ماراتن تا موفقیت

ماراتن تا موفقیت

اگه بگن کدوم فیلم یا کتاب درواقع داستان زندگی تو هست میگم کتاب "تیزهوش" از هرمان هسه.
البته این کتاب شرح زندگی گذشته من هست که ازش عبور کردم.

بایگانی

آخرین مطالب

حداقل تمام سعیمو میکنم مامان خوبی بشم

جمعه, ۸ اسفند ۱۳۹۹، ۰۲:۵۰ ب.ظ

میدونی تو اینستاگرام خیلی وقتا پایین بعضی پست ها که به پدرمادر ربط پیدا میکنه کامنتایی میبینم که میفهمم اکثر ایرانیا روابط خوبی بین پدر مادراشون برقرار نیست، یا حتی خودشون باپدراشون... و خیلی برام عجیب بنظر میرسه.. چون بابا مامان من از اینان که وقتی میرن پیاده روی دستای همو میگیرن، یا مثلا یه عکس گرفتن از دیروز که باهم رفته بودن پارک دوتایی داشتن الاکلنگ میکردن :)))) بانمکن یا نه؟ :))

بخاطرهمین نمیتونم درک کنم کامنتای دختر پسرارو درمورد پدر مادراشون.. که مثلا مامانشون با القاب یکم غیرمحترمانه باباشونو صدا میزنه.. یا برعکس... یا مثلا باباهاشون به بچه ها میگن تو آدم نیستی فلان.. از این جور موارد... بخاطر همین خداروشکر میکنم که این چیزا برام ملموس نیست... قطعا بابا مامان منم یه تایمی مخصوصا وقتی عمه هام خیلی تو زندگیمون حضور داشتن مشاجره داشتن، ولی با کمرنگ کردنشون تو زندگیمون الان خیلی وقته آرامش داریم.. ولی درکل هیچوقت از گل نازکتر از بابام نشنیدم به مامانم بگه، یا بابام به ما بگه..

نقش بابا و رفتارش با مامان توی خانواده خیلی مهمه... و از اون ور رفتار مامان با بچه ها خیلی مهمه.. یه زنجیره اس... 

من خودم شخصا کمبودام بیشتر مربوط میشه به زود جدا شدن از خانواده.. شاید اگه تو خونه بودم حداقل تا 18 سالگی الان با خیلی از مشکلات مواجه نبودم.. ولی خب دیگه هرکسی یه جوری تو کودکی آسیب میبینه.. 

یه سخنرانی از دکتر هلاکویی دیدم میگفت تا سه سال اول زندگی 30 درصد از شخصیت بچه شکل میگیره، تا هشت سال اول 80 درصد، از هشت تا سیزده سالگی حدود 90 درصد...

من در بحبوبه 13 سالگی در آستانه مقدمات برای جدایی از خانواده قرار گرفتم.. احتمالا حدود 10 الی 15 درصد آسیب دیدم.. که بازم خدارو شکر :دی... اگه بیشتر بود احتمالا چیز داغونی ازم درمیومد :دی

درکل برنامه دارم واسه بچه خودم تا 13 سالگی به شدت حواس و انرژیمو بذارم و طبق اصول پرورشش بدم که همین کسری 10-15 درصدی منو هم نداشته باشه... دیگه تا 25 سالگی هم اگه اشتباه نکنم میگن اون ده درصد باقیمونده هم کامل میشه، که حالا حواسم به اونم امیدوارم باشه.. اوه اوه چه پوستی از آدم کنده شه :)) زبونی راحته، ولی همون 13 سال هم کم نیست

درکل بنظرم هرکسی که بی برنامه بچه دار میشه قاتله... من اگه فکرکنم امادگی روحی روانی مالی تربیتی شو ندارم بیخود میکنم بچه بیارم.. اینهمه آدم مشکل دار و مریض روحی با ظاهر موجه که ریخته تو جامعه... بچه فقط زاییدن و تامین خورد و خوراک و لباس نیست..  

 

بعدا نوشت:

الان یه ویدیو تو اینستاگرام دیدم یه مامانه بچه شو گم میکنه وفلان.. بعد یه نفر کامنت گذاشته: به کودکان خود قلاده ببندیم.. بعد 635 نفر لایک کردن!!!!!! و 52 نفر هم کامنتشو ریپلای کردن... یکی دوتاشو نگاه کردم یکی نوشته بود بامزه ترین چیزی که امروز خوندم (با کلی اموجی خنده)

 

باورم نمیشه!!!!!! خدا رحم کنه!!!!!!

۹۹/۱۲/۰۸ موافقین ۳ مخالفین ۰
شاداب :)

نظرات  (۳)

سیزده سالگی چرا میخواستی از خانواده جدا بشی؟؟؟

 

 

 

 

 

 

یه آیدی اینستاگرام میخواستیم به ما نداد!!!!

