ماراتن تا موفقیت

ماراتن تا موفقیت

اگه بگن کدوم فیلم یا کتاب درواقع داستان زندگی تو هست میگم کتاب "تیزهوش" از هرمان هسه.
البته این کتاب شرح زندگی گذشته من هست که ازش عبور کردم.

بایگانی

آخرین مطالب

من یه روزی بالاخره میخونم.. به هیچ زبونی هم محدود نیستم.. الانم دارم صدامو ضبط میکنم.. فمیدی یانه؟

بیان مزخرف چرا همه چیش فارسیه.. الان نمایه دسترسی با برگه دیگه چه مزخرفیه؟؟ مثل انسان همانند انسانهای دیگه انگلیسیشو بنویسید آدم بفهمه با چی طرفه..  میخوام عکس بذارم نمیدونم چطوری شده این تنظیمات مزخرفش... آدمو یاد کسایی میندازه که گوشیشون رو فارسی کردن.. چند روزه اعصاب ندارما...

 

دیروزم یک کشف مهم کردم فهمیدم حسابدار شرکتمون دزده .. با تشکر.. cool

خون تو بدنم جریان پیدا کرده بودم و لحظه شماری میکردم که زودتر بره تا بتونم با مدرک شک ام رو به یقین تبدیل کنم.. خلاصه دیروز تا 8 شب داشتم کارآگاه بازی درمیاوردم.. ظاهرا اوایل دله دزدی میکرده، ولی یه مورد دیگه کشف کردم واسه تاریخ چند روز پیش، دیدم گنده بوده... بعد میدونی چی جالبه.. دیروز خیلی زیرپوستی شک کردم، رفتم ته توی اونو دربیارم یهو سر از دزدی های بزرگترش درآوردم.. عاشق خودمم.. درجریانی که؟ هیچوقت احتمالاتم اشتباه از آب درنمیان.. ینی اون شک زیرپوستی که من کردم اولش، اصلا جای شک نداشت، ولی خب منم دیگه..

الانم نمیدونم چیکار باید بکنم..

 

سریال Silicon Valley رو تموم کردم و خیلی ناراحتم از اینکه سیزن جدیدش نیومده هنوز.. یه طنزی داره که نمیخندی نمیخندی ولی یه جاهایی وقتی میخندی بدجور میخندی.. امروزم آخرین خنده مو کردم و منتظرم.. داستان چندتا پسر مهندسه که توی silicon valley هستن و دنبال اینن که App خودشونو راه بندازن.. که درنهایت به یه چیز دیگه منتهی میشه.. این وسط خیلی هم جالب چینی ها و امریکایی هارو به تصویر میکشه.. چینی ها که گند زدن به دنیا در واقع، امریکایی هام که فقط فکر استثمارن و وقتی میبینن دنیا دیگه برنمیتابه نوکری براشون رو، عصبانی میشن.. اون jian yang نماینده چینه، اون gavin belson هم نماینده امریکاست در واقع... اون پسرای مهندسم یکسری جوون بی تجربه نخبه هستن که مشخصه ی اصلیشون diversity شون هست.. 

خلاصه اینکه من با سریال زندم.. علی الخصوص کمدی.. ینی سریال کمدی مثل چی میگن به اون قسمتی از بشقاب که کنار غذا هست؟ مخم یاری نمیکنه الان.. سریال کمدی این حکم رو داره برام.. میخوای سریال درام باشه اجتماعی هرچی باشه، ولی یه دونه کمدی هم باید حتما باشه همزمان

 

۹۸/۰۷/۱۱ موافقین ۲ مخالفین ۰
شاداب :)

نظرات  (۱۱)

۱۱ مهر ۹۸ ، ۱۹:۳۸ داوود کهن

شاداب !
موفقیت !
عزیزم یکم به اعصابت مسلط باش .

پاسخ:
1. من عزیز شما نیستم
2. اونهمه حرف زدم شما فقط همون یه تیکه شو دیدین؟؟ 

اعصابتون یه کوچولو ریخته بهما :)

منم با پنل مشکل دارم اما چه میشه کرد جز نگاه کردن؛ خیلی وقتا باید حساس نشد.

