ماراتن تا موفقیت

ماراتن تا موفقیت

اگه بگن کدوم فیلم یا کتاب درواقع داستان زندگی تو هست میگم کتاب "تیزهوش" از هرمان هسه.
البته این کتاب شرح زندگی گذشته من هست که ازش عبور کردم.

بایگانی

آخرین مطالب

حاضری برای عشقت چیکار کنی؟ :D

پنجشنبه, ۱۸ تیر ۱۳۹۴، ۰۵:۰۵ ب.ظ

                                                                  

                              

همین اول بگم عشق اینجا ایهام دارد، دنبال جنگولک بازی نباش :D

تو اینستگرام یه پیج دیدم تازگیا یه بوتیک که مانتوهای خیلی خوشگلی داره ولی کاملا مشخصه گرونن از دیزاین بوتیک گرفته تا خود مدل های casual و ready to wear اش :)))) .. امروز داشتم مانتوهاشو میدیدم از یکیش که خوشم اومده بود به مامانم گفتم مامان این بنظرت چطوره؟ بگیرمش؟ گفت این چیه؟؟ اصلنم خوشگل نیست.. خلاصه با خاک یکسانم کرد!!! ولی بعدا حتما یه سر به بوتیکش میزنم (آیکن خنده شیطانی) ..

چند شب پیش فیلم ساخته شده بر اساس زندگی استیو جابز رو دیدم.. فیلم قشنگی بود ..

ولی بنظرم یکم آدم نامردی بوده لاقل برای مدتی!... اینکه ایده اولیه ش دزدی بود (هرچندنمیشه منکر ذهن خلاق و تواناییش تو متقاعد کردن آدما شد) اینکه غرور گرفتش اینکه برای رسیدن به هدفش همه رو قربانی کرد دوست ، فرزند و به اصطلاح همسر!

اون تیکه ای که واز برمیگرده بهش میگه : تو خیلی عوض شدی استیو... استیو میگه: بزرگ شدم... واز جواب میده : نه ، بزرگ نشدی.... جمله اش جای فکر کردن داشت..

برای موفق شدن باید تو یه مقطع زمانی و حداقل "برای مدتی" ، قید همه رو زد .. و تمام انرژی و فکرتو بذاری روی هدف یا ایده و کارت.. از حواشی دوری کنی و یه سری چیزارو به فراخور اهمیت هدفت به خودت تحریم کنی. استیو همین کارو کرد و این قابل تحسین بود ... اوایل فیلم با جرقه هایی که تو ذهنش زده میشه بیننده هم تلنگر میخوره، جسارتش به هر آدم ماجراجویی انرژی میده... ولی استیو زیاده روی میکنه تاجاییکه همه آدمای زندگیشو از دست میده... تنها میشه و درست بعد از اون، پروژه مکینتاش هم باشکست روبرو میشه و هیئت مدیره رای به لغو قدرت و عناوین استیو میدن.. استیو رها میکنه اپل رو ... اینجا اشتباهات گذشته شو جبران میکنه... برمیگرده پیش دخترش و whatever....

یه چیز دیگم این بود که فهمیدم ما ایرانی ها چقد شخصی به قضایا نگاه میکنیم... اونجاییکه مایک ورای دوستی با استیو به اسکالی رای میده، کاری به درست بودن یانبودن فکرش نداریم، اینکه تواون لحظه کاری که فک میکرد درسته رو انجام داد... گرچه بعدا مشخص شد اسکالی زیادهم شایسته نبود ولی اون وقفه برای استیو لازم بود و چه خوب رقم زد آینده رو...

اینجا یه چیزی برامن خودنمایی میکنه... ببین توی تکنیک خواب بر روی مسئله شما باید برای مدتی از اون مسئله تون دور بشید.. مثلا وقتی داشتم برا کنکور میخوندم یادمه یه سوالی بشدت ذهنم رو مشغول کرده بود و هرچقد راه حل های مختلف رو امتحان میکردم به جواب نمیرسیدم درعین حال نمیخواستم از سوال بگذرم یا به جوابش نگاه کنم... حسابی کلافه شده بودم تا اینکه خسته شدم و ولش کردم... به مدت 2 روز کتابامو همه رو بستم گذاشتم کنار... نمیتونستم چیزدیگه ای بخونم..تو اون 2 روز به هیچ وجه به سوال فکر نکردم.. تا اینکه یه شب باخانواده نشسته بودم میوه میخوردم به یکباره یه جرقه تو ذهنم خورد، بدون اغراق میگم همه جا روشن شد عین روز عین روز... به قدری خوشحال شدم سریع پریدم تو اتاقم و شروع کردم به حل مسئله تا اینکه به جواب رسیدم... ازخوشحالی جیغ زدم!.. شاید اونقدراهم مهم نباشه چون بالاخره کشف یا اختراعی رخ نداده بود :)))) ولی برای من مهم بود به اون حسی که دنبالش بودم رسیدم... حس آرامش

حالا اینجا شاید این تکنیک زیاد قابل قیاس با شرایط بعد از شکست استیو نباشه، ولی چرا، یجورایی شبیه هست... خواب به روی مسئله براش اتفاق افتاد...

