ماراتن تا موفقیت

ماراتن تا موفقیت

اگه بگن کدوم فیلم یا کتاب درواقع داستان زندگی تو هست میگم کتاب "تیزهوش" از هرمان هسه.
البته این کتاب شرح زندگی گذشته من هست که ازش عبور کردم.

بایگانی

آخرین مطالب

آره مثل دوچرخه سواری

يكشنبه, ۹ آبان ۱۳۹۵، ۰۶:۰۰ ب.ظ

داشتم دوچرخه سواریشو با ذوق نگاه میکردم...

یاد بچگیم افتادم... هیچوقت از اون چرخای کمکی استفاده نکردم... یه روز یهو سوار شدم و بابا با دستش پشت صندلیمو گرفته بود... باهم داشتیم یواش یواش میرفتیم... بهم میگفت جلو پاتو نگا نکن وگرنه زمین میخوری، میگفت اون جلوترو ببین، سعی کن دید کلی داشته باشی.. داشتم با بابا حرف میزدم و ذوق میکردم.. دیدم دیگه جواب نمیده... متوجه شدم یواشکی دستشو ورداشته و من دارم بدون کمک بابا حرکت میکنم... همین که فهمیدم دیگه بابا کمکم نمیکنه میخواستم زمین بخورم.. یعنی اگه متوجه نمیشدم که نیستش، تا آخر همینجوری ریلکس میرفتم :))

شاید زندگی مثل یادگرفتن دوچرخه سواری باشه، فقط جلوی پاتو نبینی وگرنه زمین میخوری... برای اینکه بتونی تعادلتو حفظ کنی باید افق بلندتری داشته باشی....

اما گاهی وقتا باید بذاری بچه زمین بخوره... بهش اطمینان بدی که تکیه گاهش هستی، اما به موقعش میذاری که خودش تنهایی جلو بره.... تجربه هاتو باهاش شریک بشی، اما بهش فرصت تجربه هم بدی.... براش بگی شکست خوردن اونقدرام ترسناک نیست... مواظبش باشی اشتباهای بزرگ نکنه اما اگر اشتباهی ام کرد نه تنها جرات درمیون گذاشتنشو باهات داشته باشه و در عوضش سرکوفت نمیشنوه، که حتی بدونه حامیش هستی هنوزم...

میدونم من خیلی خیلی بچه هامو دوس خواهم داشت، از اون مامانایی میشم که بچه شونو خیلی لوس میکنن... این انتقاد بهم وارده.... واسه همینم به خودم یادآوری میکنم اونچه رو که دوس دارم انجام بدم...


۹۵/۰۸/۰۹ موافقین ۱ مخالفین ۰
شاداب :)

نظرات  (۲)

طبق نظر یکی از علما دوچرخه سواری خانوما نه غیر شرعیه نه غیر قانونی
برو حالشو ببر . من هنوزم گاهی دوچرخه سواری میکنم اینقدر خوبه
اونچه رو که دوست دارین انجام بدین بد نیستا منتها یه کوچولو آینده نگری هم بکنین
پاسخ:
آقامون راضی نیست :)))))
نه ولی جدی تو طبیعت باشه خیلی خوبه.. تو شهر و پیست و اینها زیاد لذت نداره...
آینده نگری درمورد دوچرخه؟ چطور؟
شایدم کلی بود خط آخر :)
اخیرا نثیرت خیلی بهتر شده ;)
با هم حرف میزنیم بهت نمیاد اینقدر خوب بتونی develop کنی مطلبو! احسنت به خانم هنرمندم!

اما درباره بچه ها.
مثال خود پدرت مثال خوبیه.اینکه الان با این سنتون هنوز اینطوری هواتونو داره دلیل بر لوس کردن شماست؟
نه. پدرت حد و مرز لوس کردن و تامین خواسته ها رو بلده و هنر کمی نیست.
اگه لوس بارتون میاورد تو تهران واسه هر کاری کاسه چه کنم چه کنم دست میگرفتی.

اما بحث درباره خودم یکم با تو فرق داره. با این که حد و مرزهای لوس کردن و تامین نیاز تو خانواده ما به ظرافت شما رعایت نشده ولی میبنی که گاهی اوقات خوب حواسم هست که کجاها ضعف دارم و باید شجاعتم رو توی انجامش بیشتر کنم

پاسخ:
مرسی آآآآقا ... وقتی شما تاییدش کنی یعنی حتما خوب شده :) .. امیدوارم بهترم بشه

دقیقا همینطوره... باید این مرز رو شناخت... هم به بچه مسئولیت بدی و هم هواشو داشته باشی... هردوش .. باید تعادل داشته باشه
خوبه که هردومون این دغدغه رو درموردشون داریم :)

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">