ماراتن تا موفقیت

ماراتن تا موفقیت

اگه بگن کدوم فیلم یا کتاب درواقع داستان زندگی تو هست میگم کتاب "تیزهوش" از هرمان هسه.
البته این کتاب شرح زندگی گذشته من هست که ازش عبور کردم.

بایگانی

آخرین مطالب

جنبه چیز خوبیست

يكشنبه, ۱۱ مرداد ۱۳۹۴، ۰۲:۲۹ ق.ظ
واقعا از تدریس خوشم میاد.. از نظر روحی ارضام میکنه.. ولی هنوز مطمئن نیستم که شغل دائمیم میخوام باشه یا نه... حتی اگه روزی کارم یه چیز دیگه شد ولی تدریس رو رها نمیکنم.. من دوسش دارم و واقعا توش خوبم بدون اغراق
هم اتاقیای جدید خیلی تحویل میگیرن  :))))) همینکه از در میام تو شروع میکنن ازم تعریف میکنن :))) الان چندین باره که هر دوتاشون به علاوه دوستشون دارن به موهام عشق می ورزن و به طرز جالبی از خوشگلیشون حرف میزنن .. اصلنم جو گیر نشدم خوب بالاخره حقیقتیه که باید پذیرفت  :)))))) 
ولی جدای از شوخی بجز همون حرکت اول دخترای خوبین.. اون حرکت رو هم قبل از اومدن من به تهران و قبل از دیدن و آشنا شدن بامن انجام داده بودن پس تاحدودی قابل اغماضه..

الان که دارم اینو مینویسم یک آن با خودم گفتم نکنه من از اونا باشم که با تعریف و پاچه خواری خیلی حال کنم و عوضش تحمل نظر مخالف رو نداشته باشم؟؟؟ مثل خیلی از استادهای عزیز که همه دیدیم از این مدلیشو...
بعد الان که فکر کردم دیدم واقعا کار سختیه اینکه از تعریفای کسی جوگیر نشی.. من همینجا جا داره که از خدا بخوام که کلا در زندگی بهم جنبه و ظرفیت تعریف رو بده :))) البته اینو بگم من به شخصه میتونم فرق تعریف الکی و سرکاری در جهت پاچه خواری رو با تعریف از ته دل و بدون چشمداشت درک کنم.. پس اگه روزی استاد هم شدم دانشجوهام سخت بتونن که زرنگ بازی دربیارن :))))
از طرف دیگه تحمل نظر مخالف هم جنبه ای هستش که هر کسی داراش نیست .. بنظرم اکثرمون شعار میدیم که نه ما تحمل نظر مخالف و انتقاد رو داریم..  اگه داشتیم که الان وضعمون خیلی بهتر بود و هنوز که هنوزه درگیر تعارفات نبودیم.....
خلاصه تا کسی ازمون تعریف کرد سریع جو نگیرتمون و دیگه هیشکی رو آدم حساب نکنیم
و تا کسی هم باهامون مخالف بود سرکوبش نکنیم و باهاش دشمن نشیم..
یه موردی هست بنام دورویی... راستش هرگز ابنجور افرادو درک نکردم و نمیکنم.. چطور میتونن تو روی کسی بخندن بعد پشت سرش جور دیگه باشن؟!! واقعا از اینجور آدما میترسم.. واسه همینم هیچوقت سیاست نداشتم.. از هرکی خوشم اومده یا بدم اومده تو رفتارم نشون دادم، رفتاری که متاسفانه تو جامعه ما جواب نمیده و محکوم به شکسته.. 
یه چیز دیگم میخواستم بگم یادم نمیاد اصلا چی بود؟!!!! شاید بعدا اضافه کردم..

۹۴/۰۵/۱۱ موافقین ۰ مخالفین ۰
شاداب :)

نظرات  (۲)

سلام
خداقوت.سلامت باشید
همه چیز بستیگی به نحوه انتقاد هم داره دیگه
اگر کسی بهتون با بی ادبی منتقد باشه، چیکار میکنید؟ در بهترین حالت اونجا رو ترک میکنید.
تعریف و تمجیدم که خوبه دیگه، مغرورم شدی خوبه. ولی باید اجازه ندی غرورت بزنه همه چیزو خراب کنه.
در مورد اساتید و انتقاد ازشون: اگه انتقادتون رو روی یک کاغذ بنویسید بدون نام و نشان و بهشون ی طوری برسونید هیچ استاد که چه عرض کنم، هیچ انسانی نیست که در موردشون فکر نکنه و اصلاح نشه. حداقل سعی میکنه که عوض بشه یا عوض کنه.
سعی کنیم غرور زیادی باعث تکبر نشه که نتیجش چیزی جز نابودی انسان نیست
توی این گرمای تابستون، قلبتون شاد
موفق باشید

پاسخ:
سلام شماهم سلامت باشید :)
اون که صد در صد .. نقد همراه با بی ادبی که ارزشی نداره اصلا اسمش نقد نیست
تعریف خوبه ولی مغرور شدنو قبول ندارم!! اینکه از اول مغرور باشی کلا شخصیتت اینجوری باشه مشکلی نیست چون خودمم مغرورم.. ولی اینکه طی تعریف و تمجید دیگران مغرور بشی ..نه.. اصلا اینجور آدمارو دوس ندارم..
والا بعضی استادای ما مستقیمم بهشون بگی بازم فکر نمیکنن دیگه غیرمستقیم بماند :)))
بنظرم غرور بجاش خوبه.. اصلا خوب نیس غرور بیجا..
توی این گرمای تابستون فقط زیر کولر جواب میده :))
ممنوووون شمام همینطور
سلام
متاسفانه الان کمتر کسی رک بودن رو دوست داره و همه یه جورایی خودشون دوست دارن جلوشون ازشون تعریف بشه و واقعا دورویی یه چیز روتین و حتی پسندیده به حساب میاد
در مورد چنبه هم که فقط میشه دعا کرد که خدا قبل از دادن چیزی به فرد، جنبه ی داشتن اون رو هم بهش بده
پاسخ:
سلام
آره.. نمیدونم چرا بعضیا دوس دارن!! بخاطرهمین این طرز رفتار بیشتر شده
دقیقا.. هم خدا بده هم خود آدم سعی کنه!

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">