دوباره شروع کرد ولی اینبار بهتر، شاید اگه شکست نمیخورد شاید اگه به اصطلاح خواب به روی مسئله براش اتفاق نمی افتاد اونقدرا موفق نمی شد .. ولی موفق شد... و تا پایان عمر 56 ساله کوتاهش موفق موند....

مهم نیس چقد عمر میکنیم مهم اینه که تاوقتی زنده ایم چه کارایی بکنیم... لااقل واسه من یکی که صرف 100سال عمر کردن جذاب نیست.. باید بری دنبالش و همه تلاشتو بکنی که توش موفق باشی..

نکته اینجاست: چند درصد آدما عشقشون رو کشف میکنن و میرن دنبالش؟؟؟؟


۹۴/۰۴/۱۸ موافقین ۰ مخالفین ۰
شاداب :)

نظرات  (۱۲)

۲۰ تیر ۹۴ ، ۱۱:۳۹ هولدن کالفیلد
شونصد هزار تا آدم نام ببرم که برای رسیدن به اوج قله های موفقیت از هیچ چیز و هیچ کس نزدن، و تماما برنامه های زندگیشون به راه بوده؟
البته نظر شما متینه!
پاسخ:
شونصد هزاااااار تاااا؟
اَ اَ اَ آَ
:))
فیلمش خیلی قشنگ بود ولی من نصف اولش رو ندیدم :(
پاسخ:
آره فیلم خوبی بود :)
من کاربر بیان بودم از اول تازه رفتم بلاگفا این وبو زدم و بخاطرش وب یک سالمو حذف کردم
پاسخ:
آهان پس اینطور
۲۳ تیر ۹۴ ، ۲۲:۲۴ ربولی حسن کور
سلام
یه لحظه فکر کردم دارین درباره فیلم زندگی موسس فیس بوک حرف میزنین و راستش تعجب کردم وقتی دیدم هیچکدوم از مطالبی که نوشتین توی اون فیلم ندیدم
بعدا تازه فهمیدم جریان چیه؟
آخه ایده اصلی فیس بوک هم درواقع دزدی بود!
پاسخ:
سلام
:)))))
آره فیس بوکو هم شنیدم
دزدی ام بلد نیستیم بریم ایده دزدی لااقل :دی :دی
برو immitation game رو ببین خیلی فیلم خفن تریه.
پاسخ:
حتما میبینمش
ممنون
سلاااااااااااممممممممممم شاداب منمممم مریممم که کنکور ارشد داشتممممممممم.یادته؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟بلاگفا معلوم نیست چیکار کرددددددد تازه پیدات کردمممم.هورااااااااااااااااااا
پاسخ:
وای سلام مریمممممممم عزیزم خوبی؟ الان یه لبخند گنده رو لبامه.... خیلی خوشحال شدم اتفاقا همش به فکرت بودم... میگفتم وای ایمیلشو همیشه میذاشت چی بود آدرسش بهش ایمیل بدم ... یادم نمیومد... چه خوب شد پیدام کردیییی
بلاگفا وبلاگمو دزدیده :(((((( میخواستم تو اونجا آدرس این وبلاگمو بذارم که دوستا پیدام کنن ولی اصلانمیتونستم وارد پنل مدیریت وبلاگ شم :(((( چند بارم به مدیر بلاگفا ایمیل زدم ولی اصلا انگار براشون مهم نیست واقعاکه ... حقشونه همه از بلاگفا برن...
کنکورت چی شددددددددددددد؟؟؟؟
راستی
چی جوری پیدام کردی؟؟؟؟
مرررررررررررسی گلم. تو خوبی؟؟؟؟دلم برات تنگ شدده بوددددددد.من اوایل انقدر دنبالت میگشتم پیدات نمیکردم بعد اصلا هیچ مطلب جدیدی تو اون وبلاگت نبود میدونستم بلاگفا خرابه. هی میخاستم پیام بزارم نمیشد. امروز بیکار بودم تصمیم گرفتم بیام پیدات کنم هی تو گوگل سرچ میکردم  ...موفقیت...ارشد تهران...امریکا دی:...شاداب...اخررررررررر پیدات کردمممم. دی:اره منم وبلاگم نمیتونم برم دیگه. کنکور اجرایی که رتبم خوب نشد. اجرایی خوندن اشتباه بوددددد....ولی مجموعه مدیریت هم دادم.بازرگانی 1300شدم. مدیریت منابع انسانی شدم 600.امیدم به مدیریت منابع انسانیه.کجا قبول میشم؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟سال 92 رتیه 650روزانه تهران محل تحصیل  فارابی قم قبول شد ولی امسال ظرفیت خیلییییییییییییییییییییییی کم شدددد.شانس ندارمم کهههههههه. دی: موقع انتخاب رشته انقدر دنبالت گشتم پیدات نکردم :{