شرلوک هستین برای خودتون ها :)))

 اهل سریال نیستم :/

امیدوارم یه روزی بلیت کنسرتتون رو بگیریم ^_^

پاسخ:
حساس نشدم،  دنبال راه حلم
همه خانما به صورت بالقوه شرلوک هستن
یکی آدم فیلمیه،  یکی آدم سریالی
نه واسه دل خودمه تهش.. کارای دیگه دارم که بکنم

یعنی نژاد پرستی هم حدی داره

قرار نیست که همه کلمات ریشه فارسی -هندی داشته باشن آخه بیان گند زده تو این مورد

انگلیسی با اون ابهت ش کلی کلمه داره که ریشه های عربی یا تورکی دارند حتی!!چه برسه به بقیه زبون ها

آدم دزد رو لو بده نه طوری که برای خودت دردسر بشه نمی دونم چطور ولی فکر کنم خودت راهش رو پیدا کنی

یادم باشه سریال رو ببینم..البته بعدا نه حالا

 

 

 

 

 

پاسخ:
به نژادپرستی ربطی نداره،  بهرحال هر زبونی واسه خودش جایگاهی داره..  ولی دلیل این جایگزینای خنده دار رو نمیفهمم و جالبه هیچکس هم بهشون پایبند نیست و ازشون استفاده نمیکنه،  نمیدونم برا کی میسازن

لو دادنش بدون دردسر برای خودم که کار یک دقیقه است.. چون با رییسم درمورد همه چی صحبت میکنیم و پیش کشیدن بحثش اصلا سخت نیست و مطمئنم رییسم بی گدار به آب نخواهد زد و حواسش هست من درگیر نشم... نمیدونم واقعا... دوس ندارم باعث اخراج کسی باشم ولی دوس دارم حداقل یه چیزی درحد تذکری تلنگری چیزی باشه که ادامه پیدا نکنه

کنکوری بودی؟  آره قول بده بذاری برا بعدن

کاملا به نژاد پرستی مربوطه....شما به اندازه من با این مسئله درگیر نیستید و حق میدم براتون قابل لمس نباشه بخش نژاد پرستی ش

 

شما یه سرچی کن ببین رئیس فرهنگستان زبان و ادب فارسی کی هست شاید به حرف من رسیدی

 

در نژاد پرست بون این شخص مثلا رئیس همین بس که اومده یه شعری رو سروده و دستور داده بزنن پشت کتاب فارسی ابتدایی

حالا نکته ی اون شعر کجاست؟؟

اومده تو شعر یه خزعبلاتی به هم چسبونده آخرش گفته ای فارسی که زبان مادری در تهران و شیراز و تبریز هستی!!!

فهمیدی چی شد؟؟ تبریز شد فارس!!آزربایجان یهو زبونش رو عوض کرد!!!!!

 

حالا خدا وکیلی من از تو می پرسم یه عرب میومد می گفت زبان تهران عربیه خود شما و هم ملیت هاتون ناراحت نمی شدید؟؟

 

حالا اگه ما تورک ها بیاییم و اعتراض کنیم برچسب نژاد پرست و پان ترک و وطن فروشی بهمون میزنن!!

 

همون تورک هایی که سپاه عاشورا شون تو جنگ 8 ساله زبون زده!!!!

 

شما میگی هر زبانی برای خودش جایگاهی داره منم میگم بعله!!

و جایگاه فارسی در همین حده و نباید با ساختن کلمات مزخرف و خنده دار به جایگاه فعلی ش ضربه زد

مثلا طرف اومده اسم پیتزا رو گذاشته کش لقمه!!خب لعنتی مگه پیتزا غذای ایرانی که براش اسم فارسی میسازی؟؟

یا اسم همبرگر رو گذاشته گرد لقمه!!

 

 

پاسخ:
حالا اونایی که گفتن ترکی همون فارسیه نخواستن نژاد پرستی کنن...  مثلا خواستن بگن ما همه باهمستیم :))  از این چیزا..  
ولی نه تنها ترکی یهو به فارسی تغییر پیدا نمیکنه بلکه خود فارسی هم مضحکه شده الان.. 

