ماراتن تا موفقیت

ماراتن تا موفقیت

اگه بگن کدوم فیلم یا کتاب درواقع داستان زندگی تو هست میگم کتاب "تیزهوش" از هرمان هسه.
البته این کتاب شرح زندگی گذشته من هست که ازش عبور کردم.

بایگانی

آخرین مطالب

تو یکی از وبلاگ ها مطلبی در مورد اهدای سلول های بنیادی خوندم... توی لینکی که گذاشته بودن رفتم دیدم و خیلی خیلی خوشم اومد که برم اینکارو انجام بدم...

اما یه مقداری بدنم سست شده الان... طبق سابقه ای که نسبت به فوبیای خون دارم یکم تو سایت درمورد جداسازی سلول ها خوندم دست و پام شل شد... اولین بار میری و ازت 12 سی سی خون میگیرن و هیچ کار دیگه ای لازم نیست.. اما اگر بعداز مدتی یه بیمار نیازمند پیوند پیدا بشه که خونت باهاش سازگار باشه، بهت زنگ میزنن و میگن بیا حالا اهدا کن... ینی داوطلب ها ممکنه هیچوقت به مرحله دوم راه پیدا نکنند حتی!

و اهدا به اینصورته:

روش استخراج سلول های بنیادی از خون محیطی

"پروسه پیوند 5 روز متوالی می باشد ابتدا طی چهار روز داروی G-CSF از طریق زیرپوست به شما تزریق خواهد شد. این کار موجب افزایش سلول های بنیادی در خون محیطی میشود. سپس در روز جمع آوری، سوزنی در هر یک از دستهای شما قرار داده می شود. خون از یک دست وارد دستگاه شده و پس از جداسازی سلول های بنیادی در شرایط استریل از دست دیگر به بدن بازگردانده می شود. این کار 3 الی 6 ساعت طول خواهد کشید. در طی مدت جمع آوری شما بر روی تخت دراز خواهید کشید."


و من دارم به اون 3-6 ساعتی فکر میکنم که باید شاهد رفت و آمد خون به بدنم باشم... منی که حتی واسه یه آزمایش خون ساده میمیرم و زنده میشم... آخرین بار که آزمایش خون دادم اونقد ترسیدم و جیغ جیغ کردم و صورتمو اون وری کردم و دستمو تکون میدادم که سوزن رگم رو جر داد و خون پاشید رو دستم و شلوارم و همه چی خونی شد و آقاهه گفت عه رگت پاره شد ، حالا اون یکی دستتو بیار:||||| ... و من دوباره یه هارت اتک رو تجربه کردم... و تمام ساعدم هم به علت کولی بازی م به مدت چندهفته سیاهه سیاه بود از کبودی


الان دارم فکرمیکنم آیا میتونم خیلی ریلکس برم و اینکار رو انجام بدم اگر که بهم زنگ بزنن؟؟ یا سکته میکنم بازم؟؟

قبلنا که کارت اهدای عضوم رو گرفتم خواهرم معتقد بود که من رو چه حسابی رفتم کارت هم گرفتم با این سابقه درخشانم؟؟ و من پاسخ دادم: خوب اون موقع دیگه مُردم و چیزی حس نمیکنم...

بنظرم جوابم قانع کننده بود!


خیله خوب... بعداز دو سه ساعت تنهایی فکر کردن، به این نتیجه رسیدم که ثبت نام کنم... و ثبت نام کردم.. آخه نمیدونید که چقدر نجات دهنده است و واسه چه بیماریی هایی انجام میشه... درنتیجه شنبه هفته آینده میرم شریعتی خون میدم!!!!!!


این هم سایتش برای ثبت نام:

http://iscdp.tums.ac.ir/

و این هم شرایط اولیه اش:

۹۵/۰۶/۱۲ موافقین ۲ مخالفین ۰
شاداب :)

نظرات  (۴)

۱۳ شهریور ۹۵ ، ۱۹:۵۰ گمـــــــشده :)
ممنونم بابت اطلاع رسانیت.
دارم به کولی بازی فکر می کنم که باعث شده دو هفته ساعدت کبود باشه. چیکار کردی مگه؟
:))
++من نمی دونم فوبیای خون دادن دارم یا نه.
سه ساعت رو تخت چیکار کنم؟ ادم طاقتش نمی گیره خب..
پاسخ:
همین کارایی که توضیح دادم :دی
تاحالا آزمایش خون هم ندادی؟؟ یا مثلا خون میبینی حالت بد نمیشه؟

من اگه برم یکیو باخودم میبرم که تواون چندساعت باهام حرف بزنه هم حواسم پرت شه از خون و دلداریم بده :| و هم حوصلم سر نره.
دختر خیلی اوضاع بنیه جسمی ت خوبه حالا میخوای بری هم خون بدی هم کلی استرس بکشی و دوبل دوباره لاغر شی؟؟؟؟؟؟؟

تو اصن به توصیه های غذایی ما نمیخوای گوش بدی نده...لااقل بدترش نکن...

+یادت نره بزرگ دوست داشت :/
پاسخ:
نه خون نمیدم.. با اهدای خون فرق داره.. این مدل خون رو دوباره برمیگردونه به بدن... اما خوب آره استرس میکشم :(((

اما این چند روز خیلی خوب غذا خوردم..
۱۴ شهریور ۹۵ ، ۱۰:۴۹ رها مشق سکوت
ممنون از اطلاع رسانیت
متاسفانه تا جایی که من شنیدم این کار فقط تو تهران یا حالا نهایتا یکی دو تا شهر بزرگ انجام میشه و این خیلی بده چون اهداکننده ها رو خیلی محدود میکنه
پاسخ:
خواهش میکنم :)

آره متاسفانه فکرکنم تجهیزاتش گرونه که همه جا نذاشتن... اما میشه تنظیم کرد وقتی که مثلا آدم گذرش به تهران یا بقیه اون شهرا افتاد از ده روز قبلش ثبت نام کنه...
چون از لحظه ثبت نام برای ساکنان تهران 7روز و شهرستان ها 10 روز بعد باید برای خون دادن به بیمارستان برن
ولی انشاالله که به زودی توی شهرای دیگه هم این امکان رو بذارن
=)) دکتری که من رفتم میخواست تعداد گلبول های قرمزم رو بشمره از بس ازم خون گرفت !!!!

مرسی بابت اطلاع رسانی ولی فکر کنم من بخوام برم جز گیرنده ها محسوب بشم . :))
پاسخ:
خدا نکنه هیشکی گیرنده باشه...
چون این سلول های بنیادی برای بیماری هایی مثل سرطان خون، بیماری های قلبی، ژنتیکی ، نارسایی مغز استخوان و اینجور چیزا به بیمارا پیوند زده میشه...

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">