ماراتن تا موفقیت

ماراتن تا موفقیت

اگه بگن کدوم فیلم یا کتاب درواقع داستان زندگی تو هست میگم کتاب "تیزهوش" از هرمان هسه.
البته این کتاب شرح زندگی گذشته من هست که ازش عبور کردم.

بایگانی

آخرین مطالب

ترک کام خود گرفتم تا برآید کام دوست

شنبه, ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۹، ۰۳:۳۰ ب.ظ

وقتی داشتم از خونه میومدم مامانم دوتا خورش قرمه سبزی فریز شده و دو بسته گوشت چرخ شده فریز شده برام گذاشت.. خورش هارو همچین گذاشتم ته فریزر که انگار قرار نیست حالاحالاها بخورمشون، مگه الکیه؟؟ خاصن، نمیشه همینجوری خوردشون.. مثل بچگیا وقتی یه چیز خوشمزه داشتیم و میذاشتیم اون آخر آخر بخوریمش.. اون روز یه بسته از گوشت چرخ شده هارو درآوردم و باهاش ماکارونی درست کردم، چقد خوشمزه شد :(( بعد به مامانم گفتم مامان اون گوشته چقد خوشمزه بود! گوشت چرخ شده هایی که خودم خریدم اصلا همچین مزه ای ندارن..

با مقایسه گوشت خونمون و گوشتی که تهران خریدم در فاصله دو روز، تازه فهمیدم من هیچوقت گوشت نمیخوردم تو تهران!!! معلوم نیس تهران چی میدن دست مردم کلا، خیلیا بی انصاف شدن.. من که اینجا نه میوه آنچنان خوبی پیدا میکنم نه گوشت خیلی خوب نه هیچی.. واقعا شهر خودمون بهشته... 

حالا...

اعصابم از دیشب خورده.. هراز گاهی این حالت سراغم میاد.. هی میشینم به مامان بابام فکر میکنم، بعد بی دلیل عذاب وجدان میگیرم، بعد هی به این فکر میکنم دارن پیر میشن :(( و از زندگی لذتی نبردن.. تازه پدرمادر من جزو افراد لارج حساب میشن، البته برای کل خانواده، نه خودشون..

من آدمی ام که نمیگم از زندگی خیلی لذت میبرم، ولی حداقل نمیذارم هم بهم سخت بگذره، پولم رو برای آسایشم خرج میکنم، نگا میکنم من دوساله دارم کار میکنم پارسال یه مسافرت خارجی رفتم، ولی پدر مادرم سی سال کار کردن ولی یه مسافرت دوتایی نرفتن، خیلی ناراحت میشم اگه دنیارو نبینن.. آخه پولاشونو واسه چی خرج نمیکنن؟؟ میخوان بذارن واسه ماها؟ خب من نمیخوام.. به خدا اگه واسه خودشون خرجش کنن من بیشتر خوشحال میشم.. اینهمه از خود گذشتگی، که دیگه حتی عادت کردن به این سبک زندگی برای کی؟ برای چی؟ مامان من تو خانواده ای بود که از بچگی با خدمتکار بزرگ شد، بعدالان جوری به این سبک زندگی عادت کرده که خودش رو کاملا فراموش کرده.. دلم میخواد من این راهو نرم.. ازدواج هم بکنم بازم خودمو فراموش نکنم، خودمونو فراموش نکنم، اگه بچه ای هم داشته باشم درعین حال که دوسش دارم و براش وقت میذارم ولی یه چیزایی رو هم به خودم اختصاص بدم، به خودمون اختصاص بدم.. باور کن این هیچ مغایرتی با یه والد خوب بودن نداره...