یاد اون برنامه هه افتادم طنز مهران مدیری بود اسمشو یادم نیس،  خیلی بچه بودیم نشون میداد،  یه قسمتیش رامین ناصر نصیر بود که نشسته بود تو یه اتاقی و یه کتاب هم دستش بود و شعر و این چیزا میخوند تهش هم همیشه چندتا کلمه جدید معرفی میکرد مثلا زین پس به جای واژه نامآنوس کراوات بگوییم دراز آویز زینتی :)) 

اوهوم

امیدوارم اون لحظه ای که اسم خلیج به خلیج عربی تغییر کنه هم

همچنان با همین روش روشن فکرانه تون مسئله رو تجزیه تحلیل کنید :)))

و فکر کنید که مثلا اعراب با این کاراشون میخواستن وحدت وبرادری شیعه و سنی افزایش پیدا کنه!!

 

 

اون چیزی رو که برای خودت نمی پسندی رو برای دیگران نپسند!

 

حرمت خاک وزبان مادری کم تر از خود مادر نیست

پاسخ:
شما داری یه کشور دیگه رو که بیاد تصاحب کنه خاک و اب مارو با چیزی مثل زبان که همه هموطن هستیم و با این تنوع زبانی و قومی تو ایران قطعا باید یک زبان واحد برای همه مون وجود داشته باشه، مقایسه میکنید؟!  واقعا تعجب میکنم!!
خاک و زبان مادری؟  الان شما برا خاک مادری حرمت قائلین که میگین کاش خلیج فارس رو تصاحب کنن بره؟ 
ینی خلیج فارس بشه خلیج عربی دل شما خنک میشه؟!!
درضمن منم فارس نیستم!!

+ لطفا اون شعر و جمله ای که رییس فرهنگستان گذاشتن پشت کتابا دقیق شو برام بنویسید

با هم معامله کنید، پنجاه پنجاه 😁😁😁 

شوخی میکنم، در کل من فکر میکنم اینجور مواقع سکوت کردن هم یه جوری شراکت در جرم محسوب بشه

پاسخ:
بحث گناه و دین و اینارو میذارم کنار کاملا.. فقط به عنوان انسان که یه موجودیه که اخلاقیات به طور فطری توش وجود داره: بنظرم آدما یا باید هیچوقت دست به اینکار نزنن یا اگر زدن کلهم عذاب وجدان رو توی خودشون بکشن و با خیال راحت اینکارو بکنن وگرنه به اعصاب خوردی های بعدش نمی ارزه.. و چون من هیچ موقع نمیتونم حالت دوم رو عملی کنم پس چه کاریه پولدار شم بعد شب خواب راحت نداشته باشم

من هم دوست داشتم به این حد از عصبانیت برسین که رسیدین

نه دل من با تصاحب ایران توسط خارجی ها خنک نمیشه

علاقه ای به عوض شدن اسم خلیج ندارم!

بعدشم من کی گفتم ای کاش؟؟؟

من فقط گفتم یه لحظه تصور کن اگه اون طوری هم بشه باز تفکراتت همینه؟

که فهمیدم نه نیست:))

مثل بعضی پسر ها که برای دختر های غریبه رفتار ها و لباس های غربی رو می پسندند ولی به خواهر خودشون که میرسه میشن قیصر!!شما هم برای فزهنگ ما نسل کشی فرهنگی رو پسندیدی ولی به خلیج که رسید رگ غیرتت زد بالا!!!

 

 

خب قبل از هر چیزی میخوام یه خاطره براتون بگم!

 

یه دانشجوی ایرانی که برای تحصیل به آمریکا رفته بود اتفاقا توی یکی از معتبر ترین دانشگاه های اون جا تحصیل میکرد تو پیجش خاطره ای گفت

 

گفت استادمون میگفت شما آسیایی ها تو حل مسائل فوق العاده اید!!مثل ریاضی فیزیک و...چون تکرار و تمرین فراوون دارید تو این مورد ها

 

اما تو تحلیل مباحث اجتماعی فوق العاده ضعیف هستین چون خلاقیت و دید از چند زاویه به 1مبحث واحد رو یاد نگرفتین!!!

 

 

 

 

 

 

 

حالا بریم سر بحث اصلی مون خانم شاداب!!!

شما اول کامنت تون گفتین که

شما داری یه کشور دیگه و...

 

ما هم وطن هستیم و....

 

حالا شما چند سالی از من بزرگ ترین و دانشگاه و اجتماع رو تجربه کردین و از همه لحاظ سواد تون بیش تر از من!
 