:)

 

 

پاسخ:
میخواستم که نه.. خانواده میخواستن.. و شد
بخاطر درس و پیشرفت و اینجور صحبت ها :)) آخرشم چیز شاهکاری ازم درنیومد :))
اینستاگرام چیه؟ من کجام؟ اینجا کجاست؟ :دی

من توانایی مادر شدن رو به عنوان یه زن که خب احتمالا دارم!،دوست دارم...ولی با وجود ادعای ریسک پذیریم،از ازدواج و مشتقاتش میترسم...شاید بهم نیاد ولی فکر میکنم واقعا تحمل اون حجم از مسئولیت رو ندارم...اما محبت کردن،مهر دادن،عشق دادن،دنیا رو نشون دادن،زندگی رو یاد دادن،بزرگ کردن و مواظب بودن،دیدن و همراه بودن تو تک به تک لحظه های زندگی و شناختن یه نفر رو خیلی دوست دارم،اون مهر و محبت خالصانه رو خیلی دوست دارم کلا...

باشد که مادری که میشی با تصویر و ایده‌ال و برنامه‌های خفنت یکی باشه:-))

#سریع تر مامان شو:دی

پاسخ:
واقعا هم ترس داره حق داری.. بنظرم اگه کسی نترسه یا هیچی نمیدونه و جدی نگرفته قضیه رو، یا اینکه واقعا واقعا آماده است همه جوره و صد درصد که خب احتمالش کمه... 
ازدواج و بچه دار شدن هردوش مسئولیت های بزرگی به همراه داره... یه وقتایی اون ترسه اونقد زیاده که غلبه میکنه به لذایذی که قراره این تصمیم داشته باشه برای آدم... ولی ممکنه یه روزی برسه که حس کنی با وجود ترس کوچولویی که داری بازم دوس داری تجربه اش کنی... پس داشتنش رو به از دست دادنش ترجیح میدی.. بالاخره اینم بخشی از وجود ما آدماست، سرکوب شدنی نیست
امیدوارم عزیزم، اگه نشد هم حداقل سعیمو کردم

اوووووووه میدونی که مامان شدن یه پیش نیاز داره به نام عروس شدن :))))))) قبول نیست، مراحلو انقد سریع اسکیپ نکن :دی

میخواستم که نه.. خانواده میخواستن.. و شد

بخاطر درس و پیشرفت و اینجور صحبت ها :)) آخرشم چیز شاهکاری ازم درنیومد :))

اینستاگرام چیه؟ من کجام؟ اینجا کجاست؟ :دی

 

پاسخ:

به قول خارجی ها وااااااااااو

خانواده سیزده سالگی، خودشون فرستادنت که جدا بشی از خانواده! 

چقدر باحال و در عین حال ترسناک! 

یعنی فرستادنت خارج ؟

یا مدرسه خصوصی؟

همونجور که قبلا گفتم باز هم میگم، پدرت دل شیر داره، خدا سایه پدر و مادرت را بالای سرتان حفظ کنه انشاءالله

میدونی خیلی برام جالبه ، لطفا بگو ، قطعا در تربیت فرزندم در آینده خیلی به دردم میخوره. 

اگر خیلی خصوصیه و اینجا جاش نیست، اینجا جواب سوالم را نده و اصلا نظرم را تایید هم نکن ، و به ایمیلم جواب را ارسال کن، 

ولی به نظر من که خوب جواب داده و اینجوری که من تا الان از نوشته های شما فهمیدم ، قوی هستی و باهوش و شجاع.

 

امضا: یه آیدی اینستاگرم میخواستیم به ما نداد!!

:)
 

پاسخ:
آره بابای من که خیلی روشنفکره.. خداروشکر تو اون خوانواده هایی که نمیذارن دختر حتی یه شهر دیگه بره دانشگاه به دنیا نیومدم

مدرسه.. خارج رو دیگه نمیتونستم اونقد زود برم، خارج رو همین اوایل 2019 ینی اواخر 97 تازه رفتم برای اولین بار :))
آره بنظر من خیلی میتونه باعث قوی شدن آدم بشه، ولی از سن خیلی کم هم خوب نیست.. چون بنظرم بچه ضربه میخوره از نظر روحی.. من خودم بچه مو از همون دانشگاه میفرستم بهترین دانشگاه دنیا درس بخونه (اگه خودش بخواد) ینی از سن 18-19 سالگی میفرستمش بره :)) .. که یاد بگیره مستقل بودنو.. و برام مهم نیس نمیتونم ببینمش.. چون بچه ها نمیان که تنهایی مارو پر کنن، باید قبول کنیم بچه هارو باید بفرستیم دنبال آرزوهاشون و پیشرفت شون، حتی اگه به قیمت تنها موندن خودمون باشه
بنظرم همون 18-19 سالگی خوبه نصفه نیمه جدا بشه، از نظر مالی همچنان ساپورتش میکنم ولی حالا کامل جدا شدن و مستقل شدن بنظرم دیگه 25 سال به بعد مناسب باشه
حالا الان دارم اینارو میگم، معلوم نیس چه کولی بازی هایی بعدا درنیارم بچم بخواد یه اردو بره بگم بشین سرجات :))))

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">