حالا من قبل از اینکه سرکار هم برم تقریبا ولخرج بودم، برای لباس همیشه خرج میکردم، ولی دیگه بعداز سرکار رفتنم hobby های بیشتری برای خودم اضافه کردم.. ولی میبینم پدرمادرم خیلی کم لباس میخرن برا خودشون، یا مسافرت نمیرن(البته مسافرت خانوادگی هرسال میریم، ولی من منظورم مثلا مسافرت دوتاییه)، اعصابم خورد میشه.. بخاطر همین دوس دارم مجبورشون کنم، ماشالا وضعشون خوبه خودشون، ولی دوس دارم من تدارکشو ببینم، که تو عمل انجام شده قرارشون بدم.. همون ماه اول که حقوق گرفتم به مامانم گفتم میخوام بیلیط بگیرم با بابام دوتایی برن کربلا، مامانم خیلی وقته دوس داره بره قبلا هم خودش داشت با خالم میرفت ولی بابام هیچوقت نذاشته، بخاطر پولش نه ها کلا مخالفه ، میخواستم من مجبورشون کنم، که آخرش هم باز بابام مخالفت کرد..

وقتی بچه تر بودم فکر میکردم بچه حق و حقوقی داره، هی میگفتم چرا مثلا الان بیشتر از اون چیزی که باید بهم پول نمیدن؟ ولی هیچوقت به خودشون فکر نکردم که پس خودشون چی؟ چقدر از پولایی که درمیارن رو صرف خودشون میکنن؟؟؟؟

الان که فکر میکنم میبینم چقدر پررو بودم...

 

۹۹/۰۲/۱۳ موافقین ۲ مخالفین ۰
شاداب :)

نظرات  (۱۳)

من در عین خسیس بودن آدم ولخرجی ام. یعنی خرید که میکنم موقع کارت کشیدن عذاب وجدان میگیرم ولی همیشه اون عذاب وجدان رو سرکوب میکنم :دی به نظرم کار درست‌ همینه مگه چقدر عمر میکنیم که حسرت چیزایی که دوست داریم و میتونیم داشته باشیم رو بکشیم؟؟؟؟؟

لازمه بگم منم از اون دسته بچه پررو هایی بودم که فکر میکردم وقتی برام خرج میکنن وظیفه اس (آیکن تاسف) خداروشکر چندساله به راه راست هدایت شدم...

چقدر دوست دارم دیگه پدر و مادرم نگران من و برادرم نباشن و برای خودشون زندگی کنن :(((((((

پاسخ:
نگران رو که همیشه هستن، ولی باید مجبورشون کرد یکم هم به فکر خودشون باشن
من که میخوام بعداز کرونا به زور بفرستمشون یه مسافرت دوتایی، بیلیط هم میخرم هتل هم رزرو میکنم که نتونن نرن

سلام

پدر مادر من معمولا هرجا میرن یکی باهاشون هست . داداشم یا من البته قدیما

من که سه چهار ساله علم استقلال دست گرفتم و خودم تکی میرم سفر 

واسه ماه اینده هم قصد دارم برم یه چند روزی سفر دنبال فسق و فجوررررررررررر

پاسخ:
ای بابا بذارین راحت باشن

ماه آینده کرونا تموم میشه؟؟؟؟ (چپ چپ نگاه کردن)

کجا میخوای بری؟؟ قبول نیست منم میام :))) (راست راست نگاه کردن)

در مورد گوشت قرمز 

واقعا که گوشت نمیخوری ؟

من عاشق گوشت قرمزم . حداقل 6 روز در هفته!

پاسخ:
گفتم گوشت نمیخورم؟ کجا؟ 
من از یه خانواده گوشت خور میام :)) من تو عمرم ماکارونی رو با سویا نخوردم، بقیه چیزا که بماند
عسیسم به فاصله دو روز هم گوشتی که مامانم داده رو خوردم هم گوشتی که خودم خریدم، این خودش نشاندهنده سرعت گوشت خوردنه :))

حداقل 6 روز؟ :)) حداکثر چند روز؟ از بابای من بدتری

آهان الان دیدم، اونجا که نوشتم فهمیدم هیچوقت گوشت نمیخوردم تو تهران رو میگی؟؟ اون کنایه بود یعنی گوشتای تهران به درد نمیخورن بی مزه هستن.. کلا شهرستان چیزای خوشمزه زیاد پیدا میشه برعکس تهران.. چون من بابام قصاب آشنا داره که خودش مثلا گوسفند هم داره و اصلا هم آشغال اینا نمیده به گوسفندا بخورن چیزای خوب میخورن، بعد بابام میره پیشش یه گوسفند به سلیقه خودش انتخاب میکنه و اونو براش سر میبره (طفلی گناه دارن گوسفندا ولی خیلی خوشمزه ن چیکار کنم :)) )