 

پس لطفا به یه سوال من جواب بدین تا من هم جواب همه سوالات تون رو بدم

 

منظور از کشور (میهن)یا سرزمین مادری چیه؟؟

منظور از دشمن یا کشور بیگانه چیه؟؟؟

 

اگه ملاکتون مرز های سیاسی هست که خب بر فرض اگه عراق میومد ایران رو می گرفت شما باز هم به صدام می گفتین هم وطن جان؟؟؟

 

اگه ملا کتون چیز دیگه ای هست لطف کنید به من هم توضیح بدین ممنون

 

 

 

 

اون شعر

کابل وتهران و تبریزو بخارا و خجند جمله ملک توست تا بلخ و نیشابوروهری

 

بقیه ش رو خودتون سرچ کنید شعر کامل رو بگیرید!!!

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

در ضمن ظلم به فرهنگ تورکی فقط مربوط به این شعر نمیشه

اگه شما جواب سوال بالاییم رو بگید من چند نمونه از این نسل کشی های فرهنگی رو میگم براتون

 

 

 

 

پاسخ:
نسل کشی فرهنگی :d   فعلا که رئیس ها و بالاتر ها و یه کاره ای ها اکثرا ترک هستن.. و همینم خیلی کمک کرده به اینکه شهرای ترک نشین خیلی پیشرفت کنن و بزرگ بشن.. جای کردستان بودین چی میگفتین؟ یا مثلا سیستان و بلوچستان؟ اصلا تاحالا اینجاها رفتین؟


اولا که من به هیچ عنوان عصبانی نشدم چون سر سوزنی تعصبی به اینجا ندارم و برام هیچی مهم نیست.. وقتی میگم هیچی یعنی واقعا هیچی.. فقط از جواب شما تعجب کردم چون انتظار اون جواب رو نداشتم! که در اون لحظه بنظرم بی ربط میومد.. ولی با این کامنت الانتون فهمیدم علتش چیه و دیگه بنظرم بی ربط نیست و دیگه بقیه اش به خودتون مربوطه.. اینجاش:

"اگه ملاکتون مرز های سیاسی هست که خب بر فرض اگه عراق میومد ایران رو می گرفت شما باز هم به صدام می گفتین هم وطن جان؟؟؟"

خب من جواب همه سوالاتم رو گرفتم :d

درکل من نه به سیاست علاقه ای دارم نه وبلاگم توش مطالب سیاسی نوشته میشه.. بخاطرهمینم دیگه نظری ندارم که ارائه کنم حقیقتش

خب پس با جواب هر بخش از حرف هاتون منم بی خیال این بحث میشم

چون اصلا عادت ندارم که کسی رو که داره عقب میره رو دنبال کنم!!!

 

به کلمه ی نسل کشی فرهنگی میخندید؟؟خب طبیعیه!!چون شما هیچ اطلاعی ازاین واقعه توی ایران! ندارید....

 

کسی که نفهمه زلزله یعنی چی به جای کمک به زلزله زده ها میخنده که مگه میشه زمین سفت و سخت بلرزه؟؟؟

 

که البته این جای تعجب نداره! میدونی کجاش تعجب آوره؟؟این که با این سن و سال و تحصیلات هیچ اطلاعی از معنی این کلمه ندارید!

 

من وقتی میگم علیه آزربایجان نسل کشی فرهنگی میشه با سند ومدرک میگم نه با شکلک و ایموجی!

نشونه ش؟؟دارن تک تک شهر ها و کوچه های با اسم تورکی رو تغییر نام میدن!قوشاچای شده میاندوآب مثلا

کتاب تاریخ دبیرستان و راهنمایی رو خوندین دیگه حتما؟؟تماما تحریف تاریخی علیه تورکانه...اگه سواد تاریخی داشتین خوندن چند صفحه از اون کتاب ها باعث میشد که به حرف من برسین

 

در حالی که نه اسم شهر ها و روستا های سنندج عوض میشه نه تو تاریخ ایران دروغی علیه کرد ها نوشته شده.

 

خانم محترم سعی کن بدون تعصب بفهمی عقب موندگی مالی با نسل کشی فرهنگ زمین تا آسمون فرق داره این قدر سخته فهمیدنش؟؟؟؟؟

 

 

 

 

 

 

 

از بین رئیس و بالایی ها فقط رهبر تورکه(که البته اون هم دورگه ی تورک و فارسه)

 

شمادر طول تاریخ جمهوری اسلامی رئیس جمهور تورک نشون بده!وزیر تورک نشون بده؟؟

 

دیدی اصل کاری ها تماما فارس تشریف دارن

 

و این که حدود40 درصد جمعیت ایران تورکه واقعا طبق قانون احتمالات این همه سخته که بفهمی امکان رئیس شدن تورک ها باید هم بالا باشه؟؟

 

در حالی که با همه جمعیت تورک ما یه وزیر یا رئیس جهمور تورک هم نداشنیم!!!

