ماراتن تا موفقیت

ماراتن تا موفقیت

اگه بگن کدوم فیلم یا کتاب درواقع داستان زندگی تو هست میگم کتاب "تیزهوش" از هرمان هسه.
البته این کتاب شرح زندگی گذشته من هست که ازش عبور کردم.

بایگانی

آخرین مطالب

این سفید بلوری گوگولی

دوشنبه, ۵ خرداد ۱۳۹۹، ۰۲:۰۰ ب.ظ

جدیدا فک کنم آلرژی فصلی پیدا کردم، بعضی وقتا صبحا همش عطسه میکنم، بعد ساعت 11-12 به بعد خوب میشم دیگه! ینی ببین ما تو این تهران چیا رو تجربه نکردیم.. سر درد و آلرژی و... با همه اینا بیگانه بودم یه زمانی.. بعد چند وقت پیش داشتم تو اینترنت میگشتم ببینم چیکار میشه کرد براش.. و از اونجایی که من کلا قرص خور نیستم مگر اینکه درحال مرگ باشم، دیگه دنبال یه راه حل غیر قرصی میگشتم.. من تو عمرم شاید بگم یکبار یا دوبار مثلا استامینوفن خوردم، یا ژلوفن فقط یکی دوبار دندونم شدید درد میکرد خوردم.. قرص سرماخوردگی هم که شوخی نکن :)) عمرا

بعد یه کامنت دیدم یکی تجربه شو نوشته بود و خداوند خیرش دهد، منم گفتم اینجا بنویسم شاید به درد کسی خورد.. چارش فقط آب نمک یا سرم شستشوعه، به همین راحتی.. حالا سرم شستشو رو هم میشه از داروخونه تهیه کرد، هم میشه خودت یه کم نمک با یه لیوان آب قاطی کنی.. و من چون بازم طبیعی بیشتر دوس، اومدم یه لیوان یکبار مصرف آوردم آب و نمک ریختم حل کردم بعد بینی مو کردم توش :))))))))) (البته فک کنم آدم یه سرنگ بگیره خیلی راحت تره) بعد اب رو کشیدم بالا، بعد بینی مو گرفتم و سرمو بالا کردم تا نریزه، و به این صورت از مجرای بینی وارد حلقم شد :))))) حالا اگه کسی چندشش میشه میتونه فقط تو بینی نگهش داره، ولی من حس بهتری بهم دست میده اگه از بینی بدمش داخل و از دهن بریزمش بیرون :دی کامل مسیر رو طی میکنه :دی

و باورت میشه خوب شدم؟؟؟ تا قبلش داشتم هر نیم ساعت 2-3 بار پشت سرهم عطسه میکردم، تا اینکارو کردم حتی یه دونه عطسه هم نکردم بعدش دیگه.. و وقتی اینکارو میکنم خیلی جالبه تا مدتها دیگه این آلرژی سراغم نمیاد! و بعداز چند هفته باز اینجوری بشم همینکارو دوباره میکنم خوب میشم.. 

درکل نمک خیلی خوبه، دوسش دارم..

ولی خب اینم بگم.. اصلا نباید زیاده روی بشه تو این کار، چون مخاط بینی آسیب میبینه و خیلی بد میشه.. هر از گاهی انجام دادنش خوبه.. حالا آدم هرچیو تو اینترنت ببینه نباید انجام بده، ولی خب چون همه میدونیم غرغره نمک مفیده، گفتم شاید غرغره نمک بینی هم ضرری نداشته باشه :دی

 

پی نوشت: 

از اونجایی که دکتر مهربان خیلی مهربان هستن :دی فرمودن که سرم شستشو بهتره به دلیل اینکه مثل نمک ید نداره و غلظت دقیقی هم داره و مخاط رو تجریک نمیکنه

۹۹/۰۳/۰۵ موافقین ۲ مخالفین ۰
شاداب :)

نظرات  (۸)

اینو از استادمون پرسیدم 

گفت سرم شستشو از آب نمک خونگی خیلی بهتره 

یکی اینکه غلظتش دقیقه و آسیب نمیرسونه

دوم اینکه نمک خوراکی رو بهش ید اضافه میکنن و باعث تحریک مخاط بینی میشه

پاسخ:
آره منم تو سرچ متوجه شدم سرم غلظتش دقیقه و مناسب تره برا اینکار.. ولی فکر کردم چون من خیلی کم پیش میاد اینکارو انجام بدم شاید مهم نباشه زیاد
ولی گفتی ید و اینا پس بهتره همون سرم شستشو بگیرم..
بذار برم به پینوشت این حرفتو اضافه کنم

این روشی که گفتی خیلی خوبه مخصوصا موقع سرماخوردگی و آب ریزش بینی!!