بابا،مادر پدرم منو فسیل کردن،اینقدر میگم خودتون برید،نمیرن،میگن ما بی شما هرگز:///

بعد تصور کن منو برادرم،حداقل تا ۲ساله اینده شاید دوهفته ازاد داشته باشیم واسه سفر و اینا:////

خلاصه کچل شدیم رفت،برا اینکه خودشون تو سفر عذاب وجدان نگیرن،به ما عذاب وجدان میدن:///(ایکن بیشعور قدر نشناس)

اینا هیچ،وقتی خیلی سه پیچ میشم که حتما یه کاری بکنید،یه وقتی ،یه چیزی واسه خودتون بگیرید،یهو برا سکوت از سمت من،میگن خرج دارید تو و برادرت:///

بابا چه خرجی اخه،یه عروسیه دیگه،اصلا من ازدواج نمیکنم،بیا برو تو:///

تازه قسمت فانه قضیه اینه،بابام با لحنی که جیگر ادم اتیش میگیره،میگه من که مشکلی ندارم،مامانت نمیاد بدون شما دوتا:-))))

پاسخ:
مگه چیکار میکنید که تو 2 سال قراره فقط 2 هفته وقت آزاد داشته باشید؟
حب راس میگن انقد پرخرج نباش دختر :دی 

تعطیلی هر کدوم جدا جدا شاید نزدیک ۱ماه بشه تو سال،ولی همپوشانی دارن،سرجمع دوهفته نمیشه:///

من درگیر امتحان و...اونام،اون درگیر شیفت و اینا!!

امتحان که میگم شرایطش تو خونه ما فرق داره،تصور کن من دوسال امتحان بین پایه داشتم (از چرت ترین امتحانات عالمه)یه بارم پامو از خونه به جز واسه کلاس بیرون نذاشتم:///کلا انواع و اقسام امتحانات در خونه ما ،دارای ارج‌ و قرب بالایی هستن :///

پاسخ:
پزشکی میخونی؟ تو مگه 19 سالت نیست امتحان بین پایه کی بوده مگه؟ 
امتحانات نزد پدر منم خیلی ارج و قرب دارن، ولی مامانم ایزی گویینگ تره :دی
درمورد اون موضوع هم نه عزیزم، اصلا.. یکم چشام درد میکرد دیشب

شاداب لایک داری،منم با نفس تشت مشکلی ندارم😂😂😂

ولی چون احتمال میره کیس مورد نظر تشتی!!پیدا نشه،این مورد رفته تو دنیای موازیم😌😌

۵ تا رو بده ببینم✋🏻

بیا سریع تر از دیزنی لند بنویس ببینیم چه کردی😍😍

پاسخ:
آقا من رعشه بر اندامم فکنده شد :)) تو از کجا میدونی من دیزنی لند رفتم؟؟؟؟؟  همکلاسیمی؟ :))))) خدایی وبلاگمو چطور پیدا کردی؟؟؟ هرکی هرچی میگه فکر میکنم همکلاسیمه :)) حالا البته همکلاسیام هم نمیدونن من دیزنی لند رفتم :دی اینم هست
اون تشت شیر و اینا اصلا به تو نمیاد جدی :دی بیخیالش شو بنظرم

ببین کرونا هم تموم نشه من دیگه عنان اختیار از کف دادم و دلم سفر میخاد . پارسال که فقط یه سفر خوب رفتم با ماشین خودم .امسال با پرواز میرم زود برگردم . سفرای ما داخلیه مثه شما باکلاس نیس . ایش

.