باز هم فکر میکنی همه بالا دستیها تورک اند؟؟

 

حتی اگه همه اینها تورک باشند مهم خط سیاسی که حزب حاکم کشور دنبال میکنه

 

مهم نیست کی داره انجام ش میده  نسل کشی فرهنگی رو چه یه فارس و چه یه تورک خود فروخته انجام بده!!!!

مگه ما کم داریم ایرانی های عضو داعش یا عضو سرویس اطلاعاتی اسرائیل و آمریکا؟؟؟

 

مگه تمام داعشی هایی که به مجلس تو تهران حمله کردن ایرانی نبودن؟؟؟

 

و اون خط سیاسی چیزی نیست به جز آسیمیلاسیون (یا همون هم گون سازی )فرهنگی به نفع فرهنگ فارسی!!!

 

 

 

منطق تون فوق العاده ضعیفه بی نهایت

 

با این حال  حتی اگه حرف شما رو درست هم در نظر بگیریم

صرفا جهت اطلاعتون میخوام شما رو با مفهومی به اسم خیانت آشنا کنم!

 

 

 

شما جواب سوال تون رو گرفتین؟؟

حدس میزنم منظورتو از جواب چیه ولی خب برام مهم نیست!!که تو درباره امثال من چی فکر میکنی!و شاید هم اصلا فکر نکنی که باز هم مهم نیست

 

میدونی چرا؟؟

به خاطر این حرف هات

(در کل من نه به سیاست علاقه ای دارم نه وبلاگم توش مطالب سیاسی نوشته میشه ...بخاطر همینم دیگه نظری ندارم در کل که ارائه کنم حقیقتش)

 

کسی که ریاضی بلد نیست نمیاد نظر ریاضیاتی بده و همین مسئله در مورد سیاست هم صادقه!

 

 

خداحافظ

 

 

 

 

 

 

 

 

 

پاسخ:
یه دوست خیلی صمیمی دارم ترکه، درواقع همون آز که گاهی وقتا ازش توی وبلاگ مینویسم... همیشه میگفت هیچوقت حاضر نیستم با مردای خودمون ازدواج کنم چون اخلاق و اعصاب ندارن :d

معنی نسل کشی فرهنگی رو میدونم نگران نباش.. الان اومدین سر من خالی میکنین ؟ اگه این وسط کسی توپش پر باشه منم، نه شما که من فعلا بلایی سرتون نیاوردم. چون من خودم یه بار از یه آدم خوردم... ببخشید از یه ترک خوردم... آخه حواسم نبود شما همه چیزی رو تقسیم میکنید به ترکی و غیر ترکی، واسه همین به سبک خودتون بگم بهتره.. ولی خوشبختانه یا متاسفانه به خطای کلیشه ای دچار نیستم.. یه جایی نوشتی خانم محترم سعی کن بدون تعصب بفهمی.. الان با من بودی؟ :)) مطمئنی من متعصبم؟ فکر نکنم
آقای باسواد تاریخی، این بلایی که میگین توی کتابای تاریخ فقط سر ترکا نیومده.. سر خیلیای دیگه هم اومده.. من نمیگم در حق شما اجحاف نشده.. فقط میگم خودتون رو تافته جدابافته از قومیت های دیگه با شرایط مشابه وحتی بدتر نبینین!
درضمن اومدیم اسم کوچه خیابوناتون ترکی موند، زبونتون چی میشه؟ شما خودتون هم به زبون خودتون پایبند نیستین! فکر میکنین اگه بچه هاتون فارسی حرف بزنن باکلاس تر میشین.. این تقصیر کیه؟ باعث و بانی آسیمیلاسیون فرهنگی؟؟ مردم این وسط بی تقصیرن؟؟ بنظرم هرکسی مسئولیت تقصیرات خودش رو به عهده بگیره بزرگسالانه تره...
دوما من این وسط فرهنگ فارسی ای نمیبینم.. اونام دلشون خوشه، دارن باخودشون توهم میزنن، شما خودتو ناراحت نکن... چیزی که فعلا غالب شده نه فرهنگ فارسیه نه فرهنگ ترکی... بلکه فرهنگ غربی عه.. درست یا غلطش رو کاری ندارم.. بنظرم شمام به جای اسم کوچه خیابون بیشتر نگران استحاله فرهنگی باشین بهتره.. وگرنه فرق خاصی توی فرهنگ ترکی و فارسی نمیبینم من.. مردا به اصطلاح با غیرت بودن، زنا مثلا حیا داشتن.. اسمش ترکی یا فارسی نبود، اگه ناراحت نمیشی میخوام بگم ایرانی بود! نه اصلا شرقی بود

