاسخ:
دقیقا نیازهای اولیه برای ما شده آرزو.. هیچ برنامه ای نمیشه برای حتی یک ماه آیندت بریزی.. شب میخوابی صبح پامیشی خبر بد و گرونی و ...

دیگه بپذیر که باید روشن شی :دی

من هنوز چاله چوله های مالیم اونقدر زیاده و تو قاعده ی هرم مازلو گیر کردم نمیتونم به طبقات بالاتر فکر کنم

فک کن خونه و ماشین و اسایشم کاملا جور باشه چی میشه

بعد سفر داخلی و خارجی . آیکن چشم های قلب قلبی

با آریانه تنهایی نرید سفر . بالاخره یه مرررررد هم همراهتون باشه که گربه شاختون نزنه

پاسخ:
ولمون کن! تو دیگه این حرفو نزن

باشه پس قرارمون یادت نره :)) ببینم چندسال دیگه است :))

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">