من هم خودم همین روش شما را انجام میدم ولی بعدش تا نیم ساعت حالم دست خودم نیست و وُیه میزنم!! :))

این عکس زیر را نگاه کن ببین میتونی از اینا تو تهران پیدا کنی دیگه تو حلقت هم نمیره! فکر کنم البته!

https://static2.parsnews.com/thumbnail/6A3qGO6v8foG/P8PD9G5lJVZlzCpJDrxzv8SKL2UObsP-ZLeBOTpA6bi7NCbPX4cLHhK1DPqfDPTDIHhTHbUcQC7MUZIKCbZRj6DuvC5P-z4IxdiOoO7q4aQ1pDL1jaO7jg,,/311.jpg

 

البته با قوری هم فکر کنم بشه این کار را انجام داد

پاسخ:
ویه چی هست؟ :))
اوه اوه چه ترسناک بود این عکسه.. چطوری از این سوراخ دماغ به اون یکی راه پیدا کرد :)) نه اینو دوس نداشتم.. قوری رو دماغی کنم کی دیگه تو اون چایی بخوره؟ :)) همون لیوان یکبار مصرف خودم خوبه :)))
دکتر مهربان اشاره میکنن سرم شستشو بهتره.. آب نمک مخاط رو تحریک میکنه.. شاید شما حساسین که با آب نمک ویه میزنین :دی شما همون سرم شستشو بگیرین.. من چون هم خیلی کم نمک میریزم و هم خیلی کم پیش میاد اینکارو انجام بدم ویه نمیزنم :))) حالا نمیدونم ویه چیه ولی احتمالا حالت خوبی نیس :دی

://

من برا اینکه خوابم ببره چند بار انتی هیستامین و قرصای کدوئین دار خوردم:///

قرص را نباید خورد باید زندگی کرد:///

اگه سوالت اینه چرا قرص خواب نمیخورم،باید بگم مامانم قایم میکنه://

ژلوفنم برام مثل نقل و نبات میمونه://یه بار تو ده روز دوتا ورقشو تموم کردم://

معتاد خودتی:///

تفاوت نسل بیداد میکنه:///

کلیه و کبدم سلام دارن:///

اب نمک میکشی بالا؟؟چیزای بهتریم هستا:دی

پاسخ:
:)))))
نه خیلیا مثل تو هستن.. من دوستای خودمم خیلی قرص میخورن.. به سن ربط نداره، واقعا به عادت و استایل زندگی ربط داره.. ایرانی عقده ای هم ده سال از من بزرگتره ولی انواع قرص هارو میخوره
البته من علم پزشکی رو زیر سوال نمیبرم مثل اون یارو کتاب آتیش بزنما :)))) ولی اصلا سر هر چیزی حاضر نیستم قرص بخورم.. به استایل اروپایی کانادایی بیشتر اعتقاد دارم، اونجا سرما بخوری دکتر هم بری بهت دارو نمیدن میگن برو خونه استراحت کن مایعات بخور.. منم همچین مدلی هستم تو مریضیا
ینی استراحت و تحمل درد رو تا جای ممکن ترجیح میدم.. مثلا واقعا آدم یکم دلش درد کنه چرا باید ژلوفن ایبوپروفن بخوره؟؟ دو دیقه آروم بگیر خودش خوب میشه :دی یا مثلا سرم درد کنه میرم آب میخورم بعدش سعی میکنم بخوابم.. سرما خوردگی هم که واقعا چیزی لازم نداره بجز استراحت

ولی برای بیماری های جدی دیگه دارو لازمه..

ولمون کن توروخدا، قرص خواب نخوریا


:)))) مردم کوکائین اسنیف میکنن من آب نمک اسنیف میکنم های میشم خوشحال میشم حالم خوب میشه :)))))  بعد بگو آب نمک بده

اگر واقعا جواب بده، من یکی تاآخرعمرم به عنوان یه طبیب حاذق ازت یادمیکنم

من اونقدر حساسیتم شدیده که گاهی اوقات از شدت عطسه های مکرر کارم به سرم میکشه

پاسخ:
:))
ولی جدی هروقت امتحان کردین لطفا حتما نتیجه رو بهم بگینااا باشه؟ امیدوارم واسه شمام جواب بده

سلام 

اومدم بگم جواب داد(آیکون چشم قلبی)

اعتراف میکنم فکرنمی کردم جواب بده، آخه من روش های زیادی رو امتحان کرده بودم. 

خلاصه که خیلی خیلی ممنونم، انقد که کیبورد از تایپ کردنش قاصره💛

 

پاسخ:
عهههه واقعا؟؟؟؟ چقد خوشحال شدم شنیدم
امیدوارم تا مدتها سراغت نیاد :*
تشکر نیازی نیست عزیزم فقط اگه برام دعا کنی به چیزی که میخوام برسم خیلی لطف کردی :دی مرسی :)

سلام. بهترین تجویز تو این یکی دو سال برای من همین آب نمک رقیق از بینی بوده. البته بعد از بخور میکس آویشن و مورد و اکالیپتوس. به همراه یک شربت گیاهی که دوباره ترکیبی از گیاهان ذکر شده هست. باورت نمیشه اما کلا ریه رو تمیز می کنه و احتقان بینی رو برطرف، به ویژه برای کسانی که سینوس هاشون گرفته یا به اصطلاح پر شده. (شربت سینه ساده مثل اسپکترانت به همراه نوشیدن زیاد آب در ططول روز نیز بسیار بهم کمک کرده)

پاسخ:
سلام. مرسی که تجربه تونو گفتین تا بقیه هم استفاده کنن
خیلی چیز بدیه واقعا

ممنون از شما. البته این رو صدا و سیما باید روزی یک بار جای اخبار ساعت هفت شب که تقریبا به درد هیچی نمیخوره به ملت بگه که بسیاری از گیاهان دارویی در زمینه پیشگیری بهتر از خیلی داروهای شیمیایی در درمان هستن. یعنی هر شب یک گیاه رو معرفی کنه.

پاسخ:
اونجوری نونشون آجر میشه احتمالا

حتما،

باکمال میل و از ته، ته دل برات دعا میکنم💛

پاسخ:
لطف میکنی:*

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">