شما پیشنهاد خلاقیت و دید از چند زاویه به 1مبحث واحد رو یاد گرفتن میدی
بله منم پیشنهاد Big Picture میدم

درضمن همزمان با خوندن واسه کنکور روی طرز حرف زدنت هم کار کن، وگرنه از در خونه پاتو نمیتونی بذاری بیرون.. چه برسه دانشگاه توی یه شهر دیگه رفتن.. یه جاهایی حتی اگه حرفات درست باشه ولی مدلی که بیانشون میکنی از بار تاثیرگذاریش کم میکنه
راستی خیلی به خودت مطمئنی.. ولی نظر من اینه اول بذار دانشگاه بری، 4 سال بیا یه شهری مثل تهران، 4 سال دیگه اگه عوض نشدی و همینقدر ترک موندی اون وقت بیا من بحثمو باهات ادامه میدم..
این آخری رو کاملا جدی گفتم.. منتظرتم..

هی میخوام بحث یه طوری جمع بشه نمیذاری که اه....

 

بازم باید طومار بنویسم

 

1جناب عالی عادت داری هر چی دلت میخواد به طرف بگی ولی نه تنها حاضر نیستی طرف جوابت رو بده بلکه کوچک ترین حرف رو بهونه میکنی و میگی آآآآآآآآخخخخخخخ

به من توهین شد!!!

 

یه نمونه ش مثال دوستت آز که زدی!!

 

شاید خانواده آز بی اخلاق باشن خودت هم میدونی این رو به یه قوم و ملت نمیشه نسبت کامل داد

باز هم رسیدیم به این که چیزی رو که برای خودت نمی پسندی بزای دیگران نپسند!!!

شما رسما و علنا یه قوم من توهین میکنی (نه با حرف با اون شکلکی که آخر پاراگراف بحث دوستت آز گذاشتی)

بعد من کوچک ترین حرفی بزنم میخوای پیرهن عثمان کنی

حالا خوبه من بیام بگم چون مهاجم ها و تروریست های مجلس ایران از یه قوم خاصی هستن پس....یا چون پژاک اهل یه قوم خاصیه پس همه ی اون قوم همون جوری اند!!!

لا اله الا الله دختر خوب جواب های هوی!!!دهن آدم رو باز نکن

 

 

من سر شما خالی نکردم

فقط گفتم اگه یه موقعیت حساس مثل شعر گفتن حداد عادل علیه زبون تورکی جای شوخی داره پس خلیج العربی هم جای شوخی داره دیگه؟؟که شما متهم م کردی به وطن فروشی و بحث شروع شد

حداقل تو دل خودت انصاف رو رعایت کن!جز این بود دعوای ما؟؟؟؟؟

 

 

اومدی میگی آخه حواسم نبود شما همه چیز رو تقسیم میکنید به ترک و غیر ترک

 

اولا که فعلا تو این کار رو میکنی!! تماما داری یه اخلاق بد رو به یه قوم نسبت میدی این بار چندم ته؟؟؟شمارش از دستم رفته!!!

 

آره با تو بودم که بدون تعصب بفهم

چون من با دلیل حرف میزنم تو برمیگردی مثل خود شاخ پندار های مجازی سعی میکنی با نیشخند خودت رو شاخ نشون بدی و مثلا بحث رو ببری

 

میدونی چرا میگم بدون تعصب بفهم؟؟چون

 

من میگم فرهنگ تورکی به تاراج رفت تو میگی کردستان مشکل مالی داری!!

حالا کی باید بفهمه؟؟

 

من با سواد تاریخی نیستم فقط برخلاف شما که الهامات دریافت می کنی در مورد درستی یا غلطی یه موضوع من از آدم های تاریخ شناس می پرسم و کتاب های تاریخی بدون سانسور و تحریف رو باز میکنم جلوم!!!