پاسخ:
آره عزیزم منم خوبم :* منم خیلییییی همش میگفتم ایشالا موفق باشه..
:)))))))) چه باحال پیدا کردی کاش بقیه دوستاهم همینجوری پیدا کنن :( خواستن توانستن است :))))))))
خوب یه وبلاگ جدید بزن.. همینجایی که من هستم ینی بلاگ.آی آر ... خیلی اینجاخوبه راضی ام...
وااای خوبه دیگه ایشالا قبولییییییی آخه میگی 92 با 650 روزانه فارابی قبول شده ..البته قبول دارم ظرفیت دانشگاه تهران سال کنکور منم (93) خیلی کمتر شد نسبت به 92 ولی بجاش شهرستانارو زیاد کرده بودن.. ولی امیدوار باش عزیزم .. اگه شبانه شو زده باشی که صدوبیست درصد قبولی :) ولی ایشالا که همون روزانه رو میاری
آمار قبولیای پارسال رو هم ببین با چه رتبه ای کجاقبول شدن
سال 93 دور و اطراف رتبه منو نزده .369زده خود دانشگاه تهران شبانه.من از سایت مدیر میبینم. اره شبانه شو زدم .بعد از روزانه فارابی .شبانه فارابی زذم.بعد روزانه شبانه بابلسر. بعد روزانه شیراز.اخه جای دیگه نداشت.یه زنجان داشت که نزدم:{. واسه بازرگانی هم اگه شبانه یزد میزدم قبول میشدم دی:. ولی نزدم.پشیمونمممممممم.دوستم گفت گرمه و اینا نزدم :{.وبلاگ میزنم بیکار شدم. نیست که الان خیلی کار دارم دی: .کارم فقط الان خوردن خوابیدنه. عجیب غریب منتظرم شهریور شه جواب بیاد :{  اون پسره بود اسمش مهدی بود؟یادم رفت اسمشو. اون میخواست اجرایی بخونه چی شد؟ من به همه میگم نخونن خیلی سخته یه سوالایی میاد که مثل کتاب نیست.مثلا جیمت ادبیات اووووووووو.خیلییییییی باید مسلط باشن من خودم 1500شدم.:{. ولی بهتر شد چون اجرایی ایران دکترا نداره. ولی مدیریت منابع انسانی و بازرگانی دارن. ........من چندتا وبلاگ که دنبال میکردم اونا رو هم گم کردم فقط تو رو پیدا کردم خدارو شکررر دی:
پاسخ:
مطمئن باش فارابی رو میاری... یزد من خودم نرفتم ولی اگه میزدی خوب بود فک کنم دانشگاش بد نباشه گرمای هوا که مهم نیس به دانشگاه توجه میکردی مگه ارشد کلا چقده؟ فقط 2ترم اول کلاس داری بقیش دیگه تقریبا پایان نامه است...
حستو کامل درک میکنم ولی چشم به هم بزنی شهریورم میاد و ایشالا تا 2ماه دیگه باید بری سرکلاس بشینی :) بله مهدی .. نمیدونم ایشونم بلاگفا بودن ازشون خبر ندارم.. راستش آدرس وبلاگشم حفظ نیستم که ببینم وبلاگش حذف شده یادوباره راه انداخته..
آره خوب اجرایی و MBA رشته های خیلی سختی هستن... من خودمم چندتا وبلاگو که میخوندم متاسفانه ازدست رفتن :(
خوارزمی هم زدم:}
پاسخ:
خوارزمی هم فک میکنم خوب باشه... من که میگم خوارزمی یا فارابی قبول میشی :)
اسم وبلاگ مهدی دنیایی به رنگ مهربانی
پاسخ:
عه؟ دوباره وبلاگ زدن؟
نه گلم.همونه
پاسخ:
آهان پس اینطور
سلام :))*
پست عال ایییی بود 
موفق باشی عزیزم
پاسخ:
سلام مرسی عالی بودن از خودتونه :))**

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">