ماراتن تا موفقیت

ماراتن تا موفقیت

اگه بگن کدوم فیلم یا کتاب درواقع داستان زندگی تو هست میگم کتاب "تیزهوش" از هرمان هسه.
البته این کتاب شرح زندگی گذشته من هست که ازش عبور کردم.

بایگانی

آخرین مطالب

زندگی شاید آن لبخندیست که دریغش کردیم...

جمعه, ۱۶ بهمن ۱۳۹۴، ۰۲:۳۵ ق.ظ

مامان بابا خوابن... من تنها تو آشپزخونه نشستم و لیوان چایی روبرومه و دوتا دستامو به موازات لیوان روی میز گذاشتم و به روبرو خیره شدم.. آرامش عجیبی دارم درحالیکه فردا بیلیط دارم و باید برگردم...

دورتر:

دارم به این فکرمیکنم که پدربزرگ مادریم اون سالها که تهران درس میخوند اگه هرگز برنمیگشت الان مامان من و بالطبع من وجود داشتم؟؟ اگه وجود داشتم الان مجبور نبودم بیلیط بگیرم و دور شم نه؟؟

نزدیکتر:

1. اگه پدرم وقتی خلبانی قبول شد و هنوز مجرد بود میرفت تهران و این رشته رو میخوند ممکن بود آیا هرگز با مادرم آشنا بشه؟؟ و بالطبع من وجود داشته باشم؟؟؟

2. اگه پدرم اون وقتی که دانشجو بود و با مامانم هم ازدواج کرده بود و من هم 1 سالم بود بعداز اتمام درسش هرگز برنمیگشتیم الان من بازم درحال بیلیط گرفتن بودم یانه؟؟

بعدتر:

من...

1. دکترامو همین ایران بخونم و همین جا هم به شغلی شرافتمندانه (!) مشغول بشوم و بقول دکتر پن ایران نعمت واسه ماها فراوونه! پول ریخته تواین کشور (پربیراه هم نمیگه البته هاااا بعدا یه پست جداگانه توضیحشو میدم) و همین جا هم ازدواج بکنم و بچه هامو(!) بزرگ بکنم!!!

2. بدون اینکه ازدواج کنم خارج شم و برم دکترامو اون ور بخونم و بعداز اتمام درس اون ور موندگار شم و حالا یا ازدواجی هم بکنم یا نکنم اونش دیگه مشخص نمیکنه!

3. بدون اینکه ازدواج بکنم پاشم برم دکترامو اون ور بخونم ولی بعداز درسم برگردم ایران و بعد ازدواج بکنم.

4. ازدواج بکنم و همراه با همسر پاشم برم خارج! و بعداز اتمام درسم هم موندگار بشیم..

5. ازدواج بکنم و همراه با همسر پاشم برم خارج! ولی بعداز اتمام درس و چندسال کار و زندگی اون ور دوباره به آغوش میهن برگردیم!

میبینی؟؟؟ زندگی خیلی پیچیده است و پر از اما و اگر و احتمالاته... نمیدونی یه تصمیم تو چه پیامدهایی ممکنه داشته باشه و چطور زندگیت رو تحت شعاع قرار میدن و چه مسیرهایی رو برای همیشه و سالیان دور تغییر خواهد داد.. بچه من هم بعدها چطوری به این احتمالات نگاه مبکنه؟!! من نمیخوام فقط درست تصمیم بگیرم، بلکه میخوام تصمیم درستی بگیرم!

+دوستان عزیزی که کامنت خصوصی همراه با سوال و بدون آدرس میذارید؟! من اینجوری نمیتونم جواب بدم و شرمنده میشم!! فعلا علی الحساب این پست رو نوشتم بعدتر مفصل تر مینویسم... خوب؟!!!!


۹۴/۱۱/۱۶ موافقین ۱ مخالفین ۰
شاداب :)

نظرات  (۶)

هدفت رو انتخاب کن، براش بجنگ، هر چیزی ممکنه اتفاق بیفته، ولی همش به انتخاب خودت بستگی داره... زندگی سرشار از دو راهی هاست، انتخاب با توئه!
پاسخ:
دقیقا همینطوره..
و نباید بی اینکه به عواقب چیزی فکر کنی شروعش کنی

مشغله های ذهنیمون مشابهه تقریباً ... !

پاسخ:
چه خوب :)
کلا قدرت اختیار هم خوبه هم بد...
وقتی نباشه ، آدمی مجبوره تن بده به شرایط و صداش هم درنمیاد...
اما وقتی هست، حس مسئولیت هم هست... اینکه باید راه درست رو انتخاب کرد و اشتباه نکرد...
به احساس مسئولیت تون مراجعه کنید، نه به قدرت اختیارتون!
پاسخ:
دقیقا موافقم..
من هم درگیر باهمین 2تا حس هستم.. البته بیش از 2تا حس.. چیزهای دیگه ام تو تصمیمم دخیله
ارههههه! 
کلی گزینه برا انتخاب داریم
خیلی خیلی خیلی زیاددددددد
خیلی خیلی ادم داریم که خیلی خیلی گرینه برا انتخاب راهشون و زندگی شون دارن
و جالبه که این خیلی خیلی ادم با این خیلی خیلی انتخاب به هم ربط دارن!
همون پدربزرگ مادری تون اگه برا تحصیل ........خیلی اتفاق دیگه هم نمی افتاد !!!
زندگی از این جهت خیلی پیچیدس!!!!

و دردناک ترین قسمتش اینه که برا بعضی چیزا باید قید خیلی چیزا رو زد
ای کاش میشد همزمان همه ی گزینه ها قابل اجرا بود
ولی جسم انسان یارای این قضیه نیست

پاسخ:
:)))))
همینطوره! فکر کردنه زیاد بهش هم آدمو خسته میکنه..
همه چی بهم ربط داره.. یکمی هم ترسناکه :)

باید دید چی رو بخاطر چی قربانی میکنی! بذاری رو ترازو! هم معنوی هم مادی...
این دیگه به روحیه و شخصیت آدم برمیگرده که واسه کدوماش وزن بیشتری قائل بشه!
گاهی باید بزاریم خودش پیش بیاد(زندگی رو میگم)چون احتمالات فراوانه
پاسخ:
درسته ولی البته که نمیشه واکنشی نشون نداد..
بعد از کجا بفهمیم اینی که داره پیش میاد همونیه که باید پیش بیاد؟؟ (چی گفتم) :)
خدا
پاسخ:
خدا؟

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">