 

 

 

کی گفت ما خودمون رو تافته جدا بافته میدونیم؟؟ولی هر کس برای حق خودش گلو جر میده..

 

 

 

اولا سر آسیمیله شدن آره مردم هم تقصیر کارند ولی فقط یه عده شون

 

الان از وقتی فضای تلگرام و اینستا اومده خیلی ها سر عقل اومدن مخصوصا تیم تراکتور آذربایجان خودش تبدیل شده به یه کانون برای درست کردن همین موضوع

 

مردم تورک فارسی حرف زدن رو افتخار میدونن؟؟آره فقط یه عده شون!

ولی با این که میدونم اهل فوتبال نیستی یه بار تو یکی از بازی های تراکتور تی وی رو باز کن و نگاه کن همین مردم 75000نفر با هم گلوشون رو پاره میکنن و یه شعار تورکی رو دقیقه 15 هر بازی تکرار میکنن

اون شعار اینه:تحصیل به زبون تورکی باید برای هر (تورک)فراهم بشه!!

 

 

 

ولی جواب این حرف تون که مردم مقصرند یه حدیث از حضرت علی

که میگه مردم به دین حاکمان اند

یعنی تا حاکم یه غلطی نکنه و برنامه آسیمیله راه نندازه مردم خودشون با زبان شون این کارو نمیکنند

مثلاا قانون گذاشتن معلم لهجه دار استخدام نکن

خب تورکه میخواد معلم بشه مجبور اون قدر فارسی حرف بزنه تا لهجه فارسی بگیره

 

 

 

 

وقت و بی وقت به من تیکه میندازی و تورکها رو بی اخلاق و بی ادب نشون میدی؟؟؟

 

همین تورک ها توی بازی تراکتور برای زنها و دختر ها چهشعر ها که نمیخونند که آره حق شما ضایع شده و شما باید بیایید استادیوم و شما باید آزاد باشید اما برو بدن تو استادیو های دیگه برای تحقیر طرف فقط به نوامیس اون فحش جنسی میدن!!!
 

برای دیدن تشویق تورک ها بررای حق آزادی خانوم ها تو اینترنت یه سرچ ساده بزن ضرر نمیکنی ترجمه شعر ها و سرود هاشون رو زیر نویس کردن برو ببین

 

 

 

 

 

 

 

 

من روی نحوه حرف زدنم کار کردم و تا آخر عمر خواهم کرد

فقط مثل شما نمیام با کنایه توهین کنم رک عیب طرفم رو بهش میگم که باعث میشه فکر کنه لحنم بده

 

عیب تو که باعث بحث شد این بود که از نژاد چرستی فارس ها دفاع کردی و با هم چین موضوعی مهمی  مثل زبون مادری شوخی کردی

من مثل شما نیستم عیب خودم رو نبینم من هم عصبی شدم رو تند رفتم ولی حداقل به 40 میلیون انسان توهین نکردم مثل شما !!!حداقل یه ملیت رو به یه چشم ندیدم!!!!!

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

خانوم محترم من 18 ساله دارم تو وسطه وسطه وسطه تهران زندگی میکنم

 

 

نه اونقدر پایین شهر که از مدل نشست و برخواست مرفه ها بی خبر باشم

نه اون قدر بالا شهر که نفهمم جایی جز زعفرانیه  چه طوریه!!

 

من بعد 18 سال یعنی از لحظه ی تولد تا همین بحث کنکور

تو مدارس مختلف تهران از ابتدایی دم درمون بگیر تا نمونه دولتی وسط تهران

و تا تیزهوشان بالا شهر تو همه جای تهران رفت و آمد داشتم

 

وو این طوری به خودم مطمئنم!!!

 

نه تنها عوض نشدم بلکه همین قدرم تورک موندم!!!