و اما گوشت قرمز ، عموما جز جدایی ناپذیر ناهار منه 200 گرم . رژیمم رو واست میفرستم . آیکن تیرانوزورس گرسنه

پاسخ:
تو اگه بخوای شیش تا سفر چین میری :)) تازه گفتم منم میام درواقع ینی منم ببر بود :دی... بیا و یکم دست و دلباز باش، با من یکم مهربان باش
پارسال کجا رفتی؟ بعد شماها تنهایی تو سفر چیکار میکنین؟ 
آهان راستی تو باشگاه میری، چرا من فکر میکردم فقط باید سینه مرغ بدون چربی بخورین؟ (آیکن تفکر) بفرست رژیمتو

من که نچ،پایه های دیگه منظورم بود🤔🤔🤔مگه فقط پزشکی پایه داره🧐

عشقم تو کل دنیا به جز اونور،سه تا دیزنی لند هست،یکیش تو شانگهای!!

دیگه رفتی چین، دیوار رو ندیدی،خیلی ضایع میشد دیزنی لند هم نمیرفتی:///

۷۹میشه ۲۰سال ها🧐🧐🧐

من با ۲۰سال سن چطوری همکلاسی تو میبودم شاداب🤔🤔جا داره بررسی کنی😑😑کسی ندونه فکر میکنه تو بلاگ ،واسه دوست پسرای قبلیت نفرین نوشتی،...چیزی نیست که،نترس عشقم😌😌

اره دیگه ،چون خیلی عجیب میشدم با اون شمایل ،منتقل شد به موازی،ولیییی این چیزیو ثابت نمیکنه،شاید منم بتونم مهربون باشم ،هوووم؟؟😑

خوشا به سعادتت،تو خانواده ما فقط واسه خودم ارج و قرب نداشت،که با اعمال زور ارج و قرب دارش کردن:////

نقرس میگیرید همتون:///

پاسخ:
آهان خب پس، چی میخونی حالا؟ :دی
باهوشیا :دی آره اگه دیزنی لند هم نمیرفتم دیگه خیلی خسران بود.. بابا پکن خیلی دوره از شانگهای.. باید یه دور دیگه هواپیما سوار میشدیم دیگه وقتم نبود
دوس پسراااای قبلی؟ :))) حالا چرا ناراحت؟ :دی
مهربون هستی ولی رمانتیک فکر نمیکنم :دی

من هروقت خواستم به زور واسشون کاری کنم عصبی شدن😑😑😑

به خاطر همین بدون مشورت باهاشون کاری نمی کنم که اونم همیشه مخالفت میکنن!!!

من دقیقا برعکس خانواده عاشق مسافرت تنهاییم!!!!!

چرا من hobby رو توی پست دیدم یاد شکلاتش افتادم؟؟؟

 

پاسخ:
حالا مامان اینای من عصبی نمیشن ولی هی میگن دخترم دوس نداریم پولاتو واسه ما خرج کنی و اینا، یا اگه چیزی بخرم واسشون ازش استفاده نمیکنن، برا مامانم چندتا کرم خریدم بعد گذاشته یه گوشه، میگم مامان استفاده کنی من خوشحال تر میشمااااا :))
آقا بیایین به من بگین مسافرت تنهایی کجاش جذابه؟ مثلا چیکار میکنین؟ 
من زوجی دوس دارم.. حالا با دوست به کنار لذتش جداست، ولی بعداز تاهل و بچه دار شدن هم دوس دارم هر ازگاهی زن و شوهر باهم دوتایی مسافرت برن
چون یه شکلات خوشمزه ی بنفشه :))

اینقدر که من بند و بساطمو تو کامنتا ریختم وسط،یه اشنا فقط همین کامنتا رو بخونه میفهمه کیم،اشیل نمیشه ولی اندازه انگشت کوچیکه پا درد داره:////

چهارتا رشته اول علوم تجربی امتحانات بین پایه دارن،منم یکی از همینام🙃

خودت نمیتونی رمانتیک باشی:///میتونم😌😌

من به نظر مهربونم،ولی درونم یکم سیاه تر از این حرفاست!!

اقا من در جریان نیستم،تو سریع تر بیا بنویس چه کردی،چی خوردی،ما رو کنجکاو کردی باید پاسخگو باشی!!،تازه تا جایی که خبر دارم،حتما هواپیما لازم‌ نبودی،یه چینه و یه قطار پر سرعت مغناطیسیش !!

ناراحت🤔🤔کی گفتم ناراحت🧐🧐🧐

پاسخ:
پس اگه منو یکی پیدا کنه کل هیکلم درد میگیره
تو پلیدی کلا، پناه میبرم به خدا از دست آریانه
خیلی وقت میبره، بعد مثلا پست قبلی رو نوشتم الان چندتا چیز یادم افتاده ننوشتم، دیگه هم نمیشه اضافه کنم بی مزه اس، بخاطرهمین میخوام یواش یواش بنویسم و وقتی مطمئن شدم همه چیو نوشتم منتشر کنم
نه پکنو با هواپیما باید میرفتیم، با همون هواپیما هم 2 ساعت و نیم پروازه.. قطار پرسرعت حدود 300 کیلومتر بر ساعت سرعت داره، اینجوری 6 ساعت باید میشستیم تو قطار.. کلا 11-12 روز اونجا بودم دوتا شهر رفتم، دیگه حالا یک روز هم صرف مسافت پکن نمیشد.. سری بعد پکن میرم، یه وقتی میرم که بتونم حداقل 20 روز چین بمونم
نه اشتباه شد :)) من چون با لپ تاپ باز میکنم این استیکرایی که میذاری مشخص نیستن زیاد، بعدن با گوشی رفتم دیدم ناراحتی نبود :))

سلام :))))) 🙃🙃🙃

جونم برات بگه سفر تنهایی فقط اونجاش که پشت فرمون آهنگ گوش میدی و فکر میکنی بدون اینکه لازم باشه برای کسی توضیح بدی چرا ساکتی حتی اگه لازم شد گریه میکنی. یه جورایی واسه تخلیه شدن خوبه ( هرکی به من بگه افسرده ایشالا کچل شه )😁😁😁

از اونجایی که به شریک زندگی اعتقادی ندارم این سفرهای رمانتیک و عشقولانه رو نمی تونم تجربه کنم ولی خب آره!!!  بعضی وقتا با خانواده یا دوتایی با یه دوست خیلی صمیمی هم خوش میگذره😉😉😉

 

 

پاسخ:
برم سفر بشینم گریه کنم؟ nooooooo thank youuuuu :)))))
خب همین داخل شهر هم میشه نشست پشت فرمون بعد با آهنگ گریه کرد :)) لازم نیس اینهمه آدم بره مسافرت برا گریه :دی
شریک زندگی بدبخت چشه :)) شکست عشقی خوردی یا بی احساسی؟ :دی 
شوخی میکنم

مسافرت مجردی عالیه!!!

بذار از یه جهت دیگه تلاش کنم شاید درک کنی چه بهشتیه!!

ببین از ۵تا مسافرت دسته جمعی اگه تو هر سال میری،یکیش باید مجردی باشه.

دسته جمعی محشره،عالیه،خوش هم  میگذره،ولییییی،باید با جمع هماهنگ شی:///

تصور کن من تنها برم دریاهای جنوب امکان نداره صبح برم بیرون،جزغاله میشم،قشنگ رسپشن تو چشاش یه «جغدی تو»خاصی بود،حالا با جمع رفتیم،پدر منو در اوردن،بیا بریم فلان ،بیا خرید،بیا بهمان،نمیخواام بابا،تا یه کلمه هم میگفتم ،رگبار فحش بود که سمت من میومد،از ضد حال گرفته تا ...،شمال یعنی بگیری مثل خرس بخوابی تو رطوبت،بقیشم غروب به بعد بری لب دریا،بری جنگل پوفک بخوری،من کباب نخوام باید کیو ببینم،غروب بدون افتاب بری شنا سگ لرز بزنی!!مسافرتی که جاهای دیدنی داره هم همین،بابا من خرید نخوام همراه داشته باشم باید چی کار کنم؟؟صد ساعت تو هر شاپینگ وایسا،برن دونه دونه تن بزنن،نظر بده:///من عشقم اینه برم کافه گردی،رستوران های مختلفو امتحان کنم،برم بشینم دونه دونه از جاهای تاریخیشون عکس بگیرم،چیه میگ میگ طور هر کدوم ۳۰مین وایمیسن،یه روز اخرم فورس خرید بذارم!!اینا همشون ادم پایه میخواد،کی بهتر از خود ادم ،نق نق هم تحمل نمیکنی!!