اولا که نمیدونم چی شد فکر کنی من ساکن آزربایجانم و تو تهران نیستم

من همون قدر آزربایجان رو دیدم که شما چین رو دیدی!!!ولا غیر

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

اگه به خاطر عصبانیت حرفی از دهنم خارج شد که بی دلیل و بی گناه شمارو ناراحت کرد عذر میخوام

آخرین حرف شما 18 سال قبل از این که روی صفحه لپ تاپ تون بشینه رو من جدی گرفتم

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

در آخر اگه مایل بودین و اگه وقت اضافی داشتین و اگه می خواید بدونید چرا بهتون گفتم بی سواد تاریخ

 

برید و تاریخچه ی شهر سنندج رو بخونید!!! فقط خواهشا خواهشا از منابع بی طرف بخونید

 

اگه روزی این کار رو کردید

همون قدر که از تورک ها متنفرید به خاطر این که آز گفته شوهر تورک نمیخوام!!

همون قدر که از تورک ها متنفرید چون از یه تورک خورردید!!!

 

و همون قدری که از تورک ها متنفرید چون من تورکم! وبا لحن بدی باهاتون حرف زدم!!!

 

از یه قوم خاص هم متنفر خواهید شد(که من حالا اسم ش رو نمیگم)

و این در حالی که من حتی با وجود اون تاریخچه  شهر سنندج از اون قوم متنفر شدم!!!

 

 

در ضمن تو این 18 سال از بقال سر کوچه تا مدیر مدرسه تیزهوشان کسی به من نگفته لحن ت بده!!!

 

 

من تهران موندم هنوز روی تک تک اعتقاداتم چه مذهبی چه قومی پا فشاری میکنم و این به معنای تعصب نیست چون من هر ثانیه تک تک اعتقاداتم رو میذارم جلوم با شرایط تاریخ و آینده و کشور های خارجی مقایسه شون میکنم با عقل و منطق آدم ها مقایسه شون میکنم فیلتر شون میکنم و آخر سر هر چی موند رو براشون جونم رو هم میدم

 

آره جونم رو میدم چون میدونم برخلاف خیلی ها اعتقادات من به خاطر جبر جغرافیایی نیست اعتقادات من حاصل فکر کردن هامه!!!!
 

 

 

والسلام

 

 

 

 

 

پاسخ:
آقاجان من اشتباه کردم اولش گفتم ما همه با همستیم ..  ترک ها خیلی هم خوبن و با اخلاقن و عصبی نیستن و امیدوارم اگه کسی اسم کوچه خیابوناتونو عوض کنه دستش قلم شه و یه روزی بتونید جدا بشید و...

با این پان ترک ها بحث نکن

ته تهش می بینی یه بچه 16 الی 20 ساله نشسته پشت کیبورد داره تایپ میکنه یا نهایت یه شخص 30 الی 40 ساله و یا بزرگتر که عقلش اندازه یه بچه 6 الی 7 ساله قرن بیسته و نه 21!!

میگن در خانه اگر کس است یک حرف بس است

بالاترین مقام مملکت و اکثر مسئولین کشور ترک هستند و این پان ترک ها طلب کار، اصلا شاید ایرانی ها نباشند و فارسی را یاد گرفتند جهت تفرقه

دست پیش میگیرن که پس نیفتن

اما هرگز نمیشه بر اساس زبان بر کسی برچسب خوب و یا بد زد، من ترک های خیلی خوب و با شخصیت زیادی را میشناسم و برعکس خلافکارهم توشون میشناسم

خوب و بد همه جا هست 
اما در مورد نسل کشی، بهتره سکوت کنیم، که در این زمینه نیز پان ترک های ترکیه حرفی برای گفتن باقی نگذاشتند! با ظلمی که در حق کردها،ارمنی ها ،چرکس ها و یونانی ها کردند.

رییس فرهنگستان ادب هم که ... ولش کن در موردش صحبت نکنیم بهتره

در ضمن جواب اون نظر که دادی: 1. من عزیز شما نیستم 

حیلی باحاله D:

اون دزده را هم یه جوری از طریق یک نامه پرینت شده در صندوق یا اتاق مدیر لو بده که معلوم نشه کار شما بوده

 

پاسخ:
دقیقا خوب و بد همه جا هست.
نه لو دادنش بدون درگیر شدن خودم سخت نیست..
صندوق رو خوب اومدی :d صندوقمون کجا بود برادر 

من یه جایی تو پیام قبلیک نوشتم که

 

به خاطر خوندن تاریخچه سنندج از اون قوم متنفر شدم!

 

اون اشتباه تایپی درستش....متنفر نشدم هست

منظورم این بود که من متنفر نشدم ولی شما اگه بخونید قطعا متنفر میشید

پاسخ:
آهان.
سعی میکنم وقت کردم بخونمش

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">