میگیری چی میگم،تو مجردی،شاه خودتی،گدا هم تویی،هرکار عشقت کشید میکنی،تازه نصف خودشناسی ها هم همون موقع به وجود میان!!با افراد جدیدم اشنا میشی!!گرفتی؟؟؟

پاسخ:
5 بااااار در سال؟؟ چه خبره :))
اینایی که توصیف کردی رو میتونم درک کنم، من مسافرت خانوادگی رو زیاد باهاش مشکلی ندارم، کم و بیش چیزایی که گفتی توش اتفاق میفته ولی درمجموع بازم دوسش دارم چون با خانوادم وقت میگذرونم، ولی خب مسافرت با دوست متفاوته بخاطر همسن و سال بودن.. البته با دوست هم ممکنه این حالتایی که گفتی اتفاق بیفته بخاطر همین هر دوستی هم به درد مسافرت نمیخوره، باید خیلی باهم مچ باشین
مثلا با رز خیلی بهم خوش گذشت و میگذره چون درحالت کلی خیلی علایقمون شبیه به همه، خیلی حرف همو میفهمیم، بیشتر از 10 ساله که دوستیم، باهم زندگی کردیم، حتی الانم که تو دوتا شهر مختلفیم تقریبا هر روز تلفنی حرف میزنیم یا چت میکنیم، میتونیم یه روز تعطیل حتی 5 ساعت مداوم تلفنی حرف بزنیم(بعضی وقتا اتفاق میفته ها اغراق نیست) مثلا یه دوست دیگه هم داره از دبیرستان باهاش دوسته ولی میگه وقتی باهاش بیرون میره بعداز نیم ساعت یه ساعت دیگه حرفی ندارن بزنن باهم.. باید حرف داشته باشی واسه زدن با دوستت، اگه حرف داشته باشی یعنی پتانسیل اینو دارین که خیلی باهم خوش بگذرونین.. درکل ما دوتا خیلی علایقمون به هم نزدیکه، بخاطر همین هنگ اوت کردن باهمو دوس داریم.. 
آدم مسافرت هم میره باید با همچین آدمایی بره که سر هرچیزی اختلاف نظر براشون پیش نیاد، وگرنه که معلومه خوش نمیگذره

آخه داخل شهر باید برگردم خونه با چشمای پف کرده جلوی مامانم. خب غصه میخوره :((((

بی احساس؟؟؟ اگه تو کل دنیا ده تا آدم با احساس باشه یکیش منم :دی شکست عشقی هم نه تجربه نکردم. فقط به شدت از ازدواج میترسم و دوست ندارم تجربش کنم همین :///// کجا بهتر از خونه بابام :دی

درمورد شوخی هم راحت باش برخلاف ظاهر و لحنم که دیرجوش و مغرور به نظر میاد، بی جنبه نیستم :)))))))))

پاسخ:
یه آب بزن خوب میشه :)) من شیش ساعتم گریه کنم دماغم قرمز شه یه آب میزنم صورتم پنج دیقه بعد حالت عادی پیدا میکنم
خب خیلی عجیبه پس! نمیتونم تصور کنم یه نفر احساسی باشه ولی دوس نداشته باشه ازدواج کنه.. ترست رو درک میکنم، من خودمم میترسم، و اصلا دلم نمیخواد با آدم اشتباه ازدواج کنم ولی خود ازدواج اگه با آگاهی باشه خیلیم خوبه.. خونه بابای منم خیلی خوبه، بخاطرهمین به هر قیمتی حاضر به ازدواج نیستم، خونه بابام هم حتی بگیم نه، خونه خودمم کلی راحته.. ولی درکل خوبه آدم یکیو دوس داشته باشه اونم دوسش داشته